کد خبر 395603
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲

همزمان با آغاز نوروز ۹۴ شبکه‌های مختلف رادیویی برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده‌اند.

به گزارش مشرق، شبکه‌های مختلف رادیویی در ایام نوروز 1394 ویژه برنامه‌های متنوعی را با موضوعات مختلفی تدارک دیده‌اند. براین اساس «رادیو اقتصاد» با هدف تشریح دستاورد‌ها و چالش‌های اقتصادی ایران و جهان در سال 93 و دورنمای اقتصاد ایران در سال 94، «رادیو ایران» با پرداختن به زمینه‌های مشترک فرهنگی اقوام مختلف در ایام نوروزجهت ایجاد همدلی و تقویت همبستگی ملی، «رادیوتهران» با پرداختن به آداب و رسوم حسنه نوروز مانند صله رحم، نیکوکاری، خانه تکانی و...، «رادیو جوان» با ایجاد امید و انگیزه و تقویت روحیه خودباوری در جوانان با تعیین دستاوردهای آن‌ها در عرصه‌های مختلف و «رادیو سلامت» با آگاهی بخشی از مسائل مربوط به حوزه بهداشت و سلامت در ایام نوروز به استقبال سال نو می‌روند.

پرداختن به آداب، سنن و آئین‌های نوروزی در فرهنگ اقوام مختلف در «رادیو فرهنگ»، تبیین و تحلیل مفاهیم جهاد و ظلم ستیزی از منظر قرآن کریم در «رادیو قرآن»، بررسی و تحلیل رویداد‌ها و تحولات سیاسی ایران و جهان در سال 93 و نگاهی به تحولات جهان در سال 94 در «رادیو گفتگو»، تبیین سنت‌ها و آیین‌های نوروز در قالب نمایش از «رادیو نمایش» و ایجاد امید و انگیزه و فضایی با نشاط و ترویج فرهنگ ورزش همگانی در «رادیو ورزش» نیز از برنامه‌های شبکه‌های رادیویی در این ایام است.

رادیو اقتصاد
«اقتصاد در سالی که گذشت» بررسی مسائل اقتصادی کشور در سال 93 در حوزه‌های مختلف. تاریخ پخش: از 1 فروردین 94 ساعت پخش: 15 .

«ویژه برنامه نوروزی» بررسی شعار سال 94، برقراری ارتباط با راهیان نور، بررسی وضعیت آب و هوا و وضعیت جاده‌ها در ایام نوروز. تاریخ پخش: از 1 فروردین 94 ساعت پخش: 11 .

رادیو ایران
«بهار در خانه ما» بررسی راه‌هایی برای استفاده درست از اوقات فراغت خانواده‌ها در ایام نوروز، حفظ محیط زیست در ایام نوروز، تغذیه سالم در نوروز، صله رحم و اطلاع‌رسانی درباره وضعیت هوا و جاده‌ها از محورهای این برنامه است. تاریخ پخش: از 1 فروردین 94 ساعت پخش: 10:30 .

«بهاران» پخش گفت گوهای نوروزی، نمایش‌ها، داستان‌ها و طنزهای نوروزی، اطلاع‌رسانی درباره وضعیت هوا و جاده‌ها. تاریخ پخش: از 1 فروردین 94 ساعت پخش: 17:30 .

«خوش به حال روزگار» جنگ مفرح نوروزی همراه با آیتم‌های طنز شنیدنی. تاریخ پخش: از 1 فروردین 94 ساعت پخش: 9 .

رادیو تهران
«تهران در شب» ایجاد فضای شاد متناسب با آغاز فصل بهار و گزارش از کاروان راهیان نور و پخش برنامه متناسب با شهادت حضرت زهرا (س). تاریخ پخش: از 1 فروردین 94 ساعت پخش: 12 .

«بهار گشت» گفت گو با مسافرانی که به تهران عزیمت کردند و اطلاع‌رسانی در خصوص عزاداری‌های شهر تهران. تاریخ پخش: از 1 فروردین 94 ساعت پخش: 12:30 دقیقه.

«دید و بازدید» برنامه‌ای با محوریت دید و بازدید بهاری، گزارش راهیان نور و هفته اول متناسب با شهادت حضرت زهرا (س). تاریخ پخش: از 1 فروردین 94 ساعت پخش: 18 .

رادیو جوان
«سررسید 94» آموزش برنامه ریزی با هدف افزایش انگیزه جوانان برای اعمال تغییرات مثبت در زندگی، توجه به سبک زندگی ایرانی- اسلامی و گزارش‌هایی از راهیان نور. تاریخ پخش: از 1 فروردین 94 ساعت پخش: 10 .

«به به از این طرفا» این برنامه شامل بخش‌های متنوع گزارشی است که هر روز از یک شهر ایران با فرهنگ و آداب و رسوم نوروزی با هدف آشنایی و آگاهی بخشی بیشتر به جوانان با جذابیت‌های طبیعی و فرهنگی کشورمان تهیه و تولید خواهد شد. تاریخ پخش: از 1 فروردین 94  ساعت پخش: 12.

«بوم بهاری» این برنامه با توجه به حفظ محیط زیست و فرهنگ گردشگری داخلی و ارائه نکات اقتصادی تهیه و تولید شده است. تاریخ پخش: از 1 فروردین 94 ساعت پخش: 17 .

رادیو سلامت
«سین مثل سلامت» بررسی نقش بهار و تغییر فصل در سلامتی انسان‌ها و ارائه مطالبی در این خصوص با توجه به ایام نوروز. تاریخ پخش: از 29 اسفند ماه 93 ساعت پخش: 10 .

«دوباره زندگی» حفظ منابع طبیعی و ارائه الگوهای صحیح رفتاری در این خصوص. تاریخ پخش: از 29 اسفند ماه 93 ساعت پخش: 17 .

«سلام سال نو» معرفی جاذبه‌های گردشگری و آداب و رسوم استانهای مختلف کشور، ارائه نکات بهداشتی و تغذیه‌ای مخصوص ایام نوروز. تاریخ پخش: از 1 فروردین 94 ساعت پخش: 8:10 دقیقه.

رادیو فرهنگ
«ساز نوروز» نگاهی به آداب و رسوم فرهنگی مردم ایران در نوروز و پرداختن به اهمیت طبیعت گردی. تاریخ پخش: از 28 اسفند 93 ساعت پخش: 9 .

«سخن آشنا» سخنرانی، بررسی تاریخچه نوروز، آیات قرآن مجید در خصوص بهار، سال شماری و آغاز سال نو، شادی و نشاط روز سیزدهم بهار و روز سیزده به در. تاریخ پخش: از 1 فروردین 94 ساعت پخش: 4.

«آهنگ فرهنگ» پخش ترانه و تصنیف‌های بهاری، پخش برگزیده برنامه‌های طنز شبکه. تاریخ پخش: از 1 فروردین 94 ساعت پخش: 17.

رادیو قرآن
«عطر قرآن بوی بهار» جنگ قرآنی با موضوعات آداب سفر و مهمانی، بررسی رویدادهای قرآنی در سال 93، قرآن بخوانید جایزه بگیرید ویژه کودکان، اطلاعات راه‌ها و آب و هوا، مباحث سیره فاطمی. تاریخ پخش: از 1 فروردین 94 ساعت پخش: 10:30 دقیقه.

«کلام خوبان» سخنرانی‌های کوتاه در خصوص شخصیت حضرت زهرا (س). تاریخ پخش: از 1 فروردین 94 ساعت پخش: 15:50 دقیقه.

«ترتیل سوره یس» پخش ترتیل سوره مبارکه یس تقدیم به ساحت قدسی حضرت زهرا (س). تاریخ پخش: از 1 فروردین 94 ساعت پخش: 16:15 دقیقه.

رادیو گفتگو
«بهارانه» نگاه به نوروز و تغییر فصل در گفتار ائمه. تاریخ پخش: از 1 فروردین 94 ساعت پخش: 12:30 دقیقه.

«لبخند صبح» َنگاه فرهنگی به دفاع مقدس (بازگویی خاطرات رزمندگان از ایام نوروز). تاریخ پخش: از 1 فروردین 94 ساعت پخش: 13:30 دقیقه.

«ملاقات َ» گفت‌و‌گو با استادان حوزه جامعه‌شناسی که در حوزه نوروز فعالیت داشته‌اند. تاریخ پخش: از 1 فروردین 94 ساعت پخش: 14:30 دقیقه.

رادیو ورزش
«نوروز در کوهستان» توجه و شناسایی طبیعت کوهستان در بهار و ترغیب به کوه پیمایی در نوروز. تاریخ پخش: از 1 فروردین 94 ساعت پخش: 6:45 دقیقه.

«گلگشت نوروز» بیان وجوه مختلف گردشگری و معرفی برنامه‌های انجمن گردشگری ورزشی در سطح استان‌ها. تاریخ پخش: از 1 فروردین 94 ساعت پخش: 8 صبح.

«سرزمین عشق» گزارش‌های مختلف از چهره‌های ورزشی در کاروان راهیان نور. تاریخ پخش: از 1 فروردین 94 ساعت پخش: 12:30 دقیقه.

رادیو نمایش
این شبکه رادیویی نیز همگام با دیگر شبکه‌ها در ایام نوروز 94 میهمان خانه‌های گرم مخاطبان خود خواهد بود و با پخش نمایش‌های رادیویی همچون زمزمه مبهم عشق، عبور از بن بست، پرندگان در پاییز، تکیه قاضی، بگذار تا نگاهت کنم، عطر گل نرگس، بی‌تو هرگز، بازمانده، سوگ غریب تلاش می‌کند تا اوقات خوشی را برای شنوندگان رقم بزند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس