تنها طی یک هفته اخیر، خبر پیوستن دو مسیحی با خاستگاه و گذشته ای متفاوت به گروه وهابی داعش، در رسانه ها منتشر شد. در این گزارش کوتاه، این دو نفر معرفی شده اند.

گروه بین الملل مشرق - اخیرا داعش در فیلم ها و تصاویر خود بر روی یک پیرمرد با ریش های قرمز مانور می دهد. در فیلم اختصاصی منتشر شده از سوی داعش، این فرد در برابر دوربین خود را معرفی کرده و فرازها و فرودهای زندگی خود را پیش از پیوستن به گروه تروریستی داعش بیان می کند. او در این فیلم خود را «ابو صهیب» فرانسوی معرفی می کند.
 
گزارشی از مسیحیانی که به داعش پیوسته اند

"ابوصهیب الفرانسی” که ریش بلند قرمز، لباسی بلند و تفنگی بر دوش دارد، در این نوار ویدئویی خود را رئیس یک شرکت معرفی کرده که به واسطه کارش به ۳۸ کشور جهان نیز سفر کرده است. او می گوید با شنیدن خبر تاسیس خلافت در سرزمین‌های تحت کنترل داعش در عراق و سوریه توسط "ابوبکر البغدادی” در ژوئن ۲۰۱۴، راهی سوریه شده است.

اندکی درنگ در اطلاعاتی که او از خود منتشر می کند، بیانگر مشکوک بودن وی و گذشته وی است تا حدی که حتی بیننده عادی هم مظنون به پشتیبانی سرویس های امنیتی و شبکه های وی در کشورهای مختلف می شود. او به عنوان یک فرانسوی مسیحی به عربستان سفر می کند و در بیابان های حجاز به یکی از بزرگترین مردان در کسب و کار در عربستان سعودی تبدیل می شود.

خود او صراحتا می گوید ماهانه نزدیک به 40هزار ریال (حدود 32 میلیون تومان) بوده است؛ اما عربستان را رها می کند و به تونس می رود: «من سیستمی تجاری را در عربستان بنا کردم که می توانست بدون حضور تمام وقت من نیز ثروت تولید کند. در نتیجه بدون از دست دادن درامد قابل توجه، فراغتی حاصل شد تا در کشور دیگری سرمایه گذاری کنم.»

او در همین دوره مسلمان می شود، اما در فیلمی که یک گروهک سلفی افراطی منتشر کرده و می خواهد دیگران را برای پیوستن به این گروهک ترغیب کند، این فراز بسیار مهم (مسلمان شدن) سربسته می ماند! ابوصهیب در ادامه می گوید از عربستان به تونس رفته و در آن جا نیز کارآفرینی موفقی را تجربه کرده است. اندکی درنگ در تاریخ های بیان شده نشان می دهد ابوصهیب همزمان با اوج گیری جنگ در سودان و تجزیه این کشور، به سودان سفر کرده است!

گزارشی از مسیحیانی که به داعش پیوسته اند 

و بالاخره زمانی که این تروریست از پیوستن خود به داعش سخن می گوید، یک نکته مهم را درز می دهد: «من حدود 40 سال قبل در ارتش فرانسه دوره های ویژه گذراندم و به کار با اسلحه آشنا بودم.» شاید همین جاست که وی به واحدهای امنیتی و جاسوسی ارتش پیوسته است و تا به امروز در مقاطع مهم در سرزمین های اسلامی حضور داشته است.

در ادامه این فیلم، ابوصهیب به شرح روزهای ریست ذیل پرچم داعش و خلافت اسلامی می پردازد که با توجه به شدت مبالغغه های مطرح شده، فاقد اهمیت و اعتبار خبری می باشد. به عنوان نمونه یک مورد ارائه می شود تا میزان دروغگویی سلفی ها بیش از پیش درک شود: «در حالی که رسانه ها از فشار می گویند، من در سرزمین خلافت از نزدیک شاهد بالاترین میزان ملاطفت و تساهل نیروهای دولتی با توده های شهروندان بوده ام. شدت تسامح و ملاطفت با شهروندان مسلمان – که در این جا به جای شهروند به انان امت می گوییم – به اندازه ای است که بارها من خواسته ام برای امنیت جامعه و امت لازم است مقررات سختگیرانه تری را به کار ببندند.» 

یک مسیحی دیگر عضو داعش


درست یک روز بعد از انتشار فیلم عرفی ابوصهیب فرانسوی از سوی داعش، روزنامه السفیر چاپ بیروت در گزارشی از پیوستن یکی از جوانان ارتدوکس افراطی لبنانی به داعش خبر داد.
 
«جاک» یک جوان 28 ساله افراطی در خانواده ای ارتدوکس در حاشیه شهر طرابلس بوده است. شدت تقیدات مذهبی وی به اندازه ای بود که کنیسه های مسیحیت ارتدوکس در منطقه خود را به صورت داوطلبانه نطافت می کرده است!

گزارشی از مسیحیانی که به داعش پیوسته اند

خانواده وی می گویند تا زمانی که وی از ترکیه با خانواده تماس نگرفته بود، هنوز تصور می کردند او یک مسیحی افراطی ارتدوکس است: «تا روزی که در لبنان بود، در کنیسه کار می کرد. البته این اواخر شنیده بودم که با تعدادی از جوانان افراطی مسلمان در بازار حشر و نشر دارد، اما هرگز نمی توانستم تصور کنم جاک هم به افراطیون مسلمان می پیوندد.» گفتنی است در مورد جاک، اطلاعات زیادی منتشر نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    1 0
    لعنت بیکران خدا بر داعشی های نجس لعنت خدا بر خوارج آنارشیست این روزگار چه درداخل ایران چه در نروژ و چه در جهان
  • حسين ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    1 0
    مگس جذب فضولات ميشه !
  • ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    1 0
    کنیسه یا کلیسا؟ مسیحی کنیسه؟؟
  • ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    1 0
    ایشان مامور سازمان سیا تشریف دارند
  • مهدي ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    1 0
    عقل زيباترين چيزيست كه خداوند به انسان داده اين فيلمها چگونه در فضاي مجازي مورد حمايت غرب نشر وانتشار ميابد حال اگر دعوت به حق ومبارزه با استعمار واسرائيل بخواهد بيان گردد بلا فاصله بلوكه گرديده سانسور وفيلتر ميگردد چرا غرب از اين حيوانات اينقدر حمايت ميكند بايد اين بزگترين علامت سوال را انسانها وبويژه مردم خاورميانه در ذهنشان نقش بندي كنند تا عوامل وعلل آن را دريابند غرب از مردم خاورميانه چه ميخواهد چرا يكي از اين حوادث در اروپا تكرار نمي گردد يا اگر اتفاق مي افتد بعدا مشخص ميگردد بدست خودشان بوده جهت لشكر كشي و غارت يك كشور به بهانه مبارزه با تروريسم و اهداف دراز مدتشان يعني ما مردم خاورميانه بايد اينقدر سطح شعور سياسيمان پايين باشد وهر بلايي را سرمان بياورند چند بار بايد از يك سوراخ گزيده شويم تا عقلمان سر جايش بيايد
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    0 0
    اين ها همگي مامورين مخفي غرب وحشي هستند
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    1 0
    ولي ببنيد كه معجزه رفتار و گرفتار چها كه نمي كند! دولت اسلامي (داعش) يا خلافت اسلامي كاري كرده است كه فرد به تمام دنياي خويش پشت كند و جذب اين ايدئولوژي گردد.
  • فدایی ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    1 0
    در این شکی نیست که یکی از حامیان اصلی تروریست های داعش سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی است و حتی به نظر می رسد سالها پیش در این مورد برنامه ریزی کرده اند و به مرور توانسته اند در این عصر اینها را علنی کنند و اینکه ائتلاف بر علیه داعش ایجاد می کنند و غیره همه در راستای همان اهداف سازمان های تروریستی و جاسوسی غربی هاست و می خواهند با این شیوه اذهان عمومی جهان را منحرف کنند
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    1 0
    بسم الله اارحمن الرحیم مسلمانان را می کشند میگن کافرند اما از این طرف با غیر مسلمانان متحد می شوند؟ آیا کسی هست که مسلمانی داعش رو ثابت کنه طبق قرآن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس