هنگامی که از جنوب «صنعا» وارد پایتخت «یمن» می شوید، این تابلو نگاه ها را به خود جلب می کند: «به سرزمین امنیت و صلح» خوش آمدید. شهری که تاریخ شناسان بر این باورند، «اورشلیم» واقعی که ذکر آن در «تورات» یهود رفته است، همین جاست.

آیا «یمن» سرزمین واقعی موعود یهودیان است؟/ اورشلیم واقعی کجاست؟گروه بین‌الملل مشرق - هنگامی که از جنوب «صنعا» وارد پایتخت «یمن» می شوید، این تابلو نگاه ها را به خود جلب می کند: «به سرزمین امنیت و صلح» خوش آمدید. شهری که تاریخ شناسان بر این باورند، «اورشلیم» واقعی که ذکر آن در «تورات» یهود رفته است، همین جاست. صنعا امروز مملو از حلبی آبادی ها و بازارهای «القات» (نوعی ماده مخدر) و محصولات کشاورزی است، اما شباهت بسیاری به «اورشلیم» 3 هزار سال پیش از میلاد دارد. 

در نزدیکی صنعا یا «دار السلام» روستای «بیت بوس» قرار دارد که هم اکنون به منطقه ای اعیان نشین مملو از کاخ ها و خانه های مجلل و با شکوه تبدیل شده است و این اعتقاد وجود دارد که منظور از بیت بوس همان «یبوس» است که به گفته «فاضل الربیعی»، مورخ معروف عراقی در تورات ذکر آن رفته است.

این برخی از شواهد مذکور در کتاب های تاریخی است که به دلایل جغرافیایی و زبانی اشاره می کند، مبنی بر اینکه سرزمین موعود یهود و «سرزمین تورات» کشور «یمن» و نه «فلسطین» است.

این موضوع از جمله موضوعات مورد بحث و مناقشه نه تنها میان مورخان عرب که نویسندگان خارجی است،‌ نویسندگانی که به داستان و اسطوره صهیونیسم درباره سرزمین کنعانی موجود در فلسطین بنا به نوشته «اسفار تورات» به دید شک و تردید نگاه می کنند. 
اما نویسندگان خارجی قاطعیت کمتری نسبت به نویسندگان عرب در بیان این گفته دارند که یمن سرزمین و عرصه حیات پیامبران تورات بوده است.

فرضیه «یمن» سرزمین واقعی موعود یهودیان است

این نویسندگان در اثبات دلایل خود تاکید می کنند که در هیچ جای «تورات» به ویژه نسخه عبری آن که مورد استناد قرار می گیرد، به این نکته اشاره نشده است که «قدس» همان «اورشلیم» است و بالعکس. بلکه هرگاه تورات خواسته به مکانی مشخص و معین اشاره کند، آن را «قدس» بدون الف و لام تعریف در زبان عربی توصیف کرده که به معنای «کوه» است.

فرضیه «یمن» سرزمین واقعی موعود یهودیان استبراساس این توصیف از تورات، منظور از کلمه «قدس» کوه قدس یا همان «جبل قدس» است که امروزه شهرک و منطقه ای روستایی قرار گرفته در استان تعز در جنوب است که پایگاه جنبش «ناصری» یمن نیز شمرده می‌ شود.


فاضل الربیعی بر این باور است که زبان رسمی قوم بنی اسرائیل در اصل از لهجه های یمنی تشکیل شده و در این خصوص می گوید:‌ زبان رسمی که امروزه در «اسرائیل» یا همان سرزمین های اشغالی مورد استفاده قرار می گیرد، «عبری صنعایی» نامیده می شود که منتسب به شهر «صنعا» است و همان «عبری سبایی» ‌منتسب به قوم «سبا» است که در یمن می زیستند.

در این بین «فرج الله دیب»، اندیشمند و پژوهشگر لبنانی نیز بر ایده «سرزمین تورات یمن» در کتابش تحت عنوان «یمن و پیامبران تورات،‌ آیا ماشیحا به صنعا سفر کرد؟» و دیدگاهش مبنی بر اینکه «تورات عربی است و اورشلیم یمنی است» تاکید بسیار می‌ کند و در این خصوص به برخی که «کمال الصلیبی»،‌ اندیشمند معروف و راحل لبنانی در کتابش «تورات از جزیره العرب آمده است»‌ استناد می جوید.

فرج الله دیب به نام‌ های دیگری از مناطق مختلف یمن اشاره می کند که ذکر آنها در تورات رفته است، از جمله اینکه یادآوری می کند در مقدمه تورات آمده است که شهر «حبرون» به عنوان میراث یهود ذکر شده است، شهری که در آن حضرت «ابراهیم» در منطقه ای به نام «الواحدی» در شمال شرقی «عدن» به خاک سپرده شد.

فرضیه «یمن» سرزمین واقعی موعود یهودیان است

اماکن و نام ها و شواهد لغوی و گفتاری که فرج الله دیب به آنها اشاره و بر اساس آن تاکید می کند، یمن سرزمین مورد نظر تورات است، بی شمارند، از جمله «آزال» و «حضر الموت» که نام دو فرزند حضرت نوح بوده است. 

«آزال» نام پایتخت یمن تا قرن ششم میلادی بود، همان گونه که حضرت ابراهیم از «اور قاصدیم»‌ یا همان سرزمین «بنی قاصد» به سمت «مصر» مهاجرت کرد
. منطقه بنی قاصد امروزه «یافع سفلی» نام دارد و در استان «لحج» در جنوب یمن واقع شده،‌ همانگونه که «مصر» نیز منطقه ای بین دو شهر «یریم» و «اب» قرار گرفته و منظور از آن در تورات کشور مصر کنونی نیست، چون کشور مصر در گذشته و در طول تاریخ قدیم «بلاد القبط» یعنی «کشور قبطی ‌ها» نه «مصراييم» نامیده می‌ شده است. 

فرضیه «یمن» سرزمین واقعی موعود یهودیان است

اما در خصوص کلمه «صهیون» دیب می گوید که این کلمه در تورات تحت عنوان «صيّون» و نه «صهيون» ذکر شده که منظور از آن شهر «سیئون» در یمن است که در شرق استان حضر الموت، بزرگ ترین استان کشور یمن واقع شده است.
این حقایق بدون تردید برای یمنی ها چندان خوشایند نیست، به همین دلیل محققان و پژوهشگران یمنی توجه چندانی به تحقیق در این خصوص نشده است، اما هم اکنون به نظر می رسد، زمان آن فرا رسیده تا تحقیقات لازم در این زمینه انجام شود.

«عبد الهادی العزعزی»، نماینده وزارت فرهنگ یمن در دایره میراث و امور باستانی در این خصوص می گوید که جدای از تطابق قابل ملاحظه در نام های مذکور در تورات و مناطق باستانی و تاریخی موجود در یمن و کتاب ها و پژوهش های بسیاری که اندیشمندان عرب دست به آن زدند و از جمله آنها باید به کتاب حسن الهمدانی تحت عنوان «ویژگی جزیره العرب» و کتاب «احمد عید» تحت عنوان جغرافیای تورات در جزیره فراعنه» و کتاب «فاضل الربیعی» تحت عنوان «فلسطین مذکور در تورات در یمن قدیم است»، شواهد و دلایل بسیاری وجود دارد که این حقیقت و واقعیت را تقویت می کند.

فرضیه «یمن» سرزمین واقعی موعود یهودیان است

به گفته العزعزی با توجه به اینکه دولت یمنی «حمیری» در 115 سال قبل از میلاد دولتی یهودی و تابع آیین یهودیت بود و «یوسف آزار» یا «ذی نواس الحمیری» یکی از معروف ترین یهودیان یمن متهم به هولوکاست «اخدود» که در آن هزاران مسیحی بدست وی سوزانده شدند، این ایده و نظریه که یمن «مهد یهودیت» بوده است، تقویت می شود.

 
العزعزی می افزاید:‌ از جمله شواهد دیگر موجود در یمن سرود «انشاد» است که یهودیان آن را می خوانند و این باور وجود دارد که حلقه مفقودی از شعر عربی است، چون اگر تاریخ شعر عرب را باز خوانی کنیم، ملاحظه می کنیم که شهر دوره جاهلیت بیش از آنکه به مرکز شبه جزیره العرب انتساب داده شود، به جنوب آن، یعنی یمن انتساب داده می شود.

در قبال این پژوهش ها، پژوهش ها و تحقیقات خارجی متعصبانه بسیاری قرار گرفته اند که فلسطین را به عنوان سرزمین موعود یهودیان معرفی می کنند و اظهارات الربیعی در این خصوص که به اسارت گرفتن یهودیان در بابل از سرزمین یمن و نه فلسطین صورت گرفته را رد می کند.

فرضیه «یمن» سرزمین واقعی موعود یهودیان است

کمال صلیبی 30 سال پیش در مصاحبه با مجله آلمانی «دیر اشپیگل» فرضیه مهاجرت یهود به جنوب را مطرح کرد و گفت که یهود هیچ گاه ساکن سرزمین «فلسطین» نبوده اند، بلکه در مناطقی از سرزمین «عسیر» مانند «تهامه»‌ و «السراه» اقامت داشتند و از اینجا راهی مصر نشدند، چون «مصرايم» ذکر شده در تورات روستای «مصرمه» در جنوب غربی جزيره العرب است. 

اما فلسطین ذکر شده در تورات به گفته نماینده وزارت فرهنگ یمن از کلمه الهه «سین» گرفته شده که الهه «ماه» است و در زمان های قدیم در جنوب یمن پرستش می شده که امروزه استان اب و مناطق همجوار آن را شامل می شود، به همین دلیل ملاحظه می‌ کنیم که کلمات بسیاری در میان مردمان این مناطق مورد استفاده قرار می گیرد که در تورات به کار رفته است.
افزون بر آن العزعزی می گوید که قدیمی ترین نسخه تورات نسخه ای است که «اسرائیل»‌ آن را از یمن به دست آورد.
با این حال چنین ایده ها و افکاری هنوز نیاز به تحقیقات محلی گسترده چه از سوی پژوهشگران عرب و چه خارجی دارد، اگرچه یمنی ها آرزو دارند، چنین تحقیقاتی درست نباشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • حدحد ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    1 1
    ببینم مشرق با این گزارشاش میتونه یمنو بده دست اسرائیل یا نه !
  • ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    خیلی جالب بود تا حالا نشنیده بودم این موضوع رو
  • نفیسه ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    مغلوم نیست که چه نقشه ا ی برای یمن کشیدن که میخوان حالا اونجا رو به عنوان سرزمین موعود معرفی کنن لابد چند وقته دیگه ده سبط گمشده یهودیها از یمن سر در میارن خدا به خیر کنه
  • ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    پس آمونیان و آرامیان که همسایه یهود بودند هم لابد اعراب حضرموت و نجران بوده اند! یا لابد جنبش مکابی هم علیه دولت حمیر بوده است نه دولت سلوکی! و صد البته حضرت یوسف و برادرانش هم ساکن یمن بوده اند و یمن هم همان کنعان بوده است! و حضرت ابراهیم و اسحاق و یوسف علیهم السلام هم اشتباها در فلسطین دفن شده اند و باید در یمن دفن شده باشند! منظور از آن سرزمین هم که موسی علیه السلام برای رسیدن به آن از بیابان تبه و صحرای سینا عبور کرد هم یمن بوده است. طور سینا هم لابد تنزدیک مصراته یمن بوده است. لابد در زمان پیامبر خدا حضرت محمد صلی الله و علیه و آله هم منظور عربها از مصر همان مصراته یمن بوده است که در آیه قرآن می خوانین ادخلوا مصرا ان شاء الله آمنین. درست است که تحریف و دروغ در تاریخ یهود حرف اول را می زند اما واقعا باور کردن آنچه نویسنده می گوید ساده نیست و نویسنده باید یکایک مستندات تاریخی غیر یهودی را هم که به وجود اورشلیم در فلسطین اشاره دارند را توجیه و رد کند. ذونواس یهودی پادشاه حمیر هم که اعراب او را ذرعه بن تبان می نامند، بعد از حضور مبلغان یهودی در یمن - که آن زمان هنوز تبلیغ به غیر یهود را ممنوع نکرده بودند- یهودی شد و اسمش را به یوسف تغییر داد و ماجرای اصحاب اخدود رخ داد. اما قبل از او بنا به همه مدارت حمیری ها بت پرست بودند و بتی موسوم به نسر را می پرستیدند. پس ادعای نویسنده قابل اثبات نیست. آنچه نویسنده در متن فوق نوشته است با توجه به ریشه های مشترک اقوام سامی و وجود کلمات و حتی افسانه های مشترک بین سامیان قابل توجیه است. راستش خیلی دوست دارم بگویم حق با نویسنده است اما گویا منتظر اسناد بیشتری باید بمانیم. چند شباهت در کلمات سامی و شباهت در برخی داستانها که احتمالا ریشه در پیش از جدا شدن قبایل سامی دارند نمی تواند ملاک قضاوت باشد.
  • ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    2 0
    این نقشه یمن رو کی تهیه کرده و اسم روش نوشته؟؟؟صنعا اینجور نوشته میشه
  • ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    مشرق تا دیر نشده بجنب، سالهاست اسرایلیها اطراف قدس را حفاری میکنند تا تابوت حضرت موسی‌ را که در زمان حضرت سلیمان ناپدید شد پیدا کنند و از کتاب‌های سحر و جادو موجود در آن برای سلطه بر جهان استفاده کنند، حالا که شما قبل از صهیونیستا فهمیدین اسراییل اصلی‌ کجاست سریع برید اونجا را حفاری کنید و تابوت را از دست صهیونیستا نجات بدین و الی دیر میشه.
  • ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    جالب بود اصلا همچین تصوری در مورد یمن نداشتم
  • علی ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    سلام نمیدانم با وجود این همه طغیان و عصیان و آتش افروزی صهیونیستها در منطقۀ خاور میانه و در قلب جهان اسلام که از 70 سال پیش شروع شده و همچنان بر علیه تمام کشورهای اسلامی ادامه دارد بیان این مطلب در این برهۀ حساس چه معنی دارد. آیا فکر نمی کنید این غاصبان اسرائیلی که با یک سری جعلیات و با حمایتهای بی دریغ قدرتهای استکباری بویژه انگلیس قبلۀ اول مسلمین را به اشغال در آورده اند حالا با دریافت این نشانه ها چشم طمع به سرزمین یمن هم داشته باشند بویژه حالا که انقلاب مردم یمن هم در حال به بار نشستن است . به نظر شما دلیل اینکه مردم یمن دوست ندارند این تحقیقات درست باشد چیست.
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    خب؟؟؟
  • عباس مطهری نیا زنجان ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 1
    مشرق، جان عزیزانت این دست مطالب رو ننویس، آخه پسر خوب این یهودی های صهیونیست بی شرف و دزد، میرن یمن و آسایش مسلمانان اونجا رو هم به هم میریزند. اگه یهودی های صهیونیست اونجا خون مسلمانان رو بریزند ، شرعاً به گردن تو هم مسؤولیت خواهد بود.
  • علی ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    بهانه ای برای اشغال یمن هم به دست اومد.
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    یهودی ها اینا رو می دوننن
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    مشرق منبع این مقاله که همه اش بازی با کلمات می باشد که صهیونیستها استاد آن هستند با چند تا واسطه به کدام صهیونیست بر می گردد؟ از شما بعید است ! شما باید این مقاله را نقد کنید نه چاپ.
  • مهدی ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    اقا شماها برای چی انقد می ترسید اسراییل الان قدرت حفظ تمامیت ارضی خودشم نداره با کدوم نیرو می خواد یمن رو فتح کنه اخه البته منم به نظرم اورشلیم همون قدسه ولی تحقیق و صحبت راجع بهش اشکالی نداره
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    خب چی حالا یهودیا میخوان یمنو بگیرن ؟! یاتوداری اونارو تشویق میکنی برن بگیرن ؟! هدف ازاین مقاله چی بود ؟
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    اسرائیل برای اشغالگری نیازی به بهانه نداره!
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    آخرش همین یهود با این افکارش خودش را برای همیشه به باد میده و به تاریخ خواهند پیوست مثل قوم عاد و ثمود بعدیش هم قوم یهود همشون آخرش دال داره
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    چقدر کوته بینی اونا اطلاعات لازم رو دارن. شما لازم نیست خودتو به بی خبری بزنی
  • سروش ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    یعنی بعد از این همه جنایت و قتل و کشتار در فلسطین تازه فهمیدن راه رو عوضی رفتن و یه سرزمین دیگه رو اشتباهی غصب کردن پس همون بهتر که خدا کنه این نظریه غلط در بیاد چون دوباره همون جنایتها این بار علیه ملتی دیگه تکرار می شه. جالبه که این سرزمین خودش هم شیعه داره و هم حزب الله داره! اگر برای بار دوم غربیها بخوان چنین غلطی رو بکنند و غده های سرطانی دیگه رو کشت بدند این دفعه رو کور خوندند.
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 1
    یهودیت دین نژادی هستش و نمیشه غیر یهودی یهودی شه---داستان هد هد و حضرت سلیمان هم هست که اگه ملک سلیمان فلسطین بوده هد هد چقدر توان داشته تا یمن بره و برگرده فلسطین؟اینها میتونه مدعای نویسنده مقاله رو به سمت اینکه ملک سلیمان یمن است قدرتمندتر کنه
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    به ناشناس 12:46 خیر. حتی تلاش یهودیان برای یهودی کردن روسیه و شخص ولادیمیر اولین پادشاه روسها در تاریخ ثبت شده است. یهودیت تا زمان کنستانتین هنوز یک یک تبلیغی بود. که بتدریج و از ترس نفوذ عقاید مانویان و مسیحیان از علاقه آنها به تبلیغ کاسته شد و سر انجام این عقیده افراطی تلمودی که به ربی هلبو، معلم یهودی قرن سوم و چهارم، منسوب است، رواج یافت که افرادی که از ادیان دیگر به یهودیت می گروند و تغییر آیین می دهند همان قدر برای اسرائیل مضر و خطرناک اند که گری و این جزو آرمان یهودیت قرار گرفت. ضمنا نباید حیواناتی را که در خدمت حضرت سلیمان علیه السلام بودند هم طراز ساین همنوعانشان تصور کرد. کما آصف بن برخیا هم هم طراز امثال امثال ما نبود.
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    حالا که چی؟؟؟ می خوایین یمن به اسراییل بدید .
  • سیستانی ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    چقد جالب: اگرچه یمنی ها آرزو دارند، چنین تحقیقاتی درست نباشد!! واقعا که توی دوران الان هیچکی نمیخاد خودشو به یهودیا منتسب کنه
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    :D
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    اهای مشرق: نکنه یکی از ایادی اسراییل بهت نفوذ کرده و دنبال سرزمین جدید برای اسراییل هستی.راستشو بگو گلوگاه انرزی و حمل ونقل دریایی دنیا انجاست
  • عمار ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    قهرمان طوفان بزرگ که در تورات به اسم "حضرت نوح" آمده در متون زرتشتی نامش "یم" است که در شاهنامه "جم" یا "جمشید" خوانده شده! و به احتمال زیاد سرزمین یمن هم برگرفته از همان نام "یم" است. نام پدربزرگ نوح هم در تورات "اخنوخ" و در قرآن "ادریس" به معنی بسیار تدریس کننده آمده و او را بنیانگذار حکمت می دانند و در شاهنامه نام پدربزرگ جمشید "هوشنگ" است به معنی دارای فر و هوش که به او پیشداد به معنی نخستین قانونگذار و دبیر فلک (مشابه ادریس) می گویند. زبانشناسان می گویند که 8 هزار سال پیش زبان بشر یکی بود.
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    اینا رو اگر ولشون کنی کل دنیا رو میخوان به عنوان ارض موعود تصرف کنن. این ارض موعود بهانه ای بیش نیست برای زراندوزی و قدرت طلبی یهود
  • ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    کجاش جالب بود. الان تو یمن انقلاب اتفاق افتاده و باید از حواشی و توطئه ها دور باشه نه مثل ... !!!!
  • ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    این نظریه ها بیشتر برای تاریخ سازی برای اسرائیل جعلی است و همانطور که می دانید رشته اصلی فراماسون در اسرائیل است و می خوان با این قبیل کارها اهداف شوم خودشونو پیاده کنند و به اصطلاح بر جهان حکومت کنند ولی کور خوندن ان شاء الله با ظهور حضرت بقیت الله الاعظم همه آنها را به درک می فرستیم واین وظیفه من و شماست
  • ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    الموت لآمریکی الموت لاسرائیل اللعنت علی الیهود
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    به اطلاعاتمان اظافه شد
  • ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    فقط مرگ بر دوتای اولی برای همین مثبت دادم ما به یهودی های غیر صهیونیست کاری نداریم
  • رضا ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    شما نگران نباشید اگه با این بهانه اسرائیلیا از فلسطین بیرون برند مطمئن باشید جنبش انصارالله به اونا اجازه نمیدند نفس راحت بکشند!!!
  • ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    جناب ناشناس اول، خیلی جالب بود! اینکه انقد حاضر الذهن از ایات قرآن استدلال کردید خیلی جالب بود. من هم فکر میکنم اینکه محل معراج پیامبر و محل تولد حضرت عیسی و قبله اول مسلمانان در فلسطین بوده این احتمال رو خیلی کم میکنه. احتمال میدم این حرفها رو شاید برا زمینه سازی برا تهاجمهای بعدی به جاهای دیگه دارند میزنن مثل اینکه یک مدت خیلی روی پیشگوییهای نوستراداموس تمرکز میکردن. وگرنه این قوم بنی اسرائیل انقدر پیشگو پرست هستند که برا درست کردن یک گوساله مو قرمز که در آخرالزمان براشون مهم میشه اصلا وارد علم زنتیک شدن! نمیشه اشتباهی با اینهمه هزینه رفته باشن فلسطین.
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    اولا هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد دوما ما نگران رژیم غاصب صهیونیستیم، بیشتر گرم شدن بازار خرافات و شایعات بی مبنای متقن و انحراف فکری از مسائل مهمتر نگرانمون میکنه
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    یعنی واقعا بعضی وقتها خیلی دوس دارم بفهمم واقعا تو مغز بعضی نویسندگان مقالات این سایتها چی میگذره! فکر کنم خودتونم از اینهمه کامنت حالا که چی و خب بعد و... باید یه چیزایی بفهمین
  • ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    0 0
    اون سرزمین بی آب و علف روستایی جای بی عقل هایی مثل ...
  • ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    0 0
    تابوت عهد نزد صاحب عصر است و درهنگام ظهور با خود به همراه دارد
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    0 0
    سلام به ناشناس 12:46 این ادعا که حیوانات زمان حضرت سلیمان با بقیه حیوانات فرق داشتند ادعای بدون دلیل هستش و صرف هم طراز دانستن با آصف بن برخیا یه نوع ظلم به ایشان هستش که اگر این فرض شما درست بود حضرت به این وسایل نیاز نداشت و خودش با علم الهی به این نتیجه میرسید یا حداقل بوسیله اجنه از احوال سرزمین سبا(یمن)اطلاع می یافت - اصالتا یهودیت به فرزندان یعقوب میگویند پس کسی که جزو این شجره نباشه نمیتونه یهودی باشه و بخاطر همین بهشون بنی اسراییل میگوییند-شما یه سر تشریف بیارید خوزستان و مسجدسلیمان ببینید اٍثار حکومت سلیمان است مخصوصا منطقه بردنشانده (برد:سنگ) که برای ملک سلیمان اجنه جمع اوری میکردند..درسته خود انبیا به تبلیع نژادی اهمیت نمیدادند و این تحریفها از همان زمانها اغاز شده و داری تاخیر زمانی نیست .درضمن یهودی کردن پوتین ممکنه واقعیت داشته باشه چون ممکنه ایشون یکی از اجدادش یهودی باشه و باز هم از طریق نژاد بشه یهودی باشه
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    0 0
    الا
  • ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    0 0
    به ناشناس 9:19 این ادعا مطلقا بی دلیل نبود. اگر حیوانات حیوان معمولی بودند که تکلیفی نداشتند. پس چرا سلیمان علیه السلام مطابق متن قرآن می گوید اگر هدهد به خاطر غیبتش دلیل موجهی نیاورد او را ذبح می کنم یا شدیدا عذاب می کنم؟ ادعای این همه که یهودی فرزندان یعقوب است کاملا غلط است. لقب یهودی بعد از تجزیه سرزمین بنی اسراییل به دو کشور یهودا در اورشلیم - که دو طایفه فرزندان یهودا و بنیامین بودند - و کشور افراییم در شمال - که فرزندان یوسف علیه السلام و سایر اسباط غیر از یهودا و بنیامین بودند - ایجاد شد. دوبت افراییم توسط آشوریها از بین رفت و سرنوشت بازماندگانش هرگز به درستی مشخص نشد. اما حکومت یهوودا در جنوب تا زمان حمله بخت النصر باقی ماند و لهذا مردمی که منتسب به کشور یهودا بودند " یهودی" نام گرفتند. و البته تاریخ یهودیان بعد از آن و رفتن آنها به بابل و ماجراهای بعد هم تماما مربوط به این گروه است. لهذا بعدها کل کسانی که معتد به شریعت موسی بودند هم یهودی نامیده شدند ولو واقها از نسل یهودا و حتی یعقوب نبودند. اسم مسجدسلیمان هم یک اسم من در آوردی است که رضاخان پهلوی برای اینشهر تصویب کرد. اسم این شهر در اصل سر مسجد بود که ظاهرا از بقایای آتشکده ای که بعدها مسجد شده بوده است گرفته شده بود. منتها مردم بعد هر بنای عجیب و قدیمی را که تاریخش را فراموش می کردند به سلیمان نبی علیه السلام منتسب کردند. اتفاقا مردم ایران تا قبل از دوره قاجار و اکتشافات اروپاییان قبر کوروش را هم قبر مادر سلیمان می نامیدند!! به همین دلیل که فکر می کردند این سنگهای بزرگ را اجنه آورده اند! برای اثبات اینکه شما در خطا هستید و یهود دارای تبلیغ دین بوده اند شما را به تماشای چهره یهودیان جلب می کنم. اگر یهودیان واقعا دین خود را به دیگران عرضه نکرده بودند باید یک نژاد خالص می می ماندند. پس چرا یهودیان اتیوپی سیاه پوست هستند و یهودیان اروپایی و روس بور هستند؟ آیا می دانید حتی یهودیان چینی که در شهر کایفنگ سکونت داشتند دقیقا مانند چینیها دارای چشم مورب بودند؟ تصویرشان را به آسانی در اینترنت می توانید بیابید. همین حقیایق نشان می دهد که آیین یهود یک آیین کاملا تبلیغی بوده است. مساله نژاد پرستی هم همانطور که گفته شد مربوط به بعد از ظهور حضرت عیسی علیه السلام است.
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    آقا !دقیقا بگو چی میخوای؟!!دوست مردم فلسطینی یا میخوای مردم یمنم به روز سیاه بنشونی؟!!
  • ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    عجب
  • بنی اسرائیل ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
    0 0
    شما مزدور کدام جهنم هستید ؟ابله وادی طور وسینا کجا یمن کجا جاسوس کد ام متجاوز هستی؟
  • مهدی ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
    0 0
    یهودیا میگن فلسطین و یمن مال بنی اسرائیل بوده پس باید الان به ما تعلق داشته باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس