آیا منظره های تکراری تکریت مانند سر بریدن (ذبح)، زنده سوزی، آوارگی، قتل های دسته جمعی و قبرهای جمعی و مشترک باز هم تکرار خواهد شد؟ هرگز! ما شیعیان هرگز مانند آنان نبوده و نیستیم. ما شیعیان علی بن ابیطالب هستیم و در مکتب وی پرورش یافته ایم.

اینجا تکریت است؛ شهری که برای شیعیان خاطره خوش ندارد/
گروه بین الملل مشرق - صرف نظر از ابعاد نظامی و سیاسی عملیات آزادسازی استان صلاح الدین عراق به مرکزیت تکریت، اندکی درنگ در ابعاد اخلاقی این عملیات با توجه به ملاحظات تاریخی روابط میان شیعیان عراق و ساکنان ان خطه می تواند درس آموز باشد. در این زمینه، یکی از ادیبان و شاعران شیعه مقاله ای با عنوان «اگر تکریت شیعه نشین بود ... اگر نیروهای مبارز در راه آزادی [این استان]، وهابی بودند...» نوشته است که متن آن در ادامه آمده است:

1-    تاریخ شهادت می دهد که ما شیعیان، شکنجه ها و تازیانه های بسیاری از اهالی این شهر کشیده ایم. به ندرت می توان خانواده ای را یافت که ادعا کند طی تنها سه نسل پی در پی، زخم های این شهر – مانند قتل، آوارگی، زندان، تازیانه یا حداقل آدم ربایی – را نچشیده باشد.
گنجینه خاطرات ما مملو از خاطرات دردناک و زخم های کهنه ای است که اهالی تکریت برای ما رقم زده اند.... آن شاعر نیکوبیان ما چه زیبا سروده است: «الله ما فعلت بنا تکریت» (خدا را که با ما چه کرده است این تکریت)
کافی است تنها برگ های پررنگ و داغ های اصلی را با هم مرور کنیم تا عمق زخم ها برای دیگران هم قابل درک شود:

•    تکریت تنها شهر شمال عراق بود که اهالی آن با دف، چنگ و مارش هی پرشور نظامی همراه با پایکوبی و رقص از کاروان داغدار اهل بیت رسول خدا و فرزند برومند امیر مؤمنان (زینب کبری) استقبال کردند.
تصور سختی است در روزهایی که شیعیان هنوز در بهت شدت جنایت علیه سلاله رسول خدا در کربلا بودند و حتی شهر ابن زیاد نیز برای مظلومیت اهل بیت اشک ریخت، کاروان اسرا به این شهر برسد و جماعت رقص کنان و پایکوبان جشن مرگ و اسارت برپا کنند!
•    از همین شهر بود که صلاح الدین ایوبی دیده به جهان گشود. بسیاری از مردم، صلاح الدین ایوبی را به رزم آوری و فرماندهی اش در جنگ های صلیبی می شناسند، اما شیعیان عرب منطقه – از مصر و شام تا عراق – فراموش نکرده اند که صلاح الدین ایوبی ده ها هزار مسلمان را از دم تیغ گذراند و در آن میان سهم شیعیان چندین برابر دیگر فرقه های مسلمان بود. هنوز در مصر و حلاینجا تکریت است؛ شهری که برای شیعیان خاطره خوش ندارد/ب، نماد قتل عام شیعیان صلاح الدین ایوبی است.
•    تکریت در ادامه پرورش امثال صلاح الدین ایوبی، «صدام حسین» را پرورش داد که بار دیگر داعیه جنگ با اسرائیل و دشمنان اسلام و عرب را داشت؛ اما بر قتل و آوارگی شیعیان تمرکز کرد!
موشک های او به سمت تل آویو شلیک شدند، اما خبر خاصی از قتل یهودیان یا غربی ها منتشر نشد. در عوض، میزان قتل ها و جنایاتش علیه شیعیان به اندازه ای است که در عصر ارتباطات هم کسی نمی تواند آنان را به صورت مامل محاسبه کند!
با تمام این احوالات، تکریتی ها برایش زادگاه بزرگی ساخته اند و به زیارتش می روند!
آن ها او را «یگانه رهبر عربی و خاری در چشم دشمنان» می خوانند و بر جگر قربانیان وی – که عمدتا عراقی بودند – خنجر می زنند.
•    ظلم ها و دشمنی های تکریت محدود به گذشته نمی شود! به باور شیعیان، تکریت قلعه اصلی «عوف السلمی» است که پیش از منجی عالم، حضرت مهدی شورش کرده و شیعیان مهدی را به قتل می رساند.
•    تکریت در همین عصر ما و در برابر چشمان جهانیان و دوربین های خودشان، جنایت «پادگان اسپایکر» را مرتکب شد که در آن صدها جوان ما را بدون ارائه هیچ دلیلی ذبح کردند.
جنایتی که زبان از وصف و شرح آن عاجز است.

اینجا تکریت است؛ شهری که برای شیعیان خاطره خوش ندارد/

•    آری! این است تکریت و چنین است معامله و رفتار تکریت در قبال ما ... این تاریخ در برابر ماست؛ همان گونه که روح زخمی آمیخته به وجود ما ... تفصیل این همه جنایت بماند که « شرح این هجران و این خون جگر ... این زمان بگذار تا وقت دگر»

2-    و امروز ... آیات الهی در حال تحقق است. خداوند می فرماید: «و تلک الأیام نداولها بین الناس» (آل عمران – آیه 140)
جوانان سلحشور شیعه با جان و اعتقاد خویش اسلحه به دست گرفته اند تا هیمن شهر جنایت پیشه (تکریت) را آزاد کرده و با بیرون راندن اشغالگران خارجی، شهر را به ساکنان تاریخی آن (که هر چه کرده باشند، هموطنان عراقی ما هستند) بازپس دهند.
این جوانان چنان در برابر اشغالگران می جنگند که هر روزه اخبار شهادت و سعادت ده ها و صدها تن از آنان منتشر می شود.
شیعیان می جنگند، تا پای جان می جنگند، شهید می شوند؛ تنها برای امتثال امر به دستور پیشوایشان، تا شهر را "امن" کنند و به ساکنان آن تحویل دهند.

اینجا تکریت است؛ شهری که برای شیعیان خاطره خوش ندارد/

امروز شیعیان با خون خویش به دروازه های تکریت رسیده اند. به دروازه های شهری که هرگز از آن رحمت و برادری ندیده ایم. اما – ان شاء الله – با سرهای بالا گرفته و غریو پیروزی وارد شهر خواهیم شد. آن روز، رحمت و برادری را به ساکنان آن دیار ثابت خواهیم کرد. آری ما پیروان پیامبری هستیم که فرمود: «الیوم یوم الرحمة»
و البته که جنایتکارانی که فاجعه سبایکر و امثال ان را رقم زده اند، آسوده نخواهند بود. ندامت و فرار برای جنایتکاران کافی نیست و خرد و تدبیر حکم می کند که جنایتکرا را به عدالت بسپاریم. پس در انتظار «رحمت» و «مجد و عظمت» شیعیان باشید.

3-    و اما چند سئوال:
•    آیا جهان می خواهد دیده و شنیده خود را بپوشاند و نبیند که جوانان شیعه چگونه پای به تکریت می گذارند؟
•    آیا جهان شهامت دارد که بر جوانان آفرین گوید؟ جوانانی که در پی قبرهای دسته جمعی قربانیان و شهدای اسپایکر خواهند بود، اما از ارتکاب جنایت های مشابه و انتقام های کور خودداری خواهند کرد؟ شیعیانی که حتی ذره ای از جنایت های تکریتی ها را تکرار نخواهند کرد...
•    آزادگان و شریف مایگان عالم، زبان به مدح ملتی می گشایند که در مکتب علی بن ابیطالب و شیعیان و محبانش پرورش یافته اند؟
•    و بالاخره، آیا منظره های تکراری تکریت مانند سر بریدن (ذبح)، زنده سوزی، آوارگی، قتل های دسته جمعی و قبرهای جمعی و مشترک باز هم تکرار خواهد شد؟
هرگز! ما شیعیان هرگز مانند انان نبوده و نیستیم. ما شیعیان علی بن ابیطالب هستیم و در مکتب وی پرورش یافته ایم ...

4-    و بالاخره زمانی می رسد که دنیا به خروش آید: «بس است دیگر! ظلم و جنایت در حق شیعین بس است... توهین و تهمت علیه شیعیان بس است...»
به زودی آزادگان عالم به ندای وجدان خویش لبیک می گویند و بر سر وهابیت، بر سر این بازیگران یهود فریاد می کشند: «این همه ظلم و جنایت علیه شیعیان را متوقف کنید.»

اینجا تکریت است؛ شهری که برای شیعیان خاطره خوش ندارد/

آری! شیعیان نه با حرف بلکه با عمل خویش اسلام را تبلیغ می کنند... وهابی ها چهره اسلام را کریه نشان می دهند تا سیادت و ریاست خویش را تأمین و توجیهی برای جنایت آفرینی بیابند؛ درست برخلاف شیعیان
پیش از آغاز این عملیات، آیت الله سیستانی مرجع تقلید بارز شیعیان در پیامی 20 دستور را برای رزمندگتان صادر کردند که همین 20 دستور کفایت می کند برای فهم اسلام حقیقی، برای درک تجلی روح اسلام و رحمت موجود در جای جای آن

5-    شیعیان را متهم می کنند به کفر؛ متهم می کنند به تحریف قرآن...
ما وارد تکریت می شویم بدون آن که کم ترین واهمه و رعبی علیه کودکان، زنان، پیرمردها و شهروندان معمولی ایجاد کنیم.
ما در حالی وارد می شویم که شعار می دهیم: « لا ينهاكم الله عن الذين لم يقاتلوكم في الدين ولم يخرجوكم من دياركم أن تبرّوهم وتقسطوا اليهم إنّ الله يحب المقسطين » (سوره ممتحنه / آیه 8) (خدا شما را از كسانى (از كفار) كه با شما درباره دين نجنگيده و شما را از خانه‏هايتان بيرون نكرده‏اند منع نمى‏كند كه به آنها نيكى كنيد و با قسط و عدل رفتار نماييد، زيرا خدا عدالت‏پيشگان را دوست دارد)
و مسلمانان قضاوت خواهند کرد که چه کسی پیرو قرآن است؟ شیعیان یا وهابی ها؟!
شیعه را متهم می کنند به خروج از اسلام...

اینجا تکریت است؛ شهری که برای شیعیان خاطره خوش ندارد/

ما وارد تکریت می شویم در حالی که این وصیت پیامبر را شعار خویش قرار می دهیم که فرمود: « إذا أراد أن يبعث بسريّة دعاهم فأجلسهم بين يديه ثم يقول سيروا باسم الله وبالله وفي سبيل الله وعلى ملّة رسول الله لا تغلوا، ولا تمثّلوا، ولا تغدروا، ولا تقتلوا شيخاً فانياً ولا صبيّاً ولا امرأة، ولا تقطعوا شجراً إلاّ أن تضطرّوا إليها »
« به نام خدا و برای خدا و در راه خدا و بر آیین رسول او حرکت کنید،خیانت نکنید،کسی را گوش و بینی نبرید،فریبکار و خدعه گر نباشید،پیرمرد از کار افتاده را به قتل نرسانید،زنان و کودکان را نکشید،درختی را قطع نکنید مگر آنکه ناچار به قطع آن گردید و هر کدام از مسلمانان چه پست ترین آنها و چه برترینشان که به مردی از مشرکین مهلت داد آن شخص مشرک در پناه آن مسلمانان است تا کلام خدا را بشنود پس اگر(در اثر شنیدن و استماع)به پیروی شما(و دین خدا)در آمد او برادر شما در دین محسوب می شود،و اگر حاضر به پذیرفتن دین حق نشد او را به امانگاهش(و خانه و کاشانه اش)برسانید و از خدا بر او کمک گیرید.»

اینجا تکریت است؛ شهری که برای شیعیان خاطره خوش ندارد/

حال خودتان قضاوت کنید که چه کسی مرتد است؟ شیعه یا وهابی؟!
شیعه را متهم می کنند به «تظاهر» و «نفاق» در محبت به علی بن ابیطالب...
ما وارد تکریت می شویم به آنان نشان می دهیم که شیعیان به سیره امیر المؤمنین التزام دارد و وصایای وی را تا پای جان خویش حرمت می نهد. ما طبق امر مولایمان علی، خشم خود را فرو می نشانیم و عمل به امر وی را واجب می دانیم که به فرمانده سپاه خویش، مالک اشتر فرمود: « إیاک و الدماء و سفکها بغیر حلها فإنه لیس شیء أدنی لنقمة و لا أعظم لتبعة و لا أحری بزوال نعمة و إنقطاع مدة من سفک الدماء بغیر حقها والله مبتدئ بالحکم بین العباد فیما تسافکوا من الدماء یوم القیامة فلا تقوین سلطانک بسفک دم حرام فإن ذلک مما یضعفه و یوهنه بل یزیله و ینقله ولا عذر لک عند الله و لا عندی فی قتل العمد لأن فیه قود البدن و إن ابتلیت بخطإ و أفرط علیک سوطک أو سیفک أو یدک بالعقوبة فإن فی الوکزة فما فوقها مقتلة فلا تطمحن بک نخوت سلطانک عن أن تؤدی إلی أولیاء المقتول حقهم »

« از خون ریزی بپرهیز و از خون ناحق پروا کن، که هیچ چیز همانند خون ناحق کیفر الهی را نزدیک و مجازات را بزرگ نمی کند و نابودی نعمت ها را سرعت نمی بخشد و زوال حکومت را نزدیک نمی گرداند،... پس با ریختن خون حرام، حکومت خود را تقویت مکن؛ زیرا خون ناحق پایه های حکومت را سست و پست می کند و بنیاد آن را بر کنده، به دیگری منتقل می سازد، و تو نه در نزد من و نه در پیشگاه خداوند، عذری در خون ناحق نخواهی داشت؛ چرا که کیفر آن قصاص است و از آن گریزی نمی باشد. اگر به خطا خون کسی ریختی، یا تازیانه یا شمشیر زدی، یا دستت دچار تندروی شد ـ که گاه مشتی سبب کشتن کسی می گردد، چه رسد به بیش از آن ـ مبادا غرورقدرت توراازپرداخت خون بهابه بازماندگان مقتول باز دارد. »

6-    آری! شیعه چنین است...
وقت ان است که جهانیان بیندیشند ... وقت ان است که همه بیندیشیم:
«اگر تکریت شیعه بود... اگر مبارزان راه آزادی [این شهر]، وهابی ها بودند...»


اینجا تکریت است؛ شهری که برای شیعیان خاطره خوش ندارد/

"داعش" عامل اختلاف شیعیان و اهل سنت یا وحدت؟

با وجود اینکه در روزهای اولیه حضور تروریست‌های تکفیری در عراق، کارشناسان از افزایش اختلافات مذهبی در عراق سخن می‌گفتند اما هم اکنون می بینیم که داعش عاملی برای وحدت بیشتر اهل سنت و شیعیان شده است.


در تازه‌ترین تحولات عراق، منابع آگاه خبر دادند که 7 هزار نفر از نیروهای عشایر اهل سنت در استان‌های صلاح الدین و الانبار برای کمک به نظامیان عراقی و نیروهای مردمی در نبرد با داعش برای آزادسازی تکریت وارد عمل شده‌اند.

بنابراین گزارش، نیروهای اهل سنت در تلاشند تا از سمت غرب به مواضع تروریست‌ها در تکریت حمله کنند و نیروهای پیشمرگه کُرد نیز از شرق این عملیات را برعهده گرفته‌اند.

این درحالی است که امروز عشائر صلاح‌الدین با صدور بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار سومریه نیوز قرار گرفته بود، اعلام کردند که تمام ساکنان تکریت و عشائر آن برای مقابله با داعش و همکاری با نیروهای مسلح عراقی در آمادگی کامل هستند. این امر نیز با توافق فرماندهی نیروهای داوطلب و «بدر الفحل» نماینده دولت مرکزی و محلی محقق شده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 80
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 17
  • محمدی ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    2 1
    نحن الغالبون ان شاءالله خداقوت
  • yaser ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    1 0
    خداییش همین که ناپالم نمیریزن رو سر تکریتیا و موصلیا خودش بزرگترین لطف و منته :|
  • اصلاح طلب امت جدش ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    2 1
    چقدر به حق و زیبا نوشته بود اشکم جاری شد . قوت بازوی رزمنده های شیعه و کارایی سلاح هاشون صلوات..............وعجل فرجهم
  • کاکرو یوگا مازندرانی سابق ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    3 3
    شیعه امروزی به یه شاه اسماعیل صفوی احتیاج داره اون خدا بیامرز زبون این جونور ها رو خوب بلد بود هتوز هم که 525 سال گذشته با شنیدن اسمش میرن رو vibration خخخخخخخخخخخ
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    1 1
    وَأُخْرَى تُحِبُّونَهَا نَصْرٌ مِّنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِيبٌ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ
  • داریوش ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 2
    ای بابا شما احمقیید حضرت علی (ع) زمین تشنه راز خون این وهابی ها و دورو ها سیر خون کرد انقدر از انها به درک واصل کرد که فقط سه نفر جان بدر بردند که یکی از انها باعث شهادتش شد اشتباه گرفتی بایید تکریت با خاک یکسان می شد باید یک نفر از انجا زنده بیرون نمی امد اشتباه اشتباه اشتباه انها به بچه توی شکم هم رحم نکردنند حالا که نوبت توست برای ما از اخلاق حرف می زنیید
  • علی ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 1
    وَأُخْرَى تُحِبُّونَهَا نَصْرٌ مِّنَ اللَّهِ وَفَتْحٌ قَرِيبٌ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ
  • scorpion ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 1
    الحق که بهترین مقاله ای بود که خواندم به امید پیروزی
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    2 1
    ما پيروان مولاعلى(ع) امام حسين(ع)هستيم ما صاحب ومولا داريم امام زمان(عج)داريم بالاخره بين ما با تکفيرى هاى بى سرصاحب بايد تفاوتى باشد
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    1 1
    ما شیعیان هرگز مانند آنان نبوده و نیستیم. ما شیعیان علی بن ابیطالب هستیم و در مکتب وی پرورش یافته ایم خوشحالم که به عنوان شیعه شناخته میشیم امیدوارم شیعه ی حقیقی باشیم در راه خدا قدم برداریم و در راه خدا شهید بشیم مثل مولامون امیر المؤمنین علی علیه السلام از کربلا و زینب سلام الله علیها گفتین از همین جا سلام میکنم بر شهدای کربلا و بر بانوی صبور کربلا
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 1
    امام علی زن و بچه نکشت در نبردی مردانه جنگجویانشو به جهنم فرستاد اینجا هم جنگجویان کشته و اسیر میشن اما زن و بچه ها و منابع طبیعی و حیوانات در امان هستن
  • شباهنگ ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    1 0
    اگر در جنگ اخلاق صالح دخالت نداشته باشد محکوم به شکست است بنابراین باید با اعتقاد به عقاید و جوانمردگی شیعه جنگید
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    1 0
    بعضی مناطق در گستره ی کشورهای اسلامی ، پیامبر خدا و اهل بیتش و صالحان و نیکان را دائما اذیت کرده اند یا به شهادت رساندند ، این مردم هیچ وقت درست نشده و نخواهند شد . حکومت عراق اگر فهیم باشد و دنبال ثبات و پایداری امنیت این کارها را انجام دهد . 1 - عوض کردن اسم تکریت و مناطقی مثل البوعجیل 2 - تعطیل کردن مراکز سیاسی در تکریت و منتقل کردن مرکزیت سیاسی استان به شهر دیگر 3 - تعطیل کردن حداقل یک فرودگاه در تکریت ، مگر یک شهر 250 هزار نفری چند فرودگاه می خواهد ؟! 4 - بیرون کشیدن جسد صدام و معدوم کردن آن .
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    1 0
    وقتش هست مقبره صدام را به اتش بكشند
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    مدارای با دشمن و گذشت در لحظه قدرت از خصلتهای امیر المومنینی (علی (ع) ) هست که ما می شناسیمش ...خداوند مومنان را به جنگ در برابر کسانی که می جنگند دعوت کرده نه کسانی که نمی توانند دیگر بجنگند و مقاومت کنند
  • شیعه مظلوم ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    واقعا خیلی سوزناک بود اشکم از چشمام جاری شد!!
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    قتل و غارت و بغی و فساد در زمین نوبتی نیست ما پیرو امیر مومنان هستیم و هر چه جز سیره ایشان باشد نباید به آن عمل کنیم
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    بي خود. لطفا همه را از دم تيغ بگذرانيد به هيچ كس رحم نكنيد. اگر اين كار را كرديد در بازگشت آثار ان تنها خود را ملامت كنيد. اهالي بعضي منطق تنها زماني با شما برادرند كه تيغ شما را بر گردن خود حس كنند. چنان جوي خوني راه بيندازيد كه از اگزوز خودروهايتان خون بيرون بريزد. غير از اين كنيد بر خود و نسلها بعد خود جفا كرده ايد كه خون در برابر خون و چشم در برابر چشم. فردين بازي ممنوع.
  • حسین ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    نطرات شما در مورد صلاح الدین ایوبی قهرمان نامدار کرد از اساس دروغ است. ناجی قدس از دست صلیبیها چنین کاری با مسلمانان نکرده است. بهتر است تاریخ را کاملتر مرور کنید.
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    1700 نفر از جوانان ما رو قتل عام کردن. آیا ما حق قصاص نداریم؟ پیامبر در مورد بنی قریظه که در زمان جنگ خیانت کردند حکم قتل همه مردان جنگی این قبیله رو پذیرفت. مردان کشته شدند و اموال قبیله مصادره شد. الان هم تمام کسانی که خیانت کردند بای اعدام بشن و اموالشون باید مصادره بشه. جای اینها در عربستانو لیبی استد در عراق جایی ندارن.
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    انوقت ما چه فرقی با اونا داریم.هدف وسیله رو توجیح نمیکند.
  • کاکرو یوگا مازندرانی سابق ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    2 1
    ملعونی که عاشورا را عید الظفر اعلام کرد
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 1
    شما یکم مطالعتو بیشتر کن...صلاحدین یه قاتل بود
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 1
    الان که درچنگال ما اسیرند هرگز کسی به فریادشان نخواهد رسید...
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    سلام حاجی یه سری به خودت بزن! فرق شیعه با اونا در همینه عزیز. تکلیف را انسان باید در همه جا بدونه به تکلیف عمل کنه !!!! نه از رو شکم حرف بزنه.
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    مارو با داعش اشتباه گرفتی ما اسلامی عمل میکنیم نه شیطانی
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    من در مورد ایوبی مثل شما فکر میکردمچون کرد هم بوده خوشحال بودم با دشمنان اسلام جنگیده اما حالا میخوام بیشتر تحقیق کنم و اگه این آدم شیعه کش بوده بهش لعنت می فرستم
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    گذشت فقط برای بیگناهان و زنان و کودکانه
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    تکریت را باید با خاک یکسان کرد.همین و بس
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    باید خائنین تکریت در دادگاه محاکمه شوند. از خون 1700 سرباز مظلوم نباید گذشت
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    #شعر در وصف سردار رشید #اسلام حاج قاسم سلیمانی ﺷﺠﺎﻋﺖ ﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎﯾﺖ ﺭﺍ #ﺷﻠﻤﭽﻪ ﺧﻮﺏ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﺪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﭘﯿﺮ ﻣﻐﺎﻥ ﺣﺘﯽ ﺷﻬﯿﺪ ﺯﻧﺪﻩ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻧﺪ ﻫﺰﺍﺭ ﺍﺣﺴﻨﺖ ﺍﯼ ﺷﯿﺮﺍﻥ ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺵ ﻋﻬﺪ ﻭ ﭘﯿﻤﺎﻧﯽ #ﻭﻻ‌ﯾﺖ ﻫﻤﭽﻮ ﺍﻧﮕﺸﺘﺮ ﻧﮕﯿﻦ ﺁﻥ ﺳﻠﯿﻤﺎﻧﯽ ﻫﻨﻮﺯﻡ ﺑﺪﺭ ﺩﺭ ﭼﺸﻢ ﺍﺕ ﺩﻟﺖ ﺩﺭ ﺷﻮﻕ #ﻭﺍﻟﻔﺠﺮ ﺍﺳﺖ ﻫﻨﻮﺯﻡ ﺧﺎﺭ ﺯﻫﺮ ﺁﮔﯿﻦ ﺑﻪ ﭼﺸﻢ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﭘﺴﺖ ﺳﺮﺕ ﺳﺮﺑﻨﺪ #ﯾﺎ_زﻫﺮﺍ ﻣﺮﯾﺪ ﺣﻀﺮﺕ #ﺣﯿﺪﺭ #ﻭﻃﻦ ﺭﺍ ﺭﻣﺰ ﭘﯿﺮﻭﺯﯼ #ﻋﻠﯽ ﺭﺍ #ﻣﺎﻟﮏ_ﺍﺷﺘﺮ ﺍﮔﺮ ﺻﺤﯿﻮﻧﯿﺎﻥ ﻧﺎﺯﺩ ﺑﻪ ﻧﯿﺮﻭﻫﺎﯼ ﻣﺨﺼﻮﺻﺶ ﺑﻨﺎﺯﺩ#ﺧﻠﻖ_ﺍﯾﺮﺍﻥ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺑﻨﯿﺎﻥ ﻫﺎﯼ ﻣﺮﺻﻮﺻﺶ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﻬﺮﺕ ﻭ ﻧﺎﻣﺖ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﻣﻠﮏ #ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺯﯾﺮ ﭘﺮﭼﻢ ﺍﺕ ﺩﯾﺪﻡ #ﻋﺮﺍﻕ ﻭ #ﺷﺎﻡ ﻭ #ﻟﺒﻨﺎﻥ ﺭﺍ ﺗﻮ ﮐﻮﺑﯿﺪﯼ ﻭ #ﺩﺍﻋﺶ ﺭﺍ ﭼﻮ ﺑﺒﺮ ﮐﺎﻏﺬﯼ ﮐﺮﺩﯼ ﺑﻪ #ﺟﺮﻑ_ﺍﻟﺼﺨﺮ ﺟﺮﻑ ﺍﻟﻨﺼﺮ ﺗﻮ ﺍﯾﻦ #ﺍﺳﻄﻮﺭﻩ ﭘﺮﻭﺭﺩﯼ ﮐﻤﯽ ﺍﺯ ﻟﺸﮑﺮ ﻗﺪﺱ ﺍﺕ #ﺣﻤﺎﺱ ﻭ #ﻓﺘﺢ ﻭ #ﺣﺰﺏ_ﺍﻟﻠﻪ ﺑﮑﻮﺏ ﺍﺯ ﻫﺮ ﻃﺮﻑ ﺩﺷﻤﻦ ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﻇﻠﻤﺖ ﺑﺘﺎﺏ ﺍﯼ ﻣﺎﻩ ﺑﻨﺎﺯﻡ ﻏﯿﺮﺗﺖ ﻣﺮﺩﺍ ﮐﻪ ﻓﺨﺮ ﻣﻠﮏ #ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺣﻤﺎﺳﻪ ﺷﻮﺭ ﺍﺳﻄﻮﺭﻩ ﺍﺑﺮ ﻗﺎﺳﻢ ﺳﻠﯿﻤﺎﻧﯽ ﺑﻤﺎﻥ ﺍﯼ ﻣﺮﺩ ﺗﺎ ﺭﻭﺯﯼ ﮐﻪ ﻫﻞ ﻣﻦ ﻧﺎﺻﺮﺕ ﺧﻮﺍﻧﺪ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﻭﺯﯼ ﮐﻪ ﺩﻧﯿﺎ ﺭﺍ ﺍﻧﺎﺍﻟﻤﻬﺪﯼ ﺑﻠﺮﺯاند
  • علی ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    از این مقاله بوی تفرقه به مشام میرسد . تفرقه بین مسلمانان چیزی است که دشمنان به آن دامن میزنند.
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    وای از تکریت وای از تکریت چه راحت جنایتی مثل اسپایکر رو انجام میدن عین خیال شون هم نیست والا برای یه عده از مردم ایران نفس کشیدن تو یه همچین شهری غیر ممکنه چه برسه به زندگی
  • علی ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    الان که قدرت دست شیعه افتاده تکریت و نسل شمر عمر سعد را از جا بکنید رحم بر پلنگ تیز چنگال جایز نیست بکشیدشون
  • صلواتی ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم نهضت جهانی صلوات
  • ایرانی ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    مرحبا به غیرت مومنان واقعی خدایا کمک کن تا هیچ موقع از راه راست منحرف نشویم
  • ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 1
    صلاح الدين اشتباهات وخطاهايش خيلى بيشتر از اعمال ثوابش بوده
  • ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    1 0
    چرا در مورد قهرمان بزرگی چون صلاح الدین اینچنین فکر میکنید.اینها را دشمنانش برای تخریب چهره این قهرمان بزرگ اسلامی ساخته اند.شکی نیست که صلاح الدین سلطه خویش را بر سرزمینهای اسلامی با شمشیر تحمیل کرد وبا امرای محلی و کشورهای مختلف اسلامی جنگید.اما او در جنگ رسم مردانگی را هیچوقت ترک نکرد.کسی که در برابر مسیحیان نرمش نشان داد و به آنها رحم کرد آنوقت چطور ممکن است در مورد شیعیان دست به جنایت برند.
  • رضا ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    این چه مقاله ای است امروز تکریت بدست شیعه وسنی وکرد آزاد میشود اصلا مقاله جالبی نیست امیدوارم هرچه سریعتر از روی سایت برداشته شود شیعه یا سنی نداریم همه مسلمانند وبرادر متاسفم که این چنین وبا نوشتن چنین متن هایی به اختلاف دامن زده میشود دست بردارید .
  • ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    هموطنان عراقی؟ از کی ما عراقی شدیم؟
  • رضا ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    از اطلاع رسانی مطلوب مشرق متشکریم و با آرزوی سربلندی برای برادران عراقی و ایرانی اعم از شیعه و سنی که در خط مقدم هستند.
  • علي حقجو ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    يعني ميگي مثل شاه اسماعيل و بر خلاف سيره اهل بيت عليهم السلام دست به غارت و جنايت بزنند؟؟!!!
  • ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    رضاجان واقعيت را نمى شود کتمان کرد بالاخره بايد قبول کنيم امروز بين مسلمين تفرقه بيشتر شده. انشالله که تقريب مذاهب مسلمين بيشتر وبهتر از قبل خواهد شد از قديم گفتن پايان شب سيه سپيد هست
  • ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    وهابیت زمان امیرالمومنین (ع) وجود نداشت وهابیت انگلیس بوجود آورد
  • ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    برادر برو مطالعه کن.
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    داعشی کثیف! این حقه ها قدیمی شده!!
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    تو هم تفکر وهابی داری پس با آنها فرقی نداری حالا میخوای شیعه باشی یاهرچی
  • داریوش ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    منظور من نابود کردن اهل سنت نبود اخر مگر کشوری با هزار نفر داعشی میشود دو سومش اشغال شود فقط این تکریت وفلوجه واقعا مستحق مرگند از شیطان پیشی گرفته اند دیگر از اول درست شدن انسان وتا پایان کار جهان جنایتکارانی مثل اینها پیدا نمیشه کودکان وزنانشان هم اموزش قصابی کردن شیعیان دیده اند به تاریخ به انسانیت به خدا وقران و مسلمانان وطبیعت شریعت وقضاوت و انسانیت فرهنگ ....................... خیانت کرده اند
  • ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    1 0
    مشرق یه جوری نوشتی ما شیعیان مانند آنان نیستیم انگار که دقیقا مپشورت از آنان سنیهاست! مشرق برا افکنی رو بزار کنار و از آب گل آلود ماهی نگیر. خودت خوب میدونی اون تکفیریهایی که دست به این جنایات زدن اصلا مسلومن نبودن. بنا براین متونستی بنویسی ما مسلمانان هرگز مانند آنان نخواهیم بود نه اینکه مای شیعه رو بخوای در مقابل آنان سنی قرا دهی و سنیها را خونخوار و جنایتکار وانمود کنی. فراموش نکن میلونها از این مردم شریف در کشور ایران دوشادوش شیعیان با صلح و دوستی زندگی میکنند و در حراست و پیشرفت مملکت مشارکت دارند. پس اگر تو نمیدانی که چگون کلمات را بکار بری ادبیات بیاموز و اگر فکر میکنی دیگران معنای کلمات مار کژدمت را نمیدانند برو و اخلاق و جامه شناسی بیاموز. تخم تفرقه در دل این ملت نکارید.
  • ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    دلیل اینکه جنگ تو عراق وسوریه طول کشیده اینکه ماشیعه علی هستیم وگرنه اگه مثل خودشون رفتارمیکردیم بمب های شیمیایی زرادخانه های سوریه به تنهایی واسه10بار ریشه کن کردن کل وهاب های دنیا کافی بود درمورد ناپالم فقط کافی بدونید که این سلاح چه بلایی سرویتنامی ها اورد یا مشخص تر از اون لشگر زرهی عراق در زمان حمله به دزفول که خدمه تانک هاشون زنده زنده توی تانک ها سوختن بون اینکه یه خراش به نانک ها بیوفته
  • ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    دلیل اینکه جنگ تو عراق وسوریه طول کشیده اینکه ماشیعه علی هستیم وگرنه اگه مثل خودشون رفتارمیکردیم بمب های شیمیایی زرادخانه های سوریه به تنهایی واسه10بار ریشه کن کردن کل وهابی های دنیا کافی بود درمورد ناپالم فقط کافی بدونید که این سلاح چه بلایی سرویتنامی ها اورد یا مشخص تر از اون لشگر زرهی عراق در زمان حمله به دزفول که خدمه تانک هاشون زنده زنده توی تانک ها سوختن بون اینکه یه خراش به نانک ها بیوفته وبه کمک اون نه تنها لشگر عراق از نزدیک شدن به دزفول عاجزشد بلکه صدها تانک وادوات زرهی سالم به غنیمت گرفته شد که حالا بخشی از سازمان رزم نیروهای مسلح مارو تشکیل میدن ولی ما مثل اونها نیستیم که این نوع سلاح هارو وسط شهر جایی که مردم غیرمسلح هستن استفاده کنیم حتی تکریت
  • Ali ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    همین شاه اسماعیل ها و سلیمان عثمانی بودند که پدر وحدت میان مسلمانان رو در آوردند
  • ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    عزیزم! پس دولت فاطمی را هم من منقرض کردم و دشمنان اسلام گردن صلاح الدین ایوبی انداختند! اتفاقا داعشی هم ادعا دارند پیرو همین شخص هستند.
  • مسلمان ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    متاسفم که ناخواسته با رسانه‌های صهیونیستی هم‌صدا شده‌اید که در حال دامن زدن به این قضیه هستند که تکریت سنی به دست شیعیان افتاده و مداخله خارجی لازم است وگرنه حمام خون به پا می‌شود. لطفا این مقاله را از روی سایت بردارید.
  • ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    دقیقا همین‌طور است. اکثر رسانه‌های صهیونیستی این روزها در حال جو دادن هستند که بعد از فتح تکریت توسط شیعیان خونریزی شدیدی به راه می‌افتد.
  • ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    چون این مسلک همه وهابی ها ووهابی معاب هاست همیشه زورشون به خودی رسیده چون اکثر(باید قبول کرد بین شیعه هاهم متعصبین خشک مغز هست ولی مطمئنا کمتر از اهل تسنن)شیعیان همیشه دایه برادری داشتن وهرکس حرف از اتحاد زده وبزنه بین اعراب یعنی کافر حالا سنی باشه یا شیعه فرقی نداره
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    بزارید یه حرف بزنم بحث اینکه تکریتی هارو بکشه نکشه رو تموم کنم درسته پیامبر همه مردان اون قبیله رو کشت یا امام علی همه خوارج رو ولی یادتون نره اونها وقتی کشته شدن اسلحه بدست داشتن واگه اسلحه هاشون رو زمین میذاشتن زنده می موندن حتی اگه پیشوایان ما باور به فریبکاریشون داشتن درمورد تکریت هم باید همین کارو کرد حتی اگه بعدا پشیمون شیم ما چه شیعه چه سنی پیرو پیامبر(ص)و علی(ع) هستیم و پشتشون حرکت میکنیم نه جلوشون پس اگه اونها گذشتن ما باید بگذریم البته نه اونهایی که جنایتشون معلومه ویا مسلح اند!!!!!!!!!!!
  • رضا74 ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    دوست مازندرانی عزیز این عشق و حب علیست که یکی یکی خیبرها رو فتح میکنه .این ولایت پذیریست که دشمنان رو خوار میکنه ...
  • ناشناس ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 1
    همین داعشی ها وقتی جنگ غزه شروع شد بهشون ایراد گرفتند که شما چرا با اسرائیل نمیجنگید ولی این خبیث ها جوابشون این بود که ما هم مانند صلاح الدین ایوبی اول می خواهیم رافضی ها(مقصودش شیعیانه) سر به نیست بکنیم بعد برینم سراغ یهود و نصاری. همین دلیل کافی برای خباثت صلاح الدین ایوبی است.
  • ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
    0 0
    مقبره صدام دیروز توی درگیری‌ها با خاک یکسان شد برادر. فیلمش هم هست.
  • هاشم ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    بسمه تعالی اگرتاریخ نگارخودراجای پدربزرگ ببیندوشنونده یاخواننده تاریخ رانواده های خود رسم امانت رابجااورده وبرای بتیجه مثبت خوب راخوب وبدرا بدمینماید اینجاستکه تاریخ مصداق پیدامیکندبانکه عبرت شودبرای انسانهاکما اینکه بلاتشبیه قران کریم شرح حال فرعون ونمرودوشدادودیگران راباکلام بین بیان فرموده ودرجای جای قران کریم فاعتبرو یااولی الابصارویاسیروفی الازض فانظرکیف عاقبت المکذبین وغیره رااشاره فرموده چراخداوندوقتیکه فرعون لعنت الله علیه ادعای کاذبش راتکرارمیکندحضرت موسی علیه اسلام راماموریت میدهدکه یاموسی اذهب الی فرعون انه طغی وبعدمیفرمایدبازبان لین بااوسخن بگو؟چراجبرئیل امین انجاهائیکه ایه باقل شروع میشودبپیامبرعظیم الشان اسلام عرضه میداردمثلاقل هوالله احدپیامبرگرامی اسلام نمیگویدهوالله احدبلکه قل راهم بیان میکنداین رسم امانت است چرافرعون لعنت الله علیه یکروزدرسال ازعذاب معاف میشود؟راوی میگویدبخاطرشنیدن خبرمرگ یکی ازبستگان دورش انهم بخاطرپرده اشکی که ازسردلسوزی بچشمش نشست .ومن الله التوفیق
  • اسماعیل ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    1 0
    مشرق جان تورا خدا این مطالبی که موجب تفرقه بین شیعه وسنی میشه ننویسید الان نیاز به اتحاد وهمدلی هست کی گفته سنی اینجور یا شیعه اینجور، انسانها ی بد بدست حالا چه شیعه باشن یا سنی یا یهودی مگه منافقین نامرد با آون جنایت‌هایی که کردن سنی بودن.؟ آنها هم شیعه بودن البته شیعه نما وگرنه هیچ مسلمانی برادر کشی نمیکنه
  • ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    پیروزی نزدیکه انشاالله ولی تکریت از مراکز کینه توزی است در آنجا باید خیلی مراقب حاج قاسم باشند خیلی زیاد
  • ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    که در این گیرو دار اهالی آنجا هم بروند یکراست به جبهه داعش آره؟!!!!!!!!!!!!
  • اسماعیل ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    اگر جانیان تکریتی را نکشتید وای به حالتان . اگر فردا روزی اینها خون بریزند شما مقصرید
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    قرص اعصاب خوره حالش به هم ورده ولش کنید...
  • سوسان ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    تاریخ شهر را در آسوره های خون ریز و آسور ناصیرپال و خونریزترین مردمان تاریخ جستجو میکنیم که هر سال دوبار به قیزیل بوندا لشکر کشی میکردند و قتل عام میکردند و بلاخره به صلاح الشیطان ایوبی میرسیم که ناصبی و ضد حق بود کاش مسیحیان بر فلسطین غلبه میکردند چون صلاح الشیطان سیصد هزار شیعه را در صیدا و صور و شام و آزربایجان نمیکشت کاش صلاح الشیطان اسیر مسیحیان بودتا شیخ اشراق در محبس کشته نمیشد اینجاست که برخی به نام اسلام تیشه به ریشه اسلام میزنند آنها که اول سریانی بودند به زور شمشیر مسلمان شدند و این است اسلام زورکی
  • دهقان ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    حاج قاسم یمن را دریاب
  • سوسان ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    پیامبر اسیران و مردان بنی قریظه را نکشت این یک دروغ اسرائیلی است برای چیزی مثل هلوکاست این دروغ است در قران نوشته ماقطعتم من لینة او ترکتموها قائما یا در جای دیگر یخربون بیوتهم بایدیهم وایدی المؤمنین اگر مردان قتل عام میشدند چه کسی خانه هارا خراب کرد یا درختان را قطع کرد و بار شترکرد وبرد حکم آنها تبعید بود این حکم فته گران در عرف مردان قدیم بود در قدیم اصحاب فتنه را تبعید میکردند و خداوند این حکم را برای بنی قریظه صادر کرد بنی قریظه قتل عام نشد حتی یک نفرهم بعداز تسلیم شدن اعدام نشد بلکه تبعیدشدند اینها ساخته اسرائیل است در دوران صفویه کوردهای پالانی به خاطر شیعه کشی به خوراسان تبعید شدند واین به فتوای عالم شیعه شیخ بهائی بود که حکم بنی قریظه را در مورد آنها اجراء کرد این رسم در تاریخ وجود داشت اما اسرائیلیان سعی در مظلوم نمائی دارند
  • ناشناس ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    باسلام برادرم مقاله ات بوی تفرقه میداد حذر کن که الان وقت اتحاد است نه اختلاف.
  • کاکرو یوگا مازندرانی سابق ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    احسنت قیر این ملعون در مسچد اموی دمشق است
  • رضا ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 1
    خدا قوت هرکه با آل علی در افتاد ور افتاد
  • علی ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 1
    ما شیعه علی هستیم و به شیعه بودنمان افتخار میکنیم.
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    0 0
    به متن میاد که نویسندش عراقی باشه
  • محمد علی ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    این مقاله بوی صهیونیستی می دهد دقیقا قصد اسراییل هم تفرقه میان مذاهب در این منطقه است ، دیگه آمریکا هم فهمیده و خودشو کنار کشیده و با اسراییل اختلاف داره شما نفهمیدی؟؟؟؟ این مقاله بوی خیانت می دهد
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
    0 0
    به گرگ نباید رحم کرد
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    1 0
    چون میخوان بین شیعه و سنی اختلاف بندازه عزیزم. اگه صلاح الدین نبود الان اوضاع نصف کشورهای اسلامی مثل فلسطین و لبنان بود.
  • ایرانی ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 0
    پیدایش داعش مدیون همچین مقاله هاییست واقعا! شما فکر کردی اگه زمان حمله داعش به عراق بین شیعه و سنی و کرد اختلاف نبود، داعش میتونست موصل رو یه روزه بگیره؟ نه جانم. هموطنان!!! عراقی شما انقدر از این حرفها زدن که این بلاها سرشون اومد. همچنین در سوریه و اخیرا در یمن. شما بهتره فقط چندتا از این شبکه های تلویزیونی تندروی عربی رو ببینید که هر کدام دارن به مقدسات هم توهین میکنن. شیعیان تندرو به عایشه و ... و سنیهای تندرو هم به ائمه ما و ... . اون هم توی عصری که بشر داره سفر به مریخ رو برنامه ریزی میکنه!
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    0 1
    بچه شیعه ها درس اخلاقی به تکریت می دهند که دنیا انگشت به دهان می ماند
  • ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
    1 0
    برو بابا. اولا اینهایی که شما کفتی هیچکدام سند نداره. دوما به ریشه اسلام کسایی مثل تو تیشه میزنن که شخصیتهای اسلامی رو خودشون نابود میکنن. اون هم فقط با یه سری ادعاها. مگه غیر از اینه که در عراقی که اکثریت شیعه داره، یک استان رو به اسم صلاح الدین میذارن و حتی غربیها هم در فیلمهاشون با احترام ازش یاد میکنن. مثلا فیلم kingdom of heaven رو ببینید. خلاف چیزهایی که امثال شما میگن، صلاح الدین جنگ طلب نبوده و خیلی هم میخواسته جلوی خون ریزی رو بگیره. تازه این روایت یه غربیه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس