کد خبر 396493
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳

«هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر عراق و از فرماندهان ارشد نیروهای داوطلب مردمی در نبرد با داعش، در واکنش به جنجال‌های رسانه‌ای به راه افتاده درباره عدم حضورش در پارلمان گفت که در صورت لزوم از پارلمان استعفا خواهد داد.

«العامری»: لازم باشد از پارلمان استعفا می‌کنم

به گزارش مشرق، عملیات آزادسازی استان «صلاح‌الدین» امروز وارد نهمین روز خود شد و نیروهای امنیتی با پشتیبانی نیروهای داوطلب و عشایر در حال پیشروی به سوی مرکز شهر تکریت هستند.

جدیدترین تحولات مربوط به این عملیات در ذیل می‌آید.

محاصره تکریت کامل شد

تلویزیون عراق اعلام کرد که پس از به هم پیوستن نیروهای نظامی و امنیتی عراق در دو محور سامرا و دیاله، محاصره شهر تکریت از تمامی جهات کامل شد.

خبرنگار العالم نیز گزارش داد که نیروهای امنیتی عراقی در پی احاطه بر منطقه "فکة العلم" در شرق تکریت، ده‌ها خانواده از آوارگان روستاهای العلم و الدور را به مرکز سامرا منتقل کردند.

سیطره بر ورودی جنوبی منطقه «العلم»

نیروهای امنیتی عراق با پشتیبانی نیروهای داوطلب موفق شدند، بر ورودی جنوبی منطقه «العلم» معروف به نقطه 14 که میدان «العلم» و مرکز این ناحیه در شرق تکریت را به هم وصل می‌کند، سیطره یابند.

ممنوعیت مشاهده تلویزیون در شرقاط

تکفیری‌های داعش در پی پیشروی‌های نیروهای مسلح عراقی، در منطقه «الشرقاط» واقع در شمال تکریت، مشاهده تلویزیون و شبکه‌های ماهواره‌ای را ممنوع کردند تا اخبار پیروزی‌ها روحیه آنها را بیش از پیش تضعیف نکند.

داعش 5 سرکرده فراری خود را اعدام کرد

یک مقام محلی در استان صلاح‌الدین اعلام کرد که داعش 5 نفر از سرکرده‌های برجسته خود را از که میدان نبرد با نیروهای مسلح عراقی در این استان گریخته بودند، اعدام و مجازات کرد.

به نوشته «الغدپرس»، داعش یک کمیته میدانی اعدام در مناطق «الشرقاط»، «القیاره»، «الحویجه» و «موصل» تشکیل داده تا عناصر و سرکرده‌های فراری از میدانهای نبرد صلاح‌الدین را اعدام کند.

بر اساس این گزارش، داعش 5 سرکرده خود از جمله «خالد أمونة» مسئول نظامی داعش در تکریت که عراقی بود و «ابودجانة» مسئول امنیتی داعش که دارای تابعیتی خارجی بود، را به دلیل فرار از صلاح‌الدین به سوی موصل، اعدام کرد.

تصرف مهمترین پایگاه نظامی آموزشی داعش در صلاح‌الدین

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با «السومریه نیوز» اعلام کرد که نیروهای امنیتی مشترک عراقی با پشتیبانی نیروهای داوطلب مردمی موفق شدند، یک پایگاه نظامی آموزشی داعش را در عمل «تلال حمرین» از طرف منطقه «الزرکه» در شرق صلاح‌الدین، تصرف کنند.

بر اساس این گزارش، این مرکز، مقر اصلی تکفیری‌ها برای جذب تروریست و آموزش آنها برای انجام حملات تروریستی در مناطق مختلف استان بود که اکنون تحت کنترل ارتش عراق درآمده است.

«سلیم الجبوری» و «عمار الحکیم» در سامرا

طی چند روز گذشته که عملیات آزادسازی استان صلاح‌الدین آغاز شده، مقامات سیاسی عراقی به این استان سفر می‌کنند تا از نزدیک در جریان این عملیات قرار گیرند. وزیر کشور عراق از آغاز عملیات تاکنون در این استان حضور دارد اما نخست‌وزیر و وزیر دفاع نیز تاکنون به این استان رفته‌اند.

امروز نیز «سلیم الجبوری» وارد سامرا شد و از سوی دیگر «عمار الحکیم» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق به این استان رفت تا در دیدار با «هادی العامری» از نزدیک در جریان عملیات نیروهای مردمی علیه داعش قرار گیرد.

محاصره ده‌ها تکفیری در یکی از منازل «الدور»

یکی از رهبران نیروهای داوطلب مردمی از اقدام این نیروها در محاصره ده‌ها تکفیری داعش در یکی از منازل منطقه «الدور» در جنوب صلاح‌الدین خبر داد.

وی گفت که تک‌تیراندازان موفق شدند که شماری از این تکفیری‌ها را به هلاکت برسانند.

«العامری»: لازم باشد از پارلمان استعفا می‌کنم

«هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر عراق و از فرماندهان ارشد نیروهای داوطلب مردمی در نبرد با داعش، در واکنش به جنجال‌های رسانه‌ای به راه افتاده درباره عدم حضورش در پارلمان گفت که در صورت لزوم از پارلمان استعفا خواهد داد.

وی که نماینده پارلمانی عراق است و در دوره نخست‌وزیری «نوری المالکی» یکی از وزرای کابینه او بود، با مجوز هیأت رئیسه پارلمان در حال نبرد با داعش و مشارکت در عملیات صلاح‌الدین است اما رسانه‌های معاند او را تحت فشار قرار داده‌اند و از عدم حضورش در پارلمان سوژه‌ ساخته‌اند.

العامری در واکنش به این جنجال‌های تبلیغاتی گفت که اگر قانون اساسی عراق به او اجازه  نمی دهد که در مقابل نبرد با داعش، از حضور در پارلمان معاف شود، وی استعفا  خواهد کرد و در حالی که زمین عراق اشغال شده، به کرسی پارلمانی‌اش تکیه نخواهد داد.

وی در گفت‌وگو با «السومریه نیوز» گفت که تاکنون هیچ حقوقی از پارلمان دریافت نکرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    0 0
    العامری مرد مرد اونا هنوز معنای مرد بودن نمیفهمن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس