کد خبر 406483
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵

جنایت اسپایکر هرگز از ذهن‌ها پاک نخواهد شد اما بسیاری از عراقی‌ها امید دارند که بعد از آزادسازی سرزمین خود از داعش، تروریسم به طور نهایی ریشه کن شود.

 به گزارش مشرق، اینجا در کنار رود فرات، صد‌ها شمع بر در و دیوار ساختمان‌هایی که خون صد‌ها و شاید هزاران تن از مردم عراق که توسط گروه تروریستی داعش کشتار شده‌اند، روشن است.

یک سنگ به عنوان نماد در محلی قرار گرفته است که عناصر گروه تروریستی داعش جوانان عراقی که برای مقابله با ان‌ها دست به اسلحه شده بودند، را به گلوله بستند و کشتار کردند.

تروریست‌های داعش در این مکان با شلیک گلوله به سر عراقی‌ها آنان را قتل عام کردند و سپس تمامی قربانیان خود را به رودخانه که شهر تکریت را طی می‌کند، انداختند.

بنابر این گزارش، دو هفته پس از آزادی شهر راهبردی تکریت توسط نیروهای ارتش و مردمی عراق، بیش از ۱۰ گور دسته جمعی کشف شد که شماری از جنازه‌ها برای شناسایی به بغداد فرستاده شدند.

کشتارهای اصلی در پایگاه هوایی اسپایکر اتفاق افتاد و اینک به طور روزانه هزاران عراقی از این محل به عنوان محل مقدس و زیارتگاه دیدن می‌کنند.

آزادسازی شهر تکریت در استان صلاح الدین به کشف گورهای دسته جمعی سربازان پایگاه نظامی اسپایکر منجر شد که سال گذشته به دست عناصر گروه تروریستی داعش قتل‌عام شدند.

این سربازان که رسانه‌های عراق شمار آن‌ها را ۱۷۰۰ نفر اعلام کرده‌اند در آن زمان مسلح، یا در حال نبرد یا دفاع یا چیزی شبیه به آن نبودند، بلکه همگی لباس‌های غیر نظامی برتن داشتند و این مساله گویای توطئه و نقشه‌ای است که در زمان حمله علیه آن‌ها طرح ریزی شده بود.

گروه تروریستی داعش این سربازان را با دستور طرف‌های دیگری به طور گروهی به قتل رساند. روز‌ها و هفته‌ها و ماه‌ها از این داستان دردناک و هولناک قتل دسته جمعی سربازانی که در عنفوان جوانی بودند، می‌گذرد. آن‌ها قربانی توطئه‌ای طرح ریزی شده علیه پایگاه هوایی اسپایکر شدند.

ارتش عراق و نیروهای داوطلب مردمی بعد از چند ماه از این جنایت توانستند شهر تکریت را آزاد کرده و آثار این جنایت را پیدا کنند.

سرانجام گورهای دسته جمعی سربازان اعدام شده کشف شد، سربازانی که خانواده و بستگان آن‌ها داغی را به سینه خود دارند که سیل اشک‌ها و تسلیت‌ها توان التیام بخشیدن آن را ندارد.

جنایت اسپایکر هرگز از ذهن‌ها پاک نخواهد شد اما بسیاری از عراقی‌ها امید دارند که بعد از آزادسازی سرزمین خود از داعش، تروریسم به طور نهایی ریشه کن شود.
{$sepehr_album_25293}

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    خاندان سعودی = کشتار= تفرقه دینی= کودک کشی=تجاوز و دفاع از صدام متجاوز= عقب افتادگی و جهل=دوستی با صهیونیست و امریکا و انگلیس. نام خاندان سعودی خیلی معنا دارد!
  • ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    نفرین بر این نجاست زمان
  • skandary ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    خدایا کمکمان کن تا ریشه این وهابیت را برکنیم و امسال سال آخر جولان وهابیون وعربهای خشکسر و بی وزن باشد.
  • محمدرضا ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    این مکان زیارتگاه عاشقان خواهد شد. و یکی ازپایگاهای حزب الله عراق انشاالله
  • ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    فرهنگ عراقی ها کم کم داره مثل ما ایرانی ها میشه
  • abbas ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    شک نکنید روزی میرسه (به همین زودی) صاحب اصلی این زمان و صاحب اصلی عصر حضرت مهدی (عج) ظهور میکنه و پدر این کفتارها رو در میارن شک نکنید اون روز نزدیک است
  • اهوازی ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    باید اعضا حزب بعث عراق و خانوادهایشان و وابستگانشان بطور کامل حذف شوند.
  • ناشناس ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    چرا 1700 نظامی خودشان را تسلیم کردند؟؟؟باید تا آخرین قطره خون و تا آخرین فشنگ میجنگیدند.
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    خودشونو تسلیم نکردن بهشون خیانت کردن هم کردها هم فرمانده هاشون یهو خودشونو بدون سلاح میون داعشی ها دیدن
  • ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
    0 0
    قبول دارم ولی این بنده خداها 1700 دانش آموز غیر مسلح بودن که با خیانت فرمانده پایگاه شبانه گیر افتادن
  • مهدی ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    اسلحه وفشنگ نداشتند اونا دانشجویان نیروی هوایی بودند اون منطقه دست پیشمرگه بود باتبانی با داعش ازاون منطقه عقب نشستند وموجب قتل وعام دانشجویان شدند
  • ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    دانشجوبودن وبدون اسلحه وبا خیانت غافلگیر واسیر شدن.چطوری بجنگن وقتی سلاحی ونیروی پشتیبانی در کار نیست؟؟
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    خداوند از فرماندهي عمليات دجله و نيروي زميني عراق نگذرد كه به خاطر اختلاف با نوري مالكي اين بندگان خدا را به كشتن دادند.
  • پیمان ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    0 0
    ای کاش همون اوایل نمیزاشتید اون حرام زاده ها به پادگان اسپایکر یورش بیارن...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس