کد خبر 396773
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴

سخنان وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره بریدن سرهای اعراب اسرائیلی مخالف صهیونیست‌ها با واکنش‌های تندی همراه شد تا جایی که برخی او را «داعش یهودی» خواندند و بعضی خواستار بازداشت وی شدند.

به گزارش مشرق، سخنان لیبرمن درباره بریدن سرهای اعراب اسرائیلی با واکنش‌های تندی همراه شد تا جایی که برخی او را «داعش یهودی» خواندند و بعضی خواستار بازداشت وی شدند.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، آویگدور لیبرمن یکشنبه در یک میتینگ انتخاباتی با اشاره به اعراب حاضر در اراضی اشغالی گفته بود «هرکس با ماست، باید به او همه‌چیز اعطا کرد. اما کسی که با ما نیست، کاری نمی‌شود برای او کرد، باید تبری بلند کرد و سرش را از تن جدا کرد».

به دنبال این اظهارنظر لیبرمن بود که وزارت خارجه تشکیلات خودگردان در بیانیه‌ای شدیدالحن با بیان اینکه لیبرمن تهدیدی برای بشریت است، خواستار بازداشت او شد.

در این بیانیه آمده: «سخنان لیبرمن بسیار خطرناک است. تکبر لیبرمنِ قاتل مطمئنا یکی از مواردی است که باید در دادگاه جنایی بین‌المللی مطرح شود تا او برای جنایاتش محاکمه شود».

این بیانیه همچنین افزود، سخنان لیبرمن بخشی از درخواست رسمی اسرائیل برای پاکسازی قومی و گسترش سیاست‌های نژادپرستانه شهرک‌نشینان است.

علاوه بر فلسطینی‌ها، مقامات اسرائیلی نیز به این سخنان لیبرمن واکنش نشان دادند. «آلون لییل» مدیرکل سابق وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و «دانیل شک» سفیر سابق این رژیم در فرانسه در حال تهیه نامه‌ای هستند که قرار است سایر دیپلمات‌های منتقد سخنان لیبرمن نیز آن را امضا کنند.

شک در این باره گفت: «این تکان‌دهنده است که وزیر خارجه (رژیم صهیونیستی) اینگونه علیه 20 درصد شهروندان اسرائیل که قرار است او نماینده آنها باشد، نژادپرستانه صحبت کند».

«احمد طیبی» یک نماینده کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) نیز لیبرمن را «داعش یهودی» خواند و گفت سخنان او در این باره باید مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.

وی سپس افزود، از طریق ائتلاف «فهرست مشترک» (که ائتلافی از احزاب عرب اسرائیلی برای حضور در انتخابات کنست است) از طریق ابزار دیپلماتیک، سرهای نژادپرستی و فاشیست را خواهند برید. طیبی با بیان این سخنان گفت: «هر چقدر ما قوی‌تر باشیم، داعش یهودی ضعیف‌تر خواهد شد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سامان ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    به نظرتون این همه کلاهک اتمی دست این مرد خطری برای صلح و امنیت بین المللی نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس