هاشمی اعلام کرده بود که "من هیچ آمادگی روحی‌ای ندارم که رئیس خبرگان شوم" ولی امروز، بار دیگر کاندیدای ریاست شد و تقلای روزنامه‌های زنجیره‌ای هم برای پیروزی وی، اثری نداشت.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*****

روزنامه‌های اصلاح طلب روز سه شنبه را با تمرکز خبری بر ریاست هاشمی رفسنجانی بر مجلس خبرگان رهبری و «بگم بگم» پیرامون پول‌های کثیف آغاز نمودند.

از سوی دیگر حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با روزنامه شرق اظهار داشت « من هیچ آمادگی روحی‌ای ندارم که رییس خبرگان شوم. در مجمع تشخیص به اندازه کافی کار می‌کنم و بیشتر از این دیگر چه لزومی دارد؟ در خبرگان علمای دیگری هستند که کار می‌کنند و من هم عضو هستم. اگر لازم باشد، در آنجا تاثیرگذار هستم و اگر هم لازم نباشد، مستمع هستم؛ الان نظرم این است. البته بعضی‌ها هستند که من مصلحت نمی‌دانم در راس خبرگان باشند. روز رای‌گیری معلوم می‌شود چه کسانی می‌خواهند بیایند و همانجا تصمیم می‌گیرم. در دوره قبل هم در همان جلسه تصمیم گرفتم. یعنی شب قبل از اجلاس قرار شد که کس دیگری باشد، صبح که رفتیم، دیدم شخص دیگری، نامزد شده بنابراین من هم نامزد شدم.»

روزنامه مردم‌ سالاری

انتحار زنجیره‌ای‌ها نتیجه‌ای جز شکست هاشمی نداشت/ دولت یازدهم در بگم‌بگم‌ها میراث‌دار احمدی‌نژاد شدارگان رسمی حزب مردم‌سالاری سه‎شنبه را با تیترهای«کار سرداران دیپلماسی در میدان مذاکرات نوعی جهاد است» و «چهارمین رئیس مجلس خبرگان چه کسی خواهد شد؟» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· حالا نوبت بگم بگم ماست

بعد از علی اکبرترکان نوبت به اشرفی اصفهانی رسید تا از «پول‌های کثیف» که وزیر کشور توضیح آن را در جلسه غیرعلنی بهارستان پیشنهاد داده بود سخن بگوید. رسم «بگم بگم» هم از میراث دولت گذشته است؛ اما گویا دولتمردان پاستورنشین از این میراث تبری نمی‌جویند بلکه «افشاگری» را برای سال آینده دیر می‌دانند.

حجت‌الاسلام محمد اشرفي اصفهاني از فعالان سياسي اصلاح‌طلب نيز در گفـت‌وگو با فارس، به تعريف روشن‌تري از واژه پول کثيف و حوزه سياست پرداخت و گفت که پول‌هاي کثيف پول‌هاي غيرشرع و نامشروعي هستند که از طريق رانت، قاچاق، فروش مواد مخدر و زيرميزي‌هاي برخي افراد براي ابقاء در قدرت و مقام به رئيس بالادستي، داده مي‌شود. اين فعال سياسي اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: در مورد اين پول‌هاي کثيف امروز دو مقام ارشد دولتي همچون اکبر ترکان و آقاي رحماني فضلي هشدار داده‌اند که مبادا اين پول‌ها وارد انتخابات شود تا افراد جديدي به قدرت بنشينند و يا ابقاء شوند.

اشاره حجت‌الاسلام اشرفي اصفهاني به اين قسمت از صحبت‌هاي اکبر ترکان (مشاور ارشد حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس جمهوري) است که گفته بود: اين‌ها هر اسمي روي خودشان بگذارند و هر ائتلافي براي انتخابات‌ انجام دهند، نمي‌توانند ازپول‌هاي کثيفي که به دست آورده‌اند تبري بجويند. به گفته ترکان، آنها با اين پول‌هاي کثيف مي‌خواهند درآوردگاه‌هاي سياسي سال 94 شرکت کنند و اينکه سال 94 ما سکوت کنيم و چيزي نگوييم و نقاب از چهره کسي برنداريم، درست نيست. حجت‌الاسلام اشرفي‌اصفهاني نيز در اين گفت‌وگو معتقد است که پول‌هاي کثيف فقط و فقط مربوط به دولت نهم و دهم بوده و ما (اصلاح‌طلبان و دولت يازدهم) هرچه مي‌کشيم از دولت احمدي‌نژاد است چرا که قبل از دولت محمود احمدي‌نژاد اصلاً اين مسائل مطرح نبود.

وي با بيان اينکه روح حاکم در دولت اصلاحات و کارگزاران، «ايثارگري»، «فداکاري» و «از خودگذشتگي» بوده است، گفت: انشاءالله کم‌کم مسائل باز و روشن مي‌شود و مردم روشن خواهند شد و به قضاوت خواهند نشست که آيا دولت دهم پاک‌ترين دولت بعد از انقلاب بوده است؟ به گفته حجت‌الاسلام اشرفي اصفهاني رياست هيأت بدوي رسيدگي به تخلفات نهاد رياست‌جمهوري، دولت محمود احمدي‌نژاد آلوده‌ترين دولت تاريخ بعد از انقلاب است در حالي که اين دولت خود را از همه دولت‌ها ممتاز مي‌دانست اما مردم با قضاياي معاون اول (محکوميت محمدرضا رحيمي از سوي دادگاه) ديدند که ويژگي‌هاي ممتاز اين دولت چه بود.

حجت‌الاسلام اشرفي اصفهاني ادامه داد: آقاي رحيمي تا قبل از اينکه به زندان برود 9 اتومبيل در اختيار داشت که اين اتومبيل‌ها مربوط به بيت‌المال بود و نمي‌آمدند پس بدهند. نبايد با بيت‌المال چنين برخوردهايي صورت بگيرد. وي با بيان اينکه انشاءالله جزئيات برخي پرونده‌هاي اقتصادي در سال آينده بهتر روشن خواهد شد، گفت: طبيعتاً اگر دولت ادعا مي‌کند که پول‌هاي کثيف به انتخابات وارد شده مستندات دارد و قطعاً بايد مستندات داشته باشند.»

روزنامه ابتکار

انتحار زنجیره‌ای‌ها نتیجه‌ای جز شکست هاشمی نداشت/ دولت یازدهم در بگم‌بگم‌ها میراث‌دار احمدی‌نژاد شدروزنامه ابتکار ‌‌سه‌شنبه را به تیترهای «روایت روحانی از جهاد دیپلماتیک» و «همنوایی علیه نت سکوت» اختصاص داد.

· جهاد دیپلماتیک

رییس‌جمهور «گلایه» داشت که چرا برخی از مسائل ملی، جناحی تفسیر می‌شود. روزنامه ابتکار در انعکاس این گلایه‌ها نوشت«روحانی در این میان از دو حوزه در این زمینه مثال زد؛ وی مذاکرات هسته‌ای را که اصلی‌ترین زمینه حمله دلواپسان به دولت یازدهم به شمار می‌رود یک اتفاق ملی خواند و همچنین محیط زیست را که اخیرا به عنوان نقطه‌ای برای بروز دشمنی و تسویه حساب‌های سیاسی منتقدان دولت شده است را به عنوان حوزه‌ای فراجناحی مطرح کرد.»

حجت‌الاسلام روحانی سپس به تشریح جهاد دیپلماتیک پرداخت و در همین راستا گفت«مذاکرات ما در برابر قدرت‌های جهان یک اتفاق ملی است و همان طور که سرداران ما در میدان جنگ از کشور دفاع کردند امروز سرداران دیپلماسی در میدان مذاکرات از منافع کشور دفاع می‌کنند و این هم نوعی جهاد است؛ چرا که جهاد فقط با شمشیر نیست، بلکه با زبان و قلم هم می‌توان جهاد کرد و حتی اگر کسی برای نان حلال کار می‌کند نیز جهاد می‌کند.رئیس دولت تدبیر و امید یادآور شد:‌ هر جا که صحبت از موضوعات ملی که مربوط به کشور و استقلالمان می‌شود دیگر این جناح و آن جناح مطرح نخواهد بود و بحث‌های جناحی تنها در انتخابات مطرح است.»

روزنامه اعتماد

انتحار زنجیره‌ای‌ها نتیجه‌ای جز شکست هاشمی نداشت/ دولت یازدهم در بگم‌بگم‌ها میراث‌دار احمدی‌نژاد شدروزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «پاسخ ظریف به 47 سناتور» و «امید مردم خط قرمز ماست» اختصاص داده است.

· دولت یازدهم افتخاری برای اصلاح‌طلبان هست

جهانگیری از «دغدغه‌های» خود در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد می‌گوید؛ او خط قرمز دولت را «امید» مردم می‌داند و سپس از انتخابات سال آینده و مشکلات اقتصادی دولت سخن می‌گوید. جهانگیری در بخشی از گفت‌وگو خود به مناسبات دولت و اصلاحات می‌پردازد و در همین راستا روزنامه اعتماد نوشت«جهانگيري اما بازهم از اصلاح‌طلبان مي‌گويد. اصلاح‌طلباني كه بدنه اجتماعي اصلي دولت هستند و او در مقام دفاع از ارتباطي كه دولت با اين بدنه اجتماعي داشته است برمي‌آيد. براي نخستين بار در طول يك سال و نيم اخير است كه شايد بالاترين مقام اجرايي كشور پس از معاون اول صراحتا از شرايط اصلاح‌طلبان مي‌گويد. از افتخاري صحبت مي‌كند كه بسياري در طول اين مدت تلاش كرده‌اند ناديده‌اش بگيرند. برنامه‌ريزي كردند تا بي‌اهميت جلوه‌اش بدهند و نتوانستند.

مصداق اين نتوانستن همين جمله معاون اول رييس‌جمهور دولت تدبير و اميد است. مي‌گويد: «اين افتخار به نام اصلاح‌طلبان ثبت شده است كه از كانديدايي حمايت كردند و همان بر سر كار آمد» او در اين مورد بيشتر هم توضيح مي‌دهد. مي‌گويد كه «افتخار اصلاح‌طلبان اين است كه دولتي را سر كار آورده است كه تلاش مي‌كند گره‌هاي زندگي مردم را باز كند و اينكه چند اصلاح‌طلب وارد دولت شده‌اند و تعدادشان كم و زياد بوده است ديگر زياد اهميت ندارد» همين جا است كه بحث را بيشتر باز مي‌كند و مي‌گويد كه همين افتخار اصلاح‌طلبان باعث شده است كه «دغدغه همه به اين جا رسيده است كه دولت شرايط حضور همه جريان‌ها را در انتخابات فراهم كند»

معاون اول هنوز شرايط سال‌هاي گذشته را فراموش نكرده و در مورد اين يك موضوع صريح است و مي‌گويد: «مگر فراموش كرديم كه در كشور چه شرايطي حاكم بوده است؟» او از تغيير دغدغه‌ها نيز بازهم صحبت مي‌كند و مي‌گويد«دغدغه‌هاي ديروز ديگر امروز نيستند.»

روزنامه شرق

انتحار زنجیره‌ای‌ها نتیجه‌ای جز شکست هاشمی نداشت/ دولت یازدهم در بگم‌بگم‌ها میراث‌دار احمدی‌نژاد شدروزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای«در لحظه حساس لازم نیست حتما رییس باشم» و«نمره ناپلئونی سردار به کارنامه خود» اختصاص داد.

· رفسنجانی: من هیچ آمادگی روحی‌ای ندارم که رییس خبرگان شوم/ تا به حال دادگاه دلیلی برای جرم مهدی پیدا نکرده است.

هاشمی‌رفسنجانی در گفت‌وگو با روزنامه شرق از هم‌صدایی برخی با نتانیاهو، شورای رهبری، حضور در ریاست خبرگان رهبری و موضوع پرونده مهدی هاشمی پرداخت.

وی در پاسخ به این سوال که شما در مصاحبه‌ای که اخیرا داشتید، گفته بودید که اگر خبرگان فرد مناسبی را بعد از رهبری برای جانشینی ایشان پیدا نکنند، می‌تواند بحث به سمت شورایی برود. می‌خواهم بدانم که این بحث چقدر در آنجا مطرح شده است؟ آیا در حد یک ایده است؟ آیا اصلا کسی به آن فکر کرده است؟ ایده‌ رهبری شورایی در جلسات چه وزن و جایگاهی دارد؛ اظهار داشت«این مطالب در قانون اساسی آمده است. هم قبل از بازنگری و هم بعد از بازنگری به آن توجه شده است. قبل از بازنگری آمده بود «فعلا که کسی مثل امام(ره) مورد قبول اکثریت قاطع مردم نیست، همان می‌ماند، ولی اگر مثل امام(ره) و رهبری فعلی نباشد، شورایی می‌شود و شورایی پنج‌نفره از علما جای رهبری را می‌گیرند، در بازنگری هم همین آمده است که هم می‌تواند فرد و هم می‌تواند شورا باشد. این در قانون اساسی هست و لازم نیست روی آن بحث کنیم. چون بحث شده و مردم هم به آن رای داد‌ه‌اند و تمام شد.

در اولین جلسه‌ای که بعد از رحلت امام(ره) برای تعیین جانشینی ایشان داشتیم، اولین بحث ما این بود که شورا باشد یا فرد. ما که جزو هیات‌رییسه خبرگان بودیم و باید برنامه‌ها را تنظیم می‌کردیم، نظر ما این بود که شورایی باشد و شورای سه‌نفره را در نظر گرفتیم که آیت‌الله‌خامنه‌ای،‌ آیت‌الله‌مشکینی‌ و‌ آیت‌الله‌موسوی ‌اردبیلی بودند. نظر جامعه مدرسین روی آیت‌الله گلپایگانی بود و فرد را پیشنهاد دادند.

یک بحث جدی داشتیم و وقت زیادی از جلسه را گرفته بود که فرد یا شورا باشد. این در اختیار ما بود و باید انتخاب می‌کردیم. فرد ٤٥ رای و شورا ٣٥ رای آورد. نظر آیت‌الله‌خامنه‌ای روی شورا بود و سخنرانی خوبی هم کردند و توضیح دادند که شورا لازم است. اما وقتی که رای گرفتیم، این‌گونه شد. این با رای خود خبرگان است و اگر احساس شود که فردی آن برجستگی‌ها را ندارد و آماده نیست، می‌توانیم تبدیل به شورا کنیم.»

حجت‌الاسلام رفسنجانی سپس پیرامون حضورشان در انتخابات ریاست مجلس خبرگان گفت«درباره انتخابات قبلی که می‌گفتم نمی‌آیم، یک روز همسر امام(ره) که من خیلی برای ایشان احترام قایل بودم، به من گفتند: شما می‌خواهید مملکت را به دست چه کسی بسپارید؟ امام به دست امثال شما داد و شما می‌خواهید به چه کسی بسپارید؟ من از حرف ایشان تکان خوردم. در این دوره هم فشار خیلی زیاد شد. من عصر آخرین جمعه منتهی به انتخابات احساس کردم در مقابل درخواست مردم و بزرگان دچار استبداد شده‌ام و به نظرها توجه نمی‌کنم. بعد از نماز مغرب استخاره کردم و تصمیم گرفتم بیایم. فردایش هم آخرین روز اسم‌نویسی بود. واقعا برخلاف میل خودم بود؛ الان در خبرگان هم همین‌طور است. من هیچ آمادگی روحی‌ای ندارم که رییس خبرگان شوم. در مجمع تشخیص به اندازه کافی کار می‌کنم و بیشتر از این دیگر چه لزومی دارد؟ در خبرگان علمای دیگری هستند که کار می‌کنند و من هم عضو هستم. اگر لازم باشد، در آنجا تاثیرگذار هستم و اگر هم لازم نباشد، مستمع هستم؛ الان نظرم این است. البته بعضی‌ها هستند که من مصلحت نمی‌دانم در راس خبرگان باشند. روز رای‌گیری معلوم می‌شود چه کسانی می‌خواهند بیایند و همانجا تصمیم می‌گیرم. در دوره قبل هم در همان جلسه تصمیم گرفتم. یعنی شب قبل از اجلاس قرار شد که کس دیگری باشد، صبح که رفتیم، دیدم شخص دیگری، نامزد شده بنابراین من هم نامزد شدم.»

هاشمی رفسنجانی سپس در پاسخ به این سوال که می‌خواستیم به پرونده مهدی هاشمی بپردازیم. الان چه در مجلس و چه در رسانه‌های آن‌طرف و این‌طرفی راجع به آن خیلی بحث می‌شود. می‌گویند که با توجه به محکومیت رحیمی، عده‌ای دنبال این هستند که حتما محکومیتی هم برای مهدی هاشمی در نظر گرفته شود تا به گونه‌ای توازن رعایت شده باشد. می‌خواستم نگاه و جمع‌بندی شما را از ماجرا بدانم؛ اظهار داشت«چون دادگاه علنی نیست، نمی‌توانم حرف‌های آنجا را بزنم. ولی ماحصلی که به من اطلاع داده شده، این است که اینها بدون هیچ دلیلی تعداد زیادی اتهام درست کرده بودند. مثلا همین قضیه استات‌اویل قبلا سه‌بار مطرح شده بود و هر سه‌بار گفتند که هیچ ردی از مهدی هاشمی در آن نیست و هیچ اسمی از مهدی هاشمی در قراردادی که عباس یزدان‌پناه بست، دیده نمی‌شود.

یک‌بار چندگروه از اینجا فرستادند که برادر آیت‌الله خامنه‌ای هم در جمع آنها بود. مجلسی‌ها و اطلاعاتی‌ها بودند که رفتند و وقتی برگشتند، گفتند: ما چیزی ندیدیم. یک‌بار هم در مجلس تحقیق و تفحص گذاشتند. آنها هم کلی کار کردند و به خارج رفتند. اینها گزارش‌های کتبی دارد و الان موجود است. همه در دادگاه مطرح شد. آنها هم گفتند که ردپایی ندیدیم.

یک‌بار دیگر مجلس از آقای زنگنه به عنوان وزیر نفت سوال کرد. آقای زنگنه به مجلس رفت و گزارش داد. آقای اعلمی سوال کرده بود. آقای زنگنه هم گزارشش را داد و بعد از آقای اعلمی پرسیدند که قانع شدید؟ گفته بود که اگر مجلس قانع شده باشد، من هم قانع هستم. فریاد نمایندگان بلند شد که ما قانع شدیم. او هم گفت: من هم قانع هستم. این موضوع سه‌بار اتفاق افتاده بود. وزارت اطلاعات آن‌زمان در گزارشی مهدی را مبرا اعلام کرد. ولی این را هم در پرونده گذاشته بودند. بقیه هم عین همین‌ها بود. یعنی هیچ چیز نداشتند. تا به حال دادگاه دلیلی برای جرم مهدی پیدا نکرده است. البته هنوز حکم نداده است.»

روزنامه آرمان‌ امروز

انتحار زنجیره‌ای‌ها نتیجه‌ای جز شکست هاشمی نداشت/ دولت یازدهم در بگم‌بگم‌ها میراث‌دار احمدی‌نژاد شدروزنامه آرمان‌امروز صفحه اول خود را به تیترهای «ظریف: نامه سناتورها تبلیغاتی است» و «هاشمی به دیدار رهبر انقلاب رفت» اختصاص داد.

· هاشمی به دیدار رهبر انقلاب رفت

«زمان» دیدار میان رهبر معظم انقلاب و حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی مشخص نیست. تفاوت میان 7 روز است ولی «زمان» انتشار خبر باید به تعبیر روزنامه آرمان‌امروز همزمان با «روز سرنوشت» یعنی انتخابات ریاست مجلس خبرگان باشد.

مطهره شفیعی در صفحه سیاسی روزنامه آرمان‌امروز نزدیک‌ترین رسانه مکتوب به خانواده حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی نوشت «2 یا 3 هفته پیش بود که آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی به دیدار مقام معظم رهبری رفت؛ آنطور که آرمان اطلاع پیدا کرد، مباحث هسته‌ای و مذاکرات محور دیدار آیت‌ا... هاشمی با مقام معظم رهبری بوده است. در این دیدار آیت‌ا... هاشمی به فرمایشات چندی قبل مقام معظم رهبری اشاره و توضیحاتی درباره برخی موضوعات مطرح شده از سوی ایشان داد که مقام معظم رهبری پس از تمام شدن اظهارات آیت‌ا... هاشمی به او جملاتی با این مضمون که «روز گذشته آقای روحانی اینجا بود و در مورد مذاکرات راضی خارج شد» بیان کردند. تدابیر مقام معظم رهبری آنچنان بود که پس از این دیدار مشی تیم مذاکره‌کننده کشورمان تا حدودی به‌صورت نامحسوس تغییر کرد و به قولی دست آنها برای مذاکرات بازتر شد.

این دیدار از چند جهت دارای اهمیت بود، نخست اینکه خط بطلانی بر شایعاتی کشید که از سوی بدخواهان آرامش کشور مبنی بر عدم دیدارهای همیشگی مقام معظم رهبری و آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی منتشر می‌شد. اهمیت دیگر این دیدار از آن جهت است که نشان می‌دهد دلسوزان کشور فرصتی را برای رسیدن به بهترین نتیجه از دست نمی‌دهند و هر گاه نیاز باشد، برای حل مشکل یا برنامه‌ریزی برای موضوعی خاص به همفکری می‌پردازند. مهمترین موضوع اما اعتماد قوی مقام معظم رهبری به آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی است. بسیاری سعی کردند در طی سالها بر این اعتماد خدشه وارد کنند که هر بار سرافکنده‌تر از قبل به خانه‌های سیاه تخریب خود باز می‌گشتند چون به یاد نداشتند انقلاب اسلامی بر پایه اعتماد بزرگان کشور نهادینه شده است.»

روزنامه ایران

انتحار زنجیره‌ای‌ها نتیجه‌ای جز شکست هاشمی نداشت/ دولت یازدهم در بگم‌بگم‌ها میراث‌دار احمدی‌نژاد شدروزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «اجتماع بزرگ موسیقیدانان برای دفاع از حریم هنر» و «خانواده شهدا تکیه‌گاه دیپلمات‌ها هستند» اختصاص داد.

· کلاهبرداری با جعل نام سازمان انرژی اتمی

روزنامه دولتی ایران در ستون «دیگه چه خبر» صفحه سیاسی خود به روایت کاهبرداری عجیبی پرداخت و نوشت«اخیراً یک وب‌سایت جعلی اینترنتی به نام «سازمان انرژی اتمی» اقدام به کلاهبرداری کرده است. به گزارش ایرنا، این سایت با ارسال پیامک و ایمیل به فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی، از آنان برای همکاری در پروژه‌های غیرواقعی دعوت کرده است. در این فرایند از داوطلبان خواسته شده ضمن ارسال مدارک و مشخصات خود، مبلغ یک میلیون و 500 هزار ریال به یک حساب جعلی واریز کنند. به گزارش ایرنا، سازمان انرژی اتمی ایران ضمن هشدار به مردم و تکذیب موضوع اعلام کرد: مطالب عنوان شده هیچ ارتباطی به این سازمان نداشته و موضوع از طریق مراجع امنیتی و قضایی در دست پیگیری است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مسافر ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    هاشمی هم مردود خبرگان شد و هم مردود مردم، انشاالله احمدی نژاد هم مردود مردم خواهد شد در اینده ای نزدیک
  • ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    اشرفی اصفهانی: "روح حاکم در دولت اصلاحات و کارگزاران، «ايثارگري»، «فداکاري» و «از خودگذشتگي» بوده است".
  • parisa ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    afarin
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    بله !!! اقای احمدی نژاد هم مرد ودود خواهد شد !!!به پیش برای فتح سنگر به سنگر !!
  • مهدی از قم ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    انشاالله هم هاشمی از این رویه دست بردارد و هم افرادی که فریب او را خورده اند چشم بینا پیدا کنند.و هم سران اصلاحات متوجه کلاه گشادی که سرشان رفته بشوند و اینقدر اجازه ندهند از امریکا و اسرائیل گرفته تا عالیجانابان و ملک عبدالله ازشون سوءاستفاده کنند
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    جناب مسافر اگر هاشمي نبود بازهم احمدي نزاد و خط و خطوط او جاري بود
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    هاشمی خودش راضایع کرد چون اولش گفت اگه کسی که صلاحیت نداره بیاد منم میام از طرفی روزنامه های اصلاح طلبی چون شرق وغرب!!!!!! وسایت نوچه هاش گفته بودن اگه شاهرودی بیاد نمیام(مانند زمان ریاست جمهوری که بااینکه روحانی نوچه خودش بود با اینحال اومد)
  • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    احمدي نژاد در قلب من جا داره از طرف مردم حرف نزن
  • نادر ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    مسافر جان ..!! عزیز برادر به جای اینکه برای احمدی نژاد اینطور دعای بدونِ خیر کنی بهتر نیست بگوئی که انشاءالله بیدار شده باشد و بدامن حق برگردد؟ شما راضی نباش که مسلمانی از کاروان اسلام جدا شود بلکه برعکس دعا کن که جدا نشود تا جائی که خدای متعال دیگر خودش اورا جدا کند مثل خیلی از جدا شده ها وگمراه شده هائی که معرف حضور با سعادتت حتماَ هست ..
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    رفسنجانی: البته بعضی‌ها هستند که من مصلحت نمی‌دانم در راس خبرگان باشند. روز رای‌گیری معلوم می‌شود چه کسانی می‌خواهند بیایند و همانجا تصمیم می‌گیرم. در دوره قبل هم در همان جلسه تصمیم گرفتم. یعنی شب قبل از اجلاس قرار شد که کس دیگری باشد، صبح که رفتیم، دیدم شخص دیگری، نامزد شده بنابراین من هم نامزد شدم.»
  • امیرسعید ابوزهرا ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    اهانت شیخ علی اکبر به خبرگان این است که گفت اگرافرادناصالح بیایند من نامزد ریاست مجلس خبرگان می شوم... الان مثلا برمامشخص شدکه آیت الله هاشمی شاهرودی،آیت الله مومن وآیت الله یزدی،زبانم لال ناصالح هستند ،بنابراین عقل حکم می کند این افرادناصالح گوش این فرد باصطلاح صالح رابپیچانندواوراازمجلس ناصالحین بیرون بیاندازند.....بیرون انداختنی.
  • ناشناس ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    دکتر احمدی نژاد محبوب قلبهاست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس