کد خبر 396742
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱

معاون حقوقی رئیس‌جمهور از برگزاری همایش حقوق و اعتدال با حضور رئیس‌جمهور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش مشرق، الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور در نشست هم‌اندیشی حقوق و اعتدال با حضور معاونان حقوقی و مجلس دستگاه‌های اجرایی کشور که صبح امروز در مجمع فرهنگی ریاست جمهوری برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: همایش ملی حقوق و اعتدال در آینده‌ای نزدیک و با حضور ریئس‌جمهور برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: اعتدال بحث جدید است که در دولت یازدهم از گفتمان‌هایی که از ابتدای انقلاب بوده،‌مطرح شده است و نشان می‌دهد جامعه ما علیرغم اینکه مطالبه طولانی‌مدتی نسبت به این موضوع داشته امروز به این گفتمان توجه‌ای ویژه‌ای دارد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان اینکه از نگاه حقوقی باید توجه داشته باشیم که حقوقدانان چه تاثیری می‌توانند به اعتدال داشته باشند و یا اعتدال چه تاثیری بر آنها می‌گذارد، ادامه داد: تلقی ما از اعتدال متفاوت است.

امین‌زاده با بیان اینکه کارهای تحقیقات زیادی پیرامون گفتمان اعتدال صورت گرفته است، گفت: در زمینه اعتدال و حقوق شاهد اقدامات جدی نبودیم که جلسه امروز منشأیی است که اعتدال در اجرای قانون در محاکم دادرسی و وضع قانون چگونه می‌تواند در زندگی مردم نویدی برای سعادت، رفاه و آرامش بیشتری برای آنها به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه ارسطو و افلاطون بنیانگذار فلسفی اعتدال بودند که تمام آنها افراط و تفریط را رذیلت و ضد سعادت بشر می‌دانستند، افزود: اعتدال در کلام معصوم جایگاه ویژه دارد و همچنین در قرآن کریم صراحتاً به اعتدال اشاره شده است.

وی با اشاره به سخنان شهید مطهری مبنی بر اینکه امت اسلامی امتی معتدل است، تصریح کرد: اعتدال و میانه‌روی یکی از راهبردهای اندیشه سیاسی اسلام است.

امین‌زاده با طرح این سؤال که چرا ما بر اعتدال اصرار داریم،‌ گفت: ما به این دلیل به اعتدال اصرار داریم چون از تفرقه، تنش و تظاهر جلوگیری کنیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه آثار اجتماعی اعتدال اتحاد و آرامش است، اظهار داشت: جامعه‌ای که معتدل نباشد محکوم به فروپاشی است، بنابراین لازمه دوام و ادامه زندگی  طی کردن مسیر اعتدال است.

امین‌زاده با بیان اینکه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همواره بر مسیر اعتدال و دوری از افراط و تفریط تاکید داشتند، گفت: رئیس‌جمهور نیز در ابتدای تشکیل دولت یازدهم در رعایت اعتدال تاکید ویژه‌ای داشتند تا این دولت به دور از افراط و تفریط مسیر اعتدال را طی کند.

همچنین رئیس‌جمهور سعی کردند در انتخاب‌هایشان از هر جناحی افرادی را برگزینند تا اعتدال در دولت پیاده شود.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: از جمله مسائلی که می‌تواند به اعتدال کمک ویژه‌ای کند مسائل حقوقی است چرا که ما امیدوارم بتوانیم با برگزاری اینچنین همایش‌ها و هم‌اندیشی‌هایی گام‌هایی مثبتی را در این راستا برداریم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس