حضور ملی‌پوشان تیراندازی و تیراندازی با کمان و همچنین مسائل مطرح شده در خصوص دو شغله بودن شجاعی از موضوعات مهم این دو فدراسیون در سال 93 بود.

به گزارش مشرق، ورزشکاران تیراندازی و تیراندازی با کمان مهمترین رقابتی که در سال 93 پیش رو داشتند مربوط به بازی‌های آسیایی بود.

ملی‌پوشان تیراندازی با کمان ایران که در این بازی‌ها با 8 ورزشکار در رشته کامپوند شرکت کرده بودند با یک طلا و یک برنز به کار خود پایان دادند.

کمانداران ایران که در آستانه بازی‌های آسیایی با مسئله‌ای همچون کنار رفتن شجاعی و برگزاری انتخابات روبه‌رو بودند، خودشان را برای مسابقات آماده می‌کردند، مسئله‌ای که با صحبت‌های سجادی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش مبنی بر برگزاری انتخابات بعد از بازی‌ها به فراموشی سپرده شد تا در این خصوص بعد از بازی‌های تصمیم‌گیری شود چرا که وزارت ورزش تمایلی نداشت در آستانه بازی‌های مهم تمرکز ورزشکاران را به‌هم بریزد.

با مطرح شدن چنین مسائلی کمانداران ایران راهی اینچئون شدند. بانوان ملی‌پوش ایران در این دوره ناکام بودند و نتوانستند هیچ مدالی کسب کنند، اما در بخش مردان اسماعیل عبادی توانست مدال طلای انفرادی را برگردن بیاویزد تا این رشته دست خالی و بدون مدال به کشور برنگردد.

در بخش تیمی هم ایران با ترکیب عبادی، قیدی و کاظم‌پور در مسابقات شرکت کرد که بعد از حریفانی از هند و کره‌جنوبی در جایگاه سوم قرار گرفت.

با توجه به اینکه ریکرو رشته‌ای المپیکی محسوب می‌شود و کسب مدال سخت است، فدراسیون ایران در نظر گرفت در این رشته ورزشکار اعزام نکند.

* دو شغله بودن شجاعی و عدم پاسخ درست برای برگزار نشدن مجمع

بعد از پایان مسابقات اگرچه بارها مسئله دوشغله بودن محمدعلی شجاعی که خزانه‌داری کمیته ملی المپیک را برعهده دارد مطرح شد، اما هنوز پاسخی شفاف مبنی بر اینکه چرا این انتخابات برگزار نمی‌شود وجود ندارد. موضوعی که چندین بار از سوی اصحاب رسانه از سوی شجاعی و مسئولان وزارت ورزش مورد پاسخ قرار گرفت که توضیح آن شکایت از این فدراسیون بود و اینکه به زودی زمان انتخابات اعلام خواهد شد.

البته شجاعی هم بارها اعلام کرد خودش علاقه‌ای برای حضور در فدراسیون ندارد و آماده است تا مجمع انتخاباتی را به زودی برگزار کند.

با توجه به اعلام سجادی انتخابات ورزش‌های همگانی پیش از سال 94 برگزار می‌شود و سایر مجامع انتخاباتی در سال آینده برگزار خواهد شد.

به نظر می‌رسد دو شغله بودن شجاعی موضوعی است که با وجود یک سال هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

* کمبود مهمات و درخشش بانوان در تفنگ 10 متر

در فدراسیون تیراندازی اگرچه ملی‌پوشان با مسئله‌ تغییر مدیریتی روبه‌رو نبودند، اما مسئله فشنگ و مهمات همچنان معضل اصلی این فدراسیون به شمار می‌رفت، به طوری که شرایط حاد فدراسیون این تهدید را به وجود آورده بود که ممکن است ایران نتیجه مطلوبی را کسب نکند، موضوعی که برخی از ملی‌پوشان ایران بعد از ناکامی در اینچئون بارها آن را بر زبان آوردند.

سیدمهدی هاشمی رئیس فدراسیون نیز در مصاحبه‌های مختلف ضمن اشاره به پتانسیل بالای تیراندازی با این نکته اشاره کرده بود که اگر مشکل ارزی و مهمات حل نشود، ما هیچ شانسی برای کسب مدال نخواهیم داشت.

با وجود همه این حاشیه‌ها و عدم وجود مهمات سرانجام تیم ملی راهی اینچئون شد و نجمه خدمتی دختر جوان ایرانی توانست نخستین مدال طلای کاروان را به نام خود ثبت کند تا خیال این فدراسیون از سوال و پاسخ‌های کمیته و وزارت مبنی بر عدم نتیجه‌گیری راحت شود.

نجمه خدمتی در تفنگ 10 متر به مدال طلا دست پیدا کرد و ایران در همین ماده در بخش تیمی به مدال نقره دست یافت، مدالی که می‌توانست طلا شود، اما با ناداوری به نقره تبدیل شد.

نرجس امام‌قلی‌نژاد دیگر ملی‌پوش ایران بود که توانست در این ماده به مدال نقره دست پیدا کند تا کار ایران با درخشش بانوان با یک طلا و دو نقره به پایان برسد.

فدراسیون تیراندازی در بخش مردان 11 ورزشکار را به بازی‌های آسیایی اعزام کرد، اما هیچ کدام آنها نتوانستند مدالی کسب کنند. در بخش بانوان نیز 12 تیرانداز راهی اینچئون شدند که در نهایت با 3 مدال به کار خود پایان دادند.

* ریاست دوباره هاشمی پس از 3 دور انتخابات

موضوع دیگری که در فدراسیون تیراندازی امسال اتفاق افتاد انتخابات ریاست این فدراسیون در اواخر آبان ماه بود که سیدمهدی هاشمی در رقابتی تنگاتنگ با دادگر موفق شد پس از 3 دور، دوباره هدایت این فدراسیون را برعهده بگیرد.

البته از مدت‌ها پیش بحث عدم حضور دو شغله‌ها از جمله نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر در فدراسیون‌ها مطرح بود، اما با وجود مخالفت سازمان بازرسی و عدم حضور نماینده این سازمان در زمان برگزاری انتخابات، بالاخره انتخابات برگزار شد و مهدی هاشمی در دور سوم با 21 رای کرسی ریاست را گرفت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس