کد خبر 395659
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴

یگان هایی از ارتش و نیروهای مسلح سوریه به پیشروی در حومه شرقی حمص ادامه دادند و توانستند میدان نفتی جزل در حومه تدمر را به طور کامل تحت سیطره خود قرار دهند.

به گزارش مشرق، در حالی که امنیت و ثبات به طور کامل بر دمشق، طرطوس و مناطق مختلفی از سوریه حاکم است، با این حال حلب، دیرالزور، قنیطره،‌ادلب،‌حماه و حومه دمشق همچنان شاهد ادامه فعالیت‌های تروریست های مزدور است.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، یگان هایی از ارتش و نیروهای مسلح سوریه به پیشروی در حومه شرقی حمص ادامه دادند و توانستند میدان نفتی جزل در حومه تدمر را به طور کامل تحت سیطره خود قرار دهند. همچنین شماری از تروریست ها در حومه شمالی حمص به هلاکت رسیدند.

یک منبع نظامی به سانا گفت یگان هایی از ارتش و دیگر نیروهای مسلح،‌آخرین تروریست های باقی مانده داعش در میدان نفتی جزل در شمال غربی شهر تدمر را نابود کردند و ضمن منهدم کردن سلاح ها و تجهیزات آن ها،‌ مقادیری سلاح و مهمات هم به غنیمت گرفتند.

عملیات آزادسازی میدان نفتی جزل یک روز پس از عملیات موفقیت آمیز نیروهای ارتش انجام شد که طی آن این نیروها با همکاری گروه های دفاع مردمی، ده ها تروریست داعش را در اطراف میدان نفتی جزل به هلاکت رساندند که برخی از آن ها ملیت غیر سوری داشتند که از جمله می توان به ابو صهیب بلژیکی و ابوالعز الیمانی اشاره کرد که تروریست هایی از بلژیک و یمن بودند.

گروه تروریستی داعش همچنان به سرقت گاز و نفت سوریه و عراق و قاچاق آن از طریق دلالان خود در ترکیه که مورد حمایت نظام این کشور هستند، ادامه می دهد که این اقدامات،‌نقض آشکار توصیه های مجمع عمومی سازمان ملل متحد و قطعنامه شماره 2199 شورای امنیت سازمان ملل متحد است که بر جرم بودن خرید نفت و گاز و آثارباستانی از گروه های تروریستی تاکید می کند.

اوضاع امنیتی حمص

منبع سوری همچنین از انهدام یک مخفیگاه متعلق به سرکردگان گروه های تروریستی تکفیری که تحت فرماندهی جبهه تروریستی النصره قرار دارند، در خلال عملیات مستمر خود در روستای السعن در منطقه تلبیسه در حومه شمالی حمص خبر داد.

این منبع گفت یگان هایی از ارتش و نیروهای مسلح سوریه،‌ضربات محکمی به مخفیگاه های تروریست ها در مزارع الغجر و الرستن وارد کرده که طی آن ده ها نفر از آن ها کشته و زخمی شدند. نیروهای ارتش همچنین یک انبار تروریست ها را منهدم کردند. گروه های تکفیری از جمله جبهه النصره و آنچه فیلق حمص و کتائب الفاروق خوانده می شوند، به ارتکاب جنایت قتل و غارت در روستاها و مزارع اطراف آن ادامه می دهند.

انهدام ده‌ها خودرو تروریست‌ها در حومه حماه

از حومه شرقی حماه هم خبر می رسد که نیروی هوایی ارتش سوریه،‌ده ها خودرو تروریست ها را منهدم کرد.

خبرنگار سانا از هلاکت یکی از تروریست های تکفیری به نام دیب حدیجان العتیبی ملقب به ابوعمار الجزراوی  خبر داد که وی والی گروه تروریستی داعش در منطقه مرکزی به شمار می رود. در عملیات نیروهای ارتش، چند سرکرده نظامی داعش به هلاکت رسیدند. ده ها خودرو نظامی تروریست ها هم در منطقه حمادی عمر منهدم شد.

از سوی دیگر تجمعات گروه های تروریستی تکفیری در حومه شمالی و شرقی حماه زیر آتش سنگین نیروهای ارتش سوریه قرار گرفت که طی آن ده ها تروریست به هلاکت رسیدند.
یک منبع نظامی به سانا گفت سه خودرو تروریست ها در عملیات ویژه نیروهای ارتش علیه مخفیگاه های آن ها در شهرک های اللطامنه و کفریتا در شمال غربی شهر حماه منهدم و بسیاری از تروریست ها کشته شدند.

این منبع همچنین از عملیات نیروهای  ارتش علیه تروریست ها در روستای المستریحه و کشته و زخمی شدن شماری از آن ها و انهدام سلاح ها و مهماتی که برای ارتکاب جنایات مورد استفاده قرار می دادند، خبر داد. بیشتر تروریست هایی که در این مناطق فعالیت دارند،‌وابسته به جبهه النصره هستند.

از سوی دیگر عملیات نیروهای ارتش سوریه علیه تروریست های فعال در القسطل الجنوبی، صلبه، طهماز و عقیربات در حومه شرقی حماه به هلاکت ده ها تروریست منجر شد.

اوضاع  امنیتی حومه درعا

در حومه درعا نیز شمار دیگری از تروریست ها در ادامه عملیات ارتش علیه تجمعات و مخفیگاه های آن ها، کشته و زخمی و تجهیزات و سلاح های آن ها هم منهدم شد.

یک منبع نظامی تاکید کرد یک یگان از نیروهای ارتش،‌تلفات و خسارت های سنگینی به گروه های تروریستی تکفیری در شهرک طیسیا در نزدیکی مرزهای اردن وارد کردند.

تروریست ها که بیشتر آن ها خارجی هستند، با حمایت رژیم های عربی حاشیه خلیج فارس و برخی کشورهای منطقه ای در مقابل دیدگان نیروهای گارد مرزی اردن به داخل سوریه نفوذ می کنند.

این منبع همچنین از کشته و زخمی شدن چندین تروریست و انهدام چند خودرو آن ها در روستای الغاریه الغربیه در شمال شرقی درعا خبر داد. گروه های تروریستی تکفیری همچنان به تخریب آثار باستانی در این مناطق ادامه می دهند.

این منبع افزود یک یگان از نیروهای ارتش پس از رصد کردن تحرکات گروه های تروریستی، یک خودرو و یک بولدوزر را به همراه تروریست هایی که سوار آن ها بودند، در شهرک السحیلیه در نزدیکی شهر الشیخ مسکین،‌منهدم کردند.

این منبع خاطر نشان کرد یک یگان از ارتش و نیروهای مسلح، در عملیات دقیق خود علیه کانون های تروریستی در درعاالبلد، شماری از تروریست ها را به هلاکت رساندند. گروه های تکفیری که بیشتر آن ها زیر چتر جبهه النصره قرار دارند از جمله گروه موسوم به لواء توحید الجنوب، کتائب مجاهدین حوران،‌گردان توپخانه سجیل که در هماهنگی مستقیم با اشغالگران اسرائیلی هستند، در این مناطق به ارتکاب جنایت مشغول هستند.

روز گذشته نیز شماری از تروریست ها در عملیات نیروهای  ارتش در غرب قرفا، سنینه و  تقاطع الطیحه المال کشته و زخمی شدند. همچنین انبارهای سلاح و مهمات تروریست ها در کفرناسج،‌عقربا، الطیحه،‌الشیخ مسکین،‌الفقیع،‌ابطع، سملین و زمرین در حومه درعا منهدم شد.

اوضاع امنیتی حومه السویداء

از حومه شمال شرقی سویداء هم خبر می رسد که در عملیات ویژه نیروهای ارتش علیه مراکز تجمع گروه های تروریستی تکفیری،خسارت ها و تلفاتی به آن ها وارد شد.

به گفته یک منبع سوری، مراکز تجمع و مخفیگاه های تروریست های تکفیری در  تل(تپه)اشهیب، تل اصفر و الفدیان در حومه شمال شرقی السویداء در عملیات نیروهای ارتش هدف قرار گرفت که طی آن شماری زیادی از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

در این عملیات همچنین دو خودرو مجهز به تیربار ضد هوایی و مقادیری سلاح و مهمات منهدم شد.

این عملیات یک روز پس از تحکیم سیطره نیروهای ارتش بر روستای  ابوحارات در حومه شمال شرقی سویداء پس از متلاشی شدن آخرین مراکز تجمع تروریست ها انجام شد.
بر اساس این گزارش، نیروهای  ارتش سوریه در حال تلاش برای قطع کردن راه های کمک رسانی به گروه های تکفیری هستند که این گروه ها از فضاهای گسترده در سویداء برای انتقال تروریست ها، سلاح و مهمات استفاده می کنند.

اوضاع  امنیتی حومه دمشق

از حومه دمشق هم خبر می رسد که یگان هایی از نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات خود علیه گروه های تروریستی تکفیری در تپه های قلمون، شماری از آن ها را به هلاکت رساندند.

اوضاع امنیتی حومه ادلب

انهدام ده ها خودرو تروریست ها در حومه ادلب از دیگر تحولات مربوط به سوریه  است.

یک منبع نظامی سوری از ادامه عملیات نیروهای ارتش علیه گروه های تروریستی تکفیری در حومه ادلب خبر داد که این گروه هاز حمایت ترکیه و آل سعود برخوردار هستند. ده ها خودرو تروریست ها در این عملیات منهدم شد.

این منبع اعلام کرد در عملیات ویژه یک یگان نیروهای  ارتش در شهرک الهبیط واقع در منتهی الیه جنوب غربی ادلب،‌گروه های تروریستی تکفیری متحمل خسارت ها و تلفات سنگین شدند.

نیروهای ارتش دو روز پیش،‌با حمله به نشست سرکردگان جبهه تروریستی النصره در شهرک الهبیط، سرکرده نظامی آن ها به نام ابوهمام الشامی ملقب به الفاروق السوری را به  همراه چند سرکرده دیگر این گره به هلاکت رساندند.

این منبع همچنین از انهدام تجهیزات و مقرهای تروریست ها در روستای السوداء در منطقه جسرالشغور و هلاکت ده ها نفر از آن ها خبر داد.

از سوی دیگر در عملیات گسترده و موفقیت آمیز نیروهای ارتش در شهرک سراقب در جنوب شرقی شهر ادلب، شماری از تروریست ها کشته و زخمی شدند. همچنین مخفیگاه های گروه های تکفیری در ابوالضهور در شرق ادلب هدف حملات نیروهای  ارتش قرار گرفت که به هلاکت شمار دیگری از تروریست ها منجر شد.

یک منبع سوری گفت نیروهای ارتش،‌مخفیگاه ها و مراکز تمرکز گروه های تروریستی را در روستای مرعیان در جبل الزاویه زیر آتش سنگین خود قرار دادند که طی آن شماری از تروریست ها به هلاکت رسیدند. تروریست های تکفیری تحت فرماندهی جبهه النصره همچنان به ارتکاب جنایت قتل و کوچاندن مردم حومه ادلب ادامه می دهند.

روز گذشته نیز شماری زیادی از تروریست ها در جاده ادلب به عین شیب و در معرتمصرین، ابوالضهور،‌تل سلمو و ام جرین در حومه ادلب به هلاکت رسیدند و شمار دیگری هم زخمی شدند.

حملات تروریست ها به منازل مردم در الحسکه

پایگاه خبری العهد هم از حملات خمپاره ای تروریست های تکفیری داعش به منازل مردم در شهرک تل مر در حومه الحسکه خبر داد. بر اساس این گزارش، در این حملات، دو غیر نظامی سوریه کشته شدند.

این رسانه همچنین از حمله ارتش سوریه به تروریست های مسلح در منطقه الجرف الصخری در حومه شمالی حلب خبر داد.

این در حالی است که درگیری ها میان کمیته های مردمی و گروه های تروریستی در جبهه جمعیت الجود در شرق شهرک الزهراء در حومه شمالی حلب رخ داده است.

حملات تروریستی به منازل مردم در حلب

پایگاه خبری العهد همچنین از زخمی شدن چند غیر نظامی در حملات تروریستی به مناطق الجمیلیه و الحمدانیه حلب خبر داد.

خبر دیگر اینکه گروه تروریستی داعش، با بیرون کردن تمام کادر پزشکی و پرستانی بیمارستان الکسره در حومه غربی دیرالزور، این بیمارستان را تعطیل کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس