کد خبر 926213
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲
1

یک رسانه روسی از ارسال نیرو و تجهیزات جدید از سوی ارتش سوریه به حومه حماه و ادلب به صورت غافلگیرکننده خبر داد.

به گزارش مشرق، اسپوتنیک گزارش داد ارتش سوریه امروز یکشنبه نیرو و تجهیزات نظامی به جبهه‌های حومه شمالی حماه و جنوب ادلب ارسال کرده است.

این رسانه به نقل از منابع نظامی گزارش داد ارسال این نیرو و تجهیزات به صورت غافلگیرکننده بوده است، ارتش سوریه زره‌پوش، توپخانه و نفربر به این مناطق ارسال کرده است، همچنین یگان‌های نظامی ارتش از منطقه جنوبی به سمت شمال سوریه منتقل شده است.

بیشتر بخوانید:

کردها برای توافق با سوریه نقشه راه ارائه کردند

این منابع درباره احتمال عملیات نظامی قریب الوقوع ارتش سوریه در دو جبهه حومه شمالی حماه و حومه جنوبی ادلب خاطر نشان کردند ارتش تحولات اخیر ادلب را زیر نظر دارد که شاهد تشدید جنگ داخلی میان گروه‌های تروریستی است به طوری که گروه تروریستی تحریرالشام (جبهه النصره) بخش اعظم این مناطق را به سیطره خود درآورده است، این مناطق همچنین شاهد تشدید تنش و تلاش‌های مستمر گروه‌های تروریستی و حملات آنها به مواضع ارتش سوریه و شهرک‌ها و محله‌های مسکونی تحت کنترل دولت سوریه بوده که ارتش نمی‌تواند در قبال این تجاوزات سکوت کند.

به گفته این منابع، نیروهای ارتش سوریه حضور خود را در جبهه‌های حومه حماه و ادلب از چند ماه پیش تقویت کرده‌اند و استحکامات جدید برای مقابله با هرگونه حادثه غیرمنتظره‌ای صورت گرفته که ممکن است طی روزهای آینده در این جبهه‌ها رخ دهد.

طی روزهای اخیر، گروه تروریستی جبهه النصره و همپیمانانش شامل حراس‌الدین بیعت کننده با القاعده و الحزب الترکستانی به صورت هماهنگ به مواضع گروه تروریستی حر که احرارالشام الاسلامیه وابسته به ارتش ترکیه در معره النعمان حمله کردند، این شهر تنها موضعی در طول جاده حلب به حماه بوده که جبهه النصره بر آن سیطره ندارد که می‌توان آن را تحولی بر عکس توافقات سوچی قلمداد کرد که ترکیه طی آن تعهد داده بود گروه‌های تروریستی را از آن دور کند تا مقدمات بازگشایی آن به روی فعالیت‌های تجاری فراهم شود.

خبرنگار سانا هم گزارش داد یک یگان از نیروهای ارتش سوریه با تلاش‌های گروه‌های تروریستی برای رخنه به روستاهای امن و مواضع نظامی ارتش در حومه شمالی حماه مقابله کنند و تلفاتی به آنها وارد کنند، تروریست‌ها بار دیگر توافق منطقه خلع سلاح در ادلب را نقض کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس