غلامعلی جعفرزاده نماینده مجلس از جلسه «مخفی» دولتمردان تدبیر و امید در سطح وزیر با جبهه پایداری در «سکوت» روحانی خبر می‌دهد.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*****

روزنامه‌های اصلاح طلب روز چهارشنبه را با تمرکز خبری بر سخنان حجت‌الاسلام هاشمی‌رفسنجانی نسبت به دلواپسان هسته‌ای و اظهارات نتانیاهو پیرامون فعالیت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران آغاز کردند.

از سوی دیگر، جعفرزاده نماینده مجلس در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد خبر از دیدار پاستورنشینان با رقیب سرسخت خود، جبهه پایداری در «سکوت» روحانی داد و اظهار داشت «بماند که بعضاً برخی از نیروهای دولت در خفا و خلوت خودشان با گروه‌هایی مثل پایداری نشست و برخاست دارند و سعی می‌کنند خود را به این دست گروه‌های اصولگرا نزدیک کنند. حتی بعضاً دفاع‌هایی از آن‌ها می‌کنند که اصلاً این مسائل پالس‌های خوبی از طرف دولت نیست. تعدادشان در خود دولت کم است، اما بالاخره هستند و اخبارش به ما می‌رسد.» و سپس خواستار «خانه تکانی» از سوی رییس‌جمهور شد.

روزنامه مردم‌ سالاری

ارتباط مخفی یاران روحانی با پایداری/ خیز هاشمی برای ریاست خبرگان/ ذهنیت احمدی‌نژاد برای ریاست مجلسارگان رسمی حزب مردم‌سالاری چهارشنبه را با تیترهای «زمینه حضور دلسوزان نظام در انتخابات را تنگ نمی‌کنیم» و «ظریف: دنیای به غیر از مذاکره هیچ انتخابی برای راه حل هسته‌ای ایران ندارد» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· داستان ناتمام آن 170 نفر

همچنان برخی از «بهارستان‌نشینان» در معرض ادعا محمدرضا رحیمی هستند و حالا دو نماینده مجلس خواهان دستور «قضایی» برای انتشار اسامی آن 170 نفر هستند.

روزنامه مردم سالاری در انعکاس این خبر در صفحه سیاسی خود نوشت«مسعود پزشکیان نماینده تبریز و موید حسینی صدر نماینده خوی در مجلس شورای اسلامی‌طی نامه‌ای به آیت‌الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه ضمن تکذیب دریافت وجه از محمدرضا رحیمی، درخواست کردند که دستور داده شود تا فهرست اسامی‌افرادی که از رحیمی‌پول گرفته‌اند اعلام شود. به گزارش ایسنا، در نامه این دو نماینده خطاب به آیت‌الله آملی لاریجانی آمده است: از آنجایی که برخی سایت‌های بدون شناسنامه به دروغ نام اینجانبان را در لیست جعلی دریافت‌کنندگان پول از آقای رحیمی‌قرار داده‌اند و این مساله باعث رنجش خاطر موکلان عزیزمان گردیده، لذا به پیشنهاد و اصرار موکلان، دوستان و طرفداران بزرگوار درخواست می‌نماییم دستور فرمایید فهرست اسامی‌افرادی که از آقای رحیمی‌پول گرفته‌اند اعلام شود و با گردانندگان سایت‌هایی که به دروغ و جعل نسبت به اینجانبان تهمت و افتراء زده‌اند، برخورد قانونی لازم انجام شود تا ناراحتی به حق موکلان آگاهمان برطرف گشته و شفافیت لازم در فضای رسانه‌ای انجام شود.

درادامه آمده است: این قبیل حرف‌های دروغ، کذب و بی‌اساس و قابل اعتنا نیستند چون انسان‌های متدین، منصف و با وجدان کاملاً آگاه هستند که ما در انتخابات دوره هشتم و نهم به عنوان کاندیدای مستقل حضور پیدا کرده‌ایم و با حمایت قاطع آحاد مردم و عموماً قشر مستضعف انتخاب شده‌ایم و خوشبختانه از طرف هیچ شخص، گروه و جناح خاصی مورد حمایت مالی قرار نگرفته‌ایم و فقط و فقط وامدار مردم و نظام جمهوری اسلامی‌هستیم.»

روزنامه ابتکار

ارتباط مخفی یاران روحانی با پایداری/ خیز هاشمی برای ریاست خبرگان/ ذهنیت احمدی‌نژاد برای ریاست مجلسروزنامه ابتکار چهارشنبه را به تیترهای «همزبانی دل «واپسگرایان» با نتانیاهو» و «اعتراف، تحریف، تحریک» اختصاص داد.

· حجت‌الاسلام هاشمی‌رفسنجانی نامزد ریاست مجلس خبرگان شد

«منابع آگاه» راوی روایت حضور حجت‌الاسلام هاشمی‌رفسنجانی برای حضور در انتخابات ریاست مجلس خبرگان رهبری هست؛ حتی روزنامه ابتکار رفتار آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی را نیز پیش‌بینی کرده است.

گروه سیاسی این روزنامه پیرامون رقابت برای ریاست مجلس خبرگان نوشت «تعداد قابل توجهی از اعضای مجلس خبرگان رهبری در نامه‌ای به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از وی خواستند تا برای ریاست مجلس خبرگان، نامزد شود. پایگاه خبری سفیر در گزارشی نوشت: در نامه این نمایندگان با اشاره به شرایط حساس و خطیر کنونی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خواسته شده بدون توجه به حواشی و موج تخریب‌هایی که صورت می‌گیرد به عنوان رئیس مجلس خبرگان خودش را نامزد کند. در همین رابطه یک منبع نزدیک به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرده است: «آقای هاشمی کاندیدای ریاست مجلس خبرگان خواهد شد». از سوی دیگر خبر می‌رسد، آیت‌الله هاشمی شاهرودی گفته است که اگر هاشمی رفسنجانی بیاید من کاندیدای ریاست مجلس خبرگان نمی‌شوم.»

روزنامه اعتماد

ارتباط مخفی یاران روحانی با پایداری/ خیز هاشمی برای ریاست خبرگان/ ذهنیت احمدی‌نژاد برای ریاست مجلسروزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «حذف قطعی یارانه 5/5 میلیون نفر» و «تلاش برای گشودن گره‌های «فنی» مذاکرات» اختصاص داده است.

· ارتباط مخفی دولتمردان با پایداری در سایه «سکوت» روحانی

«ما مطلع هستیم که قاطبه شب‌ها اعضای پایداری با احمدی‌نژاد جلسه مشترک دارند. در این جلسات برخی از اصولگرایان و اعضای جبهه پایداری شرکت می‌کنند و در حرف‌های خود می‌آوردند که مثلاً دیشب فلان‌جا بودیم و فلان اتفاق افتاد. مرتب راجع به این‌ها در مجلس صحبت می‌کنند.» سخنان غلامعلی جعفرزاده نماینده مجلس نسبت به جلسات «مخفی» به همین مورد ختم نشد؛ او از جلسه «مخفی» دولتمردان تدبیر و امید در سطح وزیر با جبهه پایداری در «سکوت» روحانی می‌دهد و در همین راستا گفت«بماند که بعضاً برخی از نیروهای دولت در خفا و خلوت خودشان با گروه‌هایی مثل پایداری نشست و برخاست دارند و سعی می‌کنند خود را به این دست گروه‌های اصولگرا نزدیک کنند. حتی بعضاً دفاع‌هایی از آن‌ها می‌کنند که اصلاً این مسائل پالس‌های خوبی از طرف دولت نیست. تعدادشان در خود دولت کم است، اما بالاخره هستند و اخبارش به ما می‌رسد. به طور مثال صلابتی که در آقای جهانگیری برای ادامه راه است یا آن وفاداری که در آقای نوبخت است و حتی برخی اعضا مثل آقای پورمحمدی که از اصولگراترین اعضای کابینه هستند، متاسفانه در برخی دیگر نیست.

عده‌ای به هر حال خط خود را از دولت جدا کرده‌اند و وفادار به دولت نیستند. به هر حال در سطح دولت و کابینه هم متاسفانه این جریان وجود دارد. شک نکنید که برخی اعضای کابینه اگر دولت به روز سختی برسد، با این دولت و آقای روحانی نخواهند بود و با کمترین فوت وقت به صف مقابل می‌پیوندند. آقای روحانی باید سریعاً برای این افراد فکری بکند و قبل از اینکه کار سخت‌تر شود، یک خانه‌تکانی اساسی در کابینه انجام دهد. وقتی برخی دولتمردان حتی در سطح وزیر با گروهی مثل جبهه پایداری ارتباطات سیاسی دارند، چنین خانه‌تکانی‌ای اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.»

سپس غلامعلی جعفرزاده نسبت به چگونگی واکنش روحانی به این ارتباط پنهان میان برخی از اعضا دولت و جبهه پایداری از جریان‌های سیاسی رقیب و منتقد دولت اظهار داشت «الان اعضای اصلی و مؤثر دولت این مسائل را می‌دانند و فقط مانده که چقدر توان اصلاح در دولت وجود داشته باشد. آقای روحانی آدم با حوصله‌ای است و می‌خواهد در یک فضای تعاملی این موضوع را حل و فصل کند. اما مشخصاً رییس دولت نمی‌تواند بیاید درباره وزیرش چنین حرفی بزند. هیچکس توقع این رفتار را ندارد. اما هواداران دولت توقع دارند که اعضای غیرهمسو از دولت کنار گذاشته شوند. چون به هر حال وقتی یک وزیر غیرهمسو در کابینه باشد، تمام مجموعه تحت امرش غیرهمسو می‌شوند و یک‌باره یک وزارتخانه راهی جدا از راه دولت می‌رود.»

روزنامه شرق

ارتباط مخفی یاران روحانی با پایداری/ خیز هاشمی برای ریاست خبرگان/ ذهنیت احمدی‌نژاد برای ریاست مجلسروزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای «عذرخواهی از حادثه کهریزک» و «چرا همزبانی با نتانیاهو» اختصاص داد.

· عدم نگرانی برای حضور احمدی‌نژاد در انتخابات 1396/ او به تاریخ پیوست

اکبر منتجبی از یاران نزدیک محمد قوچانی در سرمقاله روزنامه شرق به بازی احمدی‌نژاد در سال 1396 پرداخته است و در شش محور حضور او را در انتخابات ریاست‌جمهوری 96 فاقد نگرانی برای جریان همسو خود می‌داند.

این روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب در بخشی از سرمقاله خود می‌نویسد «به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 نیست. ممکن است بازار انتخابات را داغ کند اما نباید از حضور او نگران بود. کاندیدای اصلی که قرار است سال 96 مقابل آقای روحانی بایستد، کس دیگری است و نام او را باید در جای دیگری جست. ممکن است احمدی‌نژاد جاده صاف‌کن او باشد. ممکن است با او ائتلاف کند و سهم خواه او باشد. احمدی‌نژاد به دنبال آن است که طیف وسیعی از نمایندگان مجلس را در اختیار خود قرار دهد. بعید نیست حتی خود او در یک شهر کوچک کاندیدا شود. گویی احمدی‌نژاد به ریاست مجلس آینده می‌اندیشد. مجلسی که رییس آن علی لاریجانی و طیف او نباشند.»

اکبر منتجبی در دلیل شش خود برای عدم نگرانی نسبت به سیاست‌ورزی رییس‌جمهوری سابق می‌نویسد «اما جای هیچ گونه نگرانی نیست، آن مرد تنها به تاریخ پیوست....»

روزنامه آرمان‌ امروز

ارتباط مخفی یاران روحانی با پایداری/ خیز هاشمی برای ریاست خبرگان/ ذهنیت احمدی‌نژاد برای ریاست مجلسروزنامه آرمان‌ امروز صفحه اول خود را به تیترهای «دلواپسان با نتانیاهو همزبان شده‌اند» و «ضیافت دیپلماسی در برابر حماقت تهدید» اختصاص داد.

· گام‌های لرزان حزب ندای ایرانیان

«نقش «اصلاح‌طلب خوب» را در برابر «اصلاح‌طلبان بد» بازی کند»، «پدرخوانده» فعالیت‌های خود را وارد فاز جدیدی کرده است»، «دیپلمات تازه اصلاح‌طلب شده» و «محبوب رسانه‌های رقیب» این گزاره‌های توصیفی روزنامه آرمان‌امروز نزدیک‌ترین رسانه مکتوب به خانواده هاشمی رفسنجانی نسبت به حزب ندای ایرانیان و صادق خرازی است.

در همین راستا میثم سعادت در صفحه سیاسی روزنامه آرمان‌امروز نوشت «از همان روزی که زمزمه تأسیس حزب ندا به گوش رسید، بخشی از اصلاح‌طلبان بنای مخالفت با آن را گذاشتند. در واقع ندا در روزهای ابتدایی سعی کرد هویت خود را با نقد عملکرد اصلاح‌طلبان به خصوص در حدفاصل سال‌های 88 تا 92 تعریف کند و با هجمه به افراد و جریانات سیاسی که عموماً امکان پاسخگویی نداشتند، نقش «اصلاح‌طلب خوب» را در برابر «اصلاح‌طلبان بد» بازی کند.

همین مسائل سبب شد تا بسیاری از اصلاح‌طلبان خوشنام از رفتار ندا انتقاد کنند. انتقاداتی که در نهایت منجر به کنار رفتن «هادی حیدری» و «حجت شریفی» دو تن از اعضای هیئت مؤسس حزب ندا از این مجموعه شد. در آن زمان «بهروز شجاعی» معتقد بود این افراد همچنان در کنار ندا خواهند بود اما به خاطر مشغله کاری از هیئت مؤسس کنار رفته‌اند. «مجید فراهانی» نیز دیگر فردی بود که شایعه جدایی‌اش از ندا منتشر شد. او چند روز بعد از این شایعه گفت که چون در شورای مرکزی یک حزب دیگر عضویت دارد، امکان حضور در حزب ندا را نداشته است.

با این وجود این موج استعفا هشداری به اعضای «ندا» بود و بلافاصله بعد از صدور مجوز، برخی چهره‌های خوشنام که سابقه سیاسی بیشتری داشتند در مسئولیت‌های کلیدی حزب قرار گرفتند. «مجید فراهانی» دبیر کل شد و «حسن یونسی» سخنگوی ندا و «شهاب طباطبایی» رئیس هیئت اجرایی. این افراد تلاش چشمگیری کردند تا بدگمانی‌ها نسبت به «ندا» کاهش بیابد. مجید فراهانی به آرمان گفت که برای انتخابات مجلس دهم برنامه‌ای ندارند و قصد ندارند اتحاد اصلاح‌طلبان را به هم بزنند.»

روزنامه ایران

ارتباط مخفی یاران روحانی با پایداری/ خیز هاشمی برای ریاست خبرگان/ ذهنیت احمدی‌نژاد برای ریاست مجلسروزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «حذف یارانه پردرآمدها در مجلس تصویب شد» و «پیام کارتن خواب‌ها به پایتخت‌نشینان» اختصاص داد.

· سهم اندک زنان از کرسی‌های مجلس

ابراهیم بهشتی در صفحه سیاسی روزنامه ایران به مرور آماری حضور زنان در ادوار 9 گانه قوه مقننه پرداخته است؛ وی حضور زنان در مجلس را «اندک» توصیف می‌کند و در همین راستا نوشت «نسبت زنان با مردان در مجلس شورای اسلامی، هیچ تناسبی با آمار جمعیتی مردان و زنان در جامعه ندارد. در طول 9 دوره مجلس سهم زنان از کرسی‌های مجلس هیچ گاه از 5 درصد کل نمایندگان بالاتر نرفته است. علی اکبر محزون، مدیرکل فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در اردیبهشت سال جاری گفته بود: «در حال حاضر شاخص نسبت جنسی در بدو تولد در کشور به ازای هر 100 دختر بین 105 تا 106 پسر است و در دنیا نیز این شاخص بین 104 تا 107 متغیر است.» محمود ملاباشی، معاون وقت وزیر علوم مهرماه سال 91 گفته بود: «میزان پذیرش دانشجویان دختر در سال تحصیلی 92-91 بیش از 60 درصد است که این افتخاری برای کشور محسوب می‌شوداین آمار و ارقام نشان از آن دارد که زنان حدود نیمی از جمعیت ایران و کمی بیش از نصف ورودی‌های دانشگاه‌ها را به خود اختصاص می‌دهند.

با این حال و با وجود حضور چشمگیر و معنادار زنان در عرصه‌های اجتماعی، نمایندگان آن‌ها در نهاد قانونگذاری کشورهیچ‌گاه تعداد قابل توجهی نبوده‌اند. کمترین تعداد نماینده زن در مجلس مربوط به دوره‌های اول، دوم و سوم با 4 کرسی و بیشترین آن مربوط به دوره پنجم با 14 کرسی است. در بین پارلمان‌های 155 کشور جهان، نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با 9 نماینده زن و 1/3 درصد از کل نمایندگان در جایگاه 141 قرار دارد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    یه شب حاج آقا هاشمی رو بیارن تو تلویزیون 4 - 5 ساعت مناظره کنه ببینیم حرف حسابش چیه. اینا متخصص دروغ و فتنه هستند.
  • ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    چقدر نگران دكتر احمدي نژاد و بازگشتش هستند. به فرموده حضرت امام (ره) اگر چيزي نيست پس چرا اين همه سروصدا مي كنيد؟
  • ناشناس ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    این دلواپسان زنجیره ای چقدر دلواپس بازگشت دکتر احمدی نژاد دلاور هستند و هر روز بر علیه ایشان تیتر میزنند !
  • ناشناس ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    آیت الله شاهرودی بهترین گزینه و مناسب ترین شخص برای ریاست خبرگان هستند .
  • مسافر ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    ارتباط مخفی یاران روحانی با پایداری، خبر جالبیه، نیاز به توجه بیشتری داره
  • ناشناس ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    البته کسی که به بشار اسد رئیس جمهور قانونی کشور سوریه تهمت حمله شیمیایی به مردمش را زد با نتانیاهو و اسرائیل هم صدا شده بود .
  • ناشناس ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    آیا حجت الاسلام هاشمی که برای انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت شد برای ریاست خبرگان صلاحیت دارند ؟!
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    احتمالا بهترین وزیر کابینه با جبهه قهرمان پایداری همنشینی میکنند اخه بقیه اشون که فتنه گرهستند
  • مهدی از قم ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    واقعا چقدر هم به هم میایید.خبری را که این روزنامه های زرد زنجیره ای میدهند امثال شما هم تایید میکنید
  • مجید ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    به نظرم احمدی نژاد بیاد به مجلس بهتر و رئیس مجلس بشه بهتره چون جهادی کار میکنه درسته الانم مجلسی ها کار میکنن اما جهادی کار نمیکنن اگه بیاد مجلس نوره الا نوره
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    پایداری بیشترین حمایت از احمدی نژاد و یاران فاسدش داشت و خدا به سزای همشون رسیدگی خواهد کرد
  • جاوید ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    جعفر زاده مشخصه خیلی کینه ای هستن .هاشمی هم اگه رئیس خبرگان بشن دیگه به هیچکس نمیشه امیدوار بود.البته مطمئنم هاشمی کاندید نمیشه .در مورد احمدی نژاد هم همه چیز گویاست ،اگه از احمدی نژاد نمیترسیدن اینگونه خیس نمیکردن.
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    حرف هاي آيت الله هاشمي رو بايد با آب طلا نوشت زنده باد آيت الله كه كشور رو از فلاكت هشت ساله نجات داد
  • ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    بله حتما چون جهادي هم اختلاس ميكنه
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    كيه كه نگران نباشه بجز شماهايي كه يا اختلاس بهتون ماسيد يا رانت بورسيه كسي كه هزاران ميلارد تومان و ميليارد ها دلار پول نفت رو بجاي سفره مردم بالا كشيد تورم 55درصدي و بيكاري 25 درصدي نگراني نداره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    احمدي نژاد نتانیاهوو دلش برات تنگشده...چه دوران طلایی رو براش فراهم کرده بودی که جولان میداد!!..............................................................خجالت............حیا................شرم
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    اگه احمدی نژاد به تاریخ پیوسته پس چرا بزرگ و کوچکِ شما و همفکرانتان مثل ... از سایه آن مرد می ترسید و در برابر هر حرکت او دست و پای خود را گم می کنید؟!!!! یادتان باشد پهلوانان هیچ وقت نمی میرند...
  • حمید ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    جناب ناشناس ۱۵:۳۵ حمایت از حق که ترس نداره قیامت تو و امثال تو را در پیشگاه حضرت حق خواهیم دید
  • ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    اون هشت سالي كه اين آقا مديرت دولت نهم و دهم رو بر عهده داشت بيشترين خدمت رو به نتانياهوركرد چون فقط شعار ميداد و با همين شعارهاش اتحاد بين المللي عليه ايران جمع كرد دولتمردان اسرائيل بارها از رفتار احمدي نزاد ابراز خرسندي كردند هيچ وقت سراسيمه نرفت كنگره آمريكا و دست به دامان كنگره بشه اما اين كار در اين دولت انجامشد ..........ديگر خودتان قضاوت كنيد
  • حاجیکس ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    مگه علی اکبر ه.ر. اصلا تأیید صلاحیت میشه برای خبرگان ؟!!!!!!!!!!!!!!! کسی که برای ریاست جمهوری رد صلاحیت شده برای خبرگان که جایگاهش ازون بالاتره چطور میخواد تأیید صلاحیت بشه ؟!!!!!!!!!!!!!!! امیدوارم اعضای شورای نگهبان مثل انتخابات اخیر باز هم انقلابی عمل کنند و از ورود فتنه گران و حامیان فتنه به انتخابات جلوگیری کنن. ان شاء الله
  • حسن ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    روی سخنم با برخی هموطنان هستش که از عملکرد دکتر احمدی نژاد حمایت می کنند. اگه برخی ملاحظات نبود ایشون اکنون می بایستی به سبب تصمیم های غلط شون جوابگو میبودند. من به شخصه حضور آیت الله هاشمی رو برای کشور مفید میدانم. ایشان اگر مورد اطمینان نبودند، حضرت آقا ریاست شون بر مجمع تشخیص مصلحت نظام رو تمدید نمیکردند.
  • ناشناس ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    البته فراموش نکنیم خود هیلاری کلینتون اعتراف کرده که اتحاد بین المللی بر علیه ایران بعد از فتنه 88 شکل گرفت و دشمنان به براندازی نظام از داخل امیدوار شدند و تحریمهای بی سابقه بانکی و نفتی را وضع کردند .
  • یقین ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    دلاور!!! یک کم از دلاوری های ایشون بگین ما هم مطلع شیم. تورم بالا، نابه سامانی نرخ ارز، اجرای نادرست و اشتباه هدفمندی یارانه ها، افزایش فساد اقتصادی، گروه مشایی و رفقا، سروش آسمانی، اعترافات جن گیر معروف، عدم شایسته سالاری، ایجاد تنش در سطوح مختلف جامعه از مجلس گرفته تا مردم، حرف های هزینه بر برای کشور، وارد کردن ادبیات سطح پایین در صحبت نفر اول اجرایی کشور، آمار دروغ و ... با این امید که این نظر تأیید بشه.
  • ناشناس ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    شیمون پرز : باید کاری کنیم که بودن با احمدی نژاد به ننگ تبدیل شود .
  • یقین ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    و جهادی فیلم پخش می کنه و می گه بگم بگم ...!
  • ناشناس ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    البته سالهای 68 تا 76 و دوران 8 ریاست جمهوری هاشمی فلاکت بارترین دوران تاریخ ایران بود و ایشان دولت را با تورم 50 درصدی و چندین میلیارد استقراض خارجی تحویل خاتمی داد .
  • مهدی از قم ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    نتانیاهو با امثال شما انسان های متوهم دوران طلایی دارد.برید ببینید نظر جنابشان در مورد دولت اصلاحات چی بود.دوران طلایی را با افرادی دارد که شعار نه غزه و نه لبنان سر میدادند دارد
  • مهدی از قم ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    شما بسیار ساده لوح تشریف دارید که اسیر این سیاست بازی ها میشوید.بهترین گزینه برای اسراییل افردای هستند که شعار نه غزه نه لبنان سر میدادند.در ضمن نخست وزیر های این رژیم همیشه در کنگره این حرف ها را میزنند
  • ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    تو که نمدونی چیه ، چمدونی چیه . چرا نظر میدی
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    اگر احمدی‌نژاد به ریاست مجلس آینده انتخاب شود دم تمام دزدان را به تله خواهد انداخت برخی از حالا ترسیدند بدنبال هر چه بیشتر تخریب او هستند ولی مردم نظر دیگری دارند دزدان
  • خودش ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    همینو بگو والا
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    راستش را بگو ؟ نه کند برای نتانیاهو کار میکنی . اشتباه می کنی برو یک کم تاریخ بخوان . نتانیاهو گولد زده . آدرس اشتباهی داده اون برای گول زدن تو این رو سرزبانها انداخت که احمدی نژاد دوران طلایی رو براش فراهم کرده . تو چرا باور کردی تو که دیپلم داشتی چرا گول نتانیاهو را نخور .
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    آقای ناشناس فعلا که طرفداران فتنه 88 شده بودن نورچشمی اسرائیل و امیدهای اسرائیل
  • ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    شدیدا نیاز به آب پیدا می کنند تا ....
  • ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    عامو از خواب بیدار شو ، خودت فهمیدی چی گفتی ببم
  • مهدی از قم ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    به ناشناس 16:30اولا تورم 55درصد را از کجا اوردید؟؟؟؟تورم در 7سال دولت قبل خیلی خیلی کمتر از دولت های اصلاحات و سازندگی بود و سال اخر هم هر کسی میداند که صهیونیسم و دوستان سرمایه دار داخلی ان چه خیانت های کردند و چطور مردم را شانتاژکردند تا دولت را خراب کنند.در ضمن رکورد دار تورم هم خود هاشمی در سال 71 بوده است.دوما دست اورد های دولت قبل و کارهای عمرانی و زیر بنای ان بی مانند بود سوما تورو خدا شما دیگه صحبت اختلاس نکنید که پرونده اقازاده هایتان از شب هم سیاه تر است به استات اویل.کرسنت....نگاه کنید تا حساب کار دستتان بیاید
  • ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    همینطور است! عبدالناصر هم داشت بهه اسراییل خدمت می کرد و انورسادات بود که داشت به اسراییل ضربه می زد!
  • ناشناس ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    دکتر احمدی نژاد هم عضو ارشد مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند .
  • ناشناس ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    دلاوری دکتر احمدی نژاد بدلیل این بود که با قدرت و شجاعت در مقابل امریکا و اسرائیل ایستاد و با ساخت چندین میلیون مسکن مهر و توسعه صنایع هسته ای و هوافضا و موشکی و پتروشیمی و نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی و فولاد و سیمان و ساخت هزاران کیلومتر خطوط ریلی و اتوبان و جاده و اجرای کارت هوشمند سوخت و طرح هدفمندی یارانه ها و دولت الکترونیک و افزایش کاربران اینترنت بیشترین خدمات را به کشور ارائه داد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس