بالاخره ندای ایرانیان به یادداشت‌های روزنامه آرمان امروز پاسخ داد. مجید فراهانی دبیرکل حزب ندای ایرانیان از شایعه‌سازی ارگان کارگزاران سازندگی به عدم ورود این حزب به رقابت‌های انتخابات گلایه کرد.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*****

روزنامه‌های اصلاح‌طلب آخرین روز هفته را با تمرکز خبری بر پاسخ مسئولین نسبت به سخنان نتانیاهو در کنگره آمریکا آغاز نمودند.

از سوی دیگر، روزنامه آرمان امروز پاسخ‌های مجید فراهانی، دبیرکل حزب ندای ایرانیان نسبت به مقالات این روزنامه را دوگانه و پارادوکسی توصیف کرد و در همین راستا نوشت «مخاطبان با دو تعرض جدی مواجه هستند: یکی اینکه اگر ترجیح اعضای ندا بر عدم حضور در انتخابات است پس برنامه اصلاح برای چه در ذهن آن‌ها برنامه‌ریزی‌شده است. معمولاً برای رسیدن به هدفی است که برنامه‌ریزی لازم می‌شود و رایج نیست که ابتدا بر طبل ترجیح برنیامدن کوبید و بعد گفته شود می‌آییم که اصلاح کنیم. این نشأت‌گرفته از عدم شفافیت است و معنای دیگری برای آن نمی‌توان یافت. اگر حزب تازه مجوز گرفته ندا از همان ابتدا مشی خودش را مشخص می‌کرد، امروز نه با جدایی زودهنگام اعضایش مواجه می‌شد و نه مجبور به تکذیب اظهارات قبلی خود بود.»

زنجیره‌ای‌ها روزنامه مردم‌ سالاری

ارگان رسمی حزب مردم‌ سالاری پنج‌شنبه را با تیترهای «بی‌اعتنایی ایران و آمریکا به نمایش سیاسی نتانیاهو» و «پیشروی‌های استراتژیک ارتش عراق» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· سودای بازگشت به قدرت احمدی‌نژاد

«آن مرد رفت» گزاره‌های ابتدایی روزنامه‌های اصلاح‌طلب نسبت به پایان دوران سیاست‌ورزی احمدی‌نژاد در ساحت سیاست داخلی است؛ اما این روزها دلواپس بازگشت رییس‌جمهور سابق هستند و از بازگشت وی سخن می‌گویند.

احسان کیانی در سرمقاله روزنامه مردم‌ سالاری به روایت چگونگی بازگشت محمود احمدی‌نژاد به عرصه قدرت می‌پردازد و در همین راستا نوشت ««وارثان سوم تیر» (از جبهه پایداری تا جریان موسوم به انحرافی) که روحانی را نایب و نمادهاشمی در قدرت می‌دانند؛ مترصد فرصتی هستند تا با شکست دولت یازدهم در اجرای برنامه‌هایش؛ به قدرت بازگردند. آن‌ها می‌دانند سیاست‌های دیپلماتیک و اقتصادی دولت مورد حمایت دیگر نهادها و قوا و به خصوص تحت حمایت صریح رهبری قرار دارد به همین دلیل در این دو عرصه تنها منتظر ناکارآمدی و بی‌کفایتی دولتمردان هستند به خصوص که هم مذاکرات هسته‌ای به تدریج به پایانش نزدیک می‌شود و هم با کاهش قیمت نفت؛ برنامه خروج از رکود اقتصادی به مشکل برخورده است. از آن‌سو به دلیل عدم اجماع همه نهادهای حاکمیت در زمینه وعده‌های روحانی درباره سیاست داخلی و مسائل فرهنگی، با کارشکنی‌های خود می‌خواهند پایگاه اجتماعی دولت را ناامید کنند.»

وی سپس نسبت به وضعیت اصولگرایان نسبت به احمدی‌نژاد نوشت «این حال انکارشدنی نیست که احمدی‌نژاد بدون پشتیبانی اصولگرایان رادیکال، مشروعیت رقابت در جمهوری اسلامی را نخواهد داشت و اصولگرایان رادیکال نیز بدون احمدی‌نژاد، گزینه‌ای برای جلب نظر اکثریت جامعه ایران ندارند. این نیازی دوسویه است که آن‌ها را به یکدیگر می‌رساند. اما همه این‌ها به شرطی است که روحانی و یارانش با ناکارآمدی، فرصت ظهور دوباره را به آنان بدهند. حال باید منتظر ماند و دید که روحانی فرصت بازگشت را در اختیار این مرد قرار می‌دهد یا خیر؟»

زنجیره‌ای‌ها روزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار پنج‌شنبه را به تیترهای «نشانه‌های دود سفید» و «سه «رئیس» در سه «نما»» اختصاص داد.

· هشدار جدی به روحانی

مصطفی داننده در سرمقاله روزنامه ابتکار نگران سرمایه اجتماعی دولت یازدهم است؛ وی معتقد است که حامیان دولت از رئیس‌جمهور انتظار داشتند که «در دولت او روزنامه‌ای توقیف نشود، کنسرتی لغو نگردد، برای فیلمی مشکل اکران ایجاد نشود و...» اما وضعیت فعلی نمایانگر خلاف این خواسته‌های حامیان دولت است و این برای حفظ سرمایه‌اجتماعی دولت خطرناک است.

مصطفی داننده سپس به روحانی هشدار می‌دهد که این رفتارها برای دولت دارای تبعات است و در همین راستا نوشت «نومید شدن طرفداران روحانی می‌تواند مشکلات فراوانی را برای رئیس دولت و دولت یازدهم ایجاد کند.
رئیس‌جمهور تنها در حالتی می‌تواند مطمئن باشد که می‌تواند سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود را اجرا کند که مردم با او همراه باشند اما اگر در جامعه حس نومیدی ایجاد شود، کار سختی پیش روی رئیس دولت است. رئیس‌جمهور روحانی و اعضای دولت به‌ویژه علی جنتی وزیر ارشاد باید هرچه زودتر فکری برای این مسئله و برخوردهای سلبی بافرهنگ بکنند. هرچه این برخوردها بیشتر باشد و تعداد لغو مراسم فرهنگی بالاتر برود قطعاً فاصله میان دولت و بخشی از جامعه که علاقه‌مندان به سینما و موسیقی هستند بیشتر خواهد شد. به‌ویژه اینکه این طبقه در کنار طیف دانشگاهی کشور از جدی‌ترین طیف حامیان دولت روحانی هستند.»

زنجیره‌ای‌ها روزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «پاسخ متحد تهران» و «موضوع بورسیه‌ها رها نشده است» اختصاص داده است.

· نامه به برادر حسین

الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتماد پس از تجمع دیروز در مقابل روزنامه اعتماد به دلیل توهین به ساحت مقدس امام حسین (ع) نامه‌ای به دکتر حسین الله‌کرم از افراد شرکت‌کننده در این تجمع نوشته است؛ در بخشی از این نامه آمده است «برادر حسین؛ روزنامه‌ای مصاحبه‌ای کرده و می‌توان گفت حداکثر در چیدمان مطالب بدسلیقگی صورت گرفته و باعث شایبه‌ای برای عده‌ای از علاقه‌مندان و عاشقان امام حسین (ع) شده است. بلافاصله فردای آن روز آقای اصغرزاده به عنوان مصاحبه‌شونده توضیحات مبسوطی برای رفع بروز شایبه ارائه داده است. سردبیر روزنامه همان روز به عنوان پاسداشت یادواره شهیدان اسفندماه (شهید باکری و بقیه سرداران) خیلی واضح و روشن در جهت رفع این شبهه مطالب روشن و شفافی را اعلام کرده و فردای آن روز خود من به عنوان مدیرمسوول یادداشت مفصلی نوشتم و توضیحات روشن و شفافی دادم و در نهایت هم یادآور شدم اگر شایبه‌ای از این مصاحبه و نگرانی برای قوانین ایجاد شده عذرخواهی می‌کنم.»

الیاس حضرتی سپس دعوت مناظره دکتر حسین الله‌کرم را رد کرد و دلیل خود را این‌گونه ابراز نمود که «فکر می‌کنم در دفاع از اهل بیت، با هم، هم‌عقیده‌ایم و اختلافی نداریم پس شاید مناظره‌ای لازم نباشد. ولی هر وقت اراده کردید تریبون روزنامه در اختیار شماست و برای انتشار هر مطلبی و موضوعی می‌توانید از این تریبون استفاده کنید. روزنامه اعتماد نه طرفدار لاییک‌ها است و نه طرفدار سکولارها. روزنامه اعتماد طرفدار اندیشه‌های امام و راه امام با گرایشی اصلاح‌طلبانه و اصولگرایانه است. امیدوارم که درباره این قضایا اگر شایبه‌ای هم در ذهن شما ایجاد شده بود، با عذرخواهی مدیرمسوول و یادداشت‌های مختلفی که نوشته‌ایم از ذهنتان خارج شود.»

زنجیره‌ای‌ها روزنامه شرق

روزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای «سرنوشت کشور را به نتیجه مذاکرات گره نزده‌ایم» و «مصدق مقاومت» اختصاص داد.

· پاسخ لاریجانی به هاشمی‌رفسنجانی

دیروز لاریجانی در صحن بهارستان به دفاع از نمایندگان مجلس در برابر سخنان هاشمی‌رفسنجانی پرداخت. روزنامه شرق نطق لاریجانی را «توفانی»، «کوتاه» و «پرمعنا» توصیف کرد و در همین راستا نوشت «لاریجانی در بخشی از نطق پیش از دستور روز گذشته ابتدا به سراغ اظهارات اخیر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مبنی بر همنوایی برخی از «دلواپسان» با نتانیاهو رفت و دراین‌باره گفت: «اگر عده‌ای از نمایندگان در باب مسئله هسته‌ای نگرانی دارند، از باب اهمیت موضوع در صیانت از این دستاورد ملی است؛ البته من به خاطر چارچوب‌هایی که برای مذاکرات مشخص شده است، نگرانی ندارم و مقایسه این دل‌مشغولی برخی از نمایندگان و افراد با رفتار خصمانه رژیم صهیونیستی مقایسه معالفارق و غیرمنصفانه است»

زنجیره‌ای‌ها روزنامه آرمان امروز

روزنامه آرمان امروز صفحه اول خود را به تیترهای «وقت اضافه برای بورسیه‌های ناآشنا!» و «نگران‌اند من دوباره نماینده شوم!» اختصاص داد.

· پاسخ ندای ایرانیان به ارگان مطبوعاتی کارگزاران سازندگی

بالاخره ندای ایرانیان به یادداشت‌های روزنامه آرمان امروز پاسخ داد. مجید فراهانی دبیرکل حزب ندای ایرانیان از شایعه‌سازی ارگان کارگزاران سازندگی به عدم ورود این حزب به رقابت‌های انتخابات گلایه کرد و نوشت «برنامه استراتژیک حزب ندای ایرانیان در سال 94، مشارکت و حضور قدرتمند در انتخابات مجلس شورای اسلامی است و کمیته انتخابات حزب مدت‌هاست که فعالیت گسترده خود در استان‌های مختلف کشور را برای شناسایی چهره‌های شایسته در 290 حوزه انتخاباتی برای ورود به مجلس شورای اسلامی آغاز نموده»

روزنامه آرمان امروز پاسخ‌های مجید فراهانی را دوگانه و پارادوکسی توصیف می‌کند و در همین راستا نوشت «مخاطبان با دو تعرض جدی مواجه هستند: یکی اینکه اگر ترجیح اعضای ندا بر عدم حضور در انتخابات است پس برنامه اصلاح برای چه در ذهن آن‌ها برنامه‌ریزی‌شده است. معمولاً برای رسیدن به هدفی است که برنامه‌ریزی لازم می‌شود و رایج نیست که ابتدا بر طبل ترجیح برنیامدن کوبید و بعد گفته شود می‌آییم که اصلاح کنیم. این نشأت‌گرفته از عدم شفافیت است و معنای دیگری برای آن نمی‌توان یافت. اگر حزب تازه مجوز گرفته ندا از همان ابتدا مشی خودش را مشخص می‌کرد، امروز نه با جدایی زودهنگام اعضایش مواجه می‌شد و نه مجبور به تکذیب اظهارات قبلی خود بود.»

زنجیره‌ای‌ها روزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «ایران و جهان هم‌صدا علیه نتانیاهو» و «روحانی: کتاب دفاع مقدس برای نسل‌نو گشوده بماند» اختصاص داد.

· دولت در شورای مشورتی اصلاح‌طلبان نماینده ندارد

«تکذیب» فعالیت انتخاباتی دولتی‌ها؛ بعد از عدم فعالیت انتخاباتی حزب اعتدال‌وتوسعه نزدیک‌ترین حزب به دولت، این‌بار نوبت به عدم عضویت در شورای مشورتی اصلاح‌طلبان فرا رسیده است. روزنامه ایران در صفحه سیاسی خود نوشت «عضو «شورای مشورتی اصلاحات» با تأکید بر اینکه «دولت در جلسات اصلاح‌طلبان نماینده‌ای ندارد»، خبر حضور اکبر ترکان و علی یونسی به نمایندگی از دولت در جلسات این شورا را تکذیب کرد و گفت: «هرچند تاکنون تصمیمی برای نوع حضور و تعامل با دولت به منظور شرکت در انتخابات مجلس آینده گرفته نشده است، احتمال دارد که با دولت به یک ائتلاف نانوشته برسیم.» به گزارش فرارو، عبدالله ناصری افزود: «شورای مشورتی جریان اصلاحات فعالیت‌های انتخاباتی خود را از مدت‌ها قبل در قالب کارگروهی با ریاست آقای موسوی لاری آغاز کرده است.»


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مسافر ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    زنجیره‌ای ها احمقن و حالیشون نیست که نمی تونن با احمدی مقابله کنن ولی حزب الله هم هنوز نفهمیده احمدی نژاد و یاران فاسدش چه بلاهایی سر این کشور اورده و این افراد فاسد چجوری جلوی رهبر ایستادگی می کردند
  • حسین ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    قدرت طلبان این کشور فاسدند نه احمدی نژاد
  • ناشناس ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    با قسمت اول کامنت موافقم اما با قسمت دوم مخالف هستم .
  • ناشناس ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    در هر صورت دولت با گره زدن مشکلات به تحریمها و گذاشتن همه تخم مرغ ها توی سبد مذاکرات و ناتوانی در حل مشکلات اقتصادی و تورم و رکود و بیکاری باعث ناامیدی مردم به هاشمی و روحانی شده است .
  • ناشناس ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    ایران و جهان هم صدا علیه نتانیاهو !!! بابا این امریکا و دو سه تا کشور کوچک اروپایی که خودشان را جامعه جهانی میدانند از مدافعان و حامیان اصلی اسرائیل هستند .
  • ناشناس ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    در پاسخ به تیتر روزنامه آرمان باید عرض کنم که انشاءالله حمید رسایی دلاور در مجلس آینده هم نماینده ملت ایران خواهند بود .
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    شما خود را از رهبری هم با بصیرت تر می دانید!
  • ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    مسافرتوراهتوبرواگه حرفی نزنی میگن لالی عالم وادم میدونن کی فاسده کی سالم
  • بی طرف ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    1-روند کنونی دولت روحانی صد در صد به نفع احمدی نژاد پیش می رود واین پیش رفت با سکوت احمدی نژاد میسر شده سیاست یعنی این 2- عدم موفقیت دولت یا زدهم در اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی دومین دلیل موفقیت برای احمدی نژاد است 3- و آخرین آن مذا کرات هسته ای است در هر دو صورت چه از طرف آمریکا و چه از طرف ایران این موفقیت بدست نیاید یعنی فاجعه برای دولت یازدهم است وزنه ترازو به طرف احمدی نژاد می چر خد
  • حالا ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    مسافر خوت رئيس احمقايي بعلاوه بي ادبها
  • علی ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
    0 0
    خدا وند کفار و منافقین را خوار ذلیل ونابود کند
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    0 0
    1-بیسوات .جهنمی.بیشناسنامه.و..... .بودیم به لقب با مسمای زنجیره ای نیز نائل گردیدیم تبریک به همه زنجیره ای ها 2احمدی نژاد هیچ حزبی جز حزب مردم نداردو نیاز به عضویت در حزبی را هم ندارد 3جواب تمام بد اخلاقی شما را مردم در96 خواهند داد
  • معتدل ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    0 0
    ان مرد حتما خواهد امد
  • ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    0 0
    گمونم از مفاسد دولت سیاه خاتمی بی خبر باشی؟
  • ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    0 0
    حالا کی به کی نزدیکتر بوده؟
  • علی 12 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
    0 0
    مگر نامزد احمدی نژادی ها در مقابل روحانی چقدر رای آورد که اینقدر نگرانید مردم با شناخت از یاران احمدی نژاد امثال رحیمی رسایی سعید مرتضوی و مرحوم کردان و آقای بابک زنجانی دیگر احمدی نژاد را اصولگرا نمی دانند بلکه آنها را دلواپسان می دانند که برای منافع خود دلواپسند نه برای منافع ملی
  • ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    ما هم همین را می گوییم. اگر احمدی نژاد واقعا چنین آدمی است و مردم اتهاماتی که علیه وی گفتید را باور کرده اند، پس چرا نگران بازگشت او هستید؟ بگذارید و بیاید و رای نیاورد! اینکه غصه ندارد!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس