اعتماد نوشت: شکاف فراکسیون رهروان بیشتر و بیشتر می‌شود؛ فراکسیونی که قرار است نام آن تابلویی بشود برای تأسیس حزبی اصولگرا با محوریت علی لاریجانی.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*****

روزنامه‌های اصلاح‌طلب روز سه‌شنبه را با تمرکز خبری تحلیلی بر مذاکرات هسته‌ای آغاز نمودند و فرجام آن را «عیدی» برای ملت ایران دانستند. از سوی دیگر روزنامه آرمان‌ امروز نزدیک‌ترین رسانه مکتوب به خانواده حجت‌الاسلام هاشمی‌رفسنجانی راهبرد آنچه گروه‌های تندرو می‌خواند را این گونه روایت کرد «به نظر می‌رسد حالا هم پرونده مهدی هاشمی بهترین بهانه برای دلواپسی‌هایشان شده است. انتخابات مجلس خبرگان هم که نزدیک است و آن‌ها به‌زعم خود، با یک تیر دو نشان خواهند زد. هم تصور می‌کنند در مسیر کاندیداتوری احتمالی آیت‌ا... هاشمی برای ریاست مجلس خبرگان اخلال ایجاد خواهند کرد و هم اینکه به اشتباه این تصور را دارند که می‌توانند روند قضایی پرونده مهدی هاشمی را متأثر از رفتارهای خود کنند.»

روزنامه مردم‌ سالاری

تحلیلی بر روزنامه‌های اصلاح‌طلب؛ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری سه‌شنبه را با تیترهای «لغو تحریم‌ها؛ موضوع اصلی توافق هسته‌ای» و «عملیات بزرگ علیه داعش» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· خط قرمز فعالیت حزبی دولتی‌ها

آغاز فعالیت سیاسی حزب اعتدال و توسعه برای انتخابات بهارستان با سخنرانی سخنگوی دولت سبب ایجاد حاشیه‌های فراوانی پیرامون چگونگی فعالیت حزبی دولتی‌ها را به همراه داشت. اکبر ترکان هم حزبی نوبخت از خط قرمزهای فعالیت حزبی پاستورنشینان می‌گوید.

روزنامه مردم‌سالاری در صفحه سیاسی خود به انعکاس سخنان ایشان پرداخت و نوشت «این گونه اظهارنظرها پایه و اساس درستی ندارد زیرا چارچوب کاری دولت با عملکرد یک حزب یا تشکل سیاسی متفاوت است. وی تاکید کرد: دولت بنا به مسئولیت‌هایی که برعهده دارد، هیچگاه نمی‌تواند فعالیت‌های حزبی انجام دهد. لذا انتشار اخبار درباره انجام فعالیت‌های انتخاباتی از سوی دولت جهت دار و فاقد صحت است. مشاور ارشد رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت به عنوان قوه‌مجریه کشور نمی‌تواند در عرصه انتخابات فعالیت داشته باشد، افزود: دولت یازدهم از ابتدای شروع به کار خود، سیاست‌ها و خط و مشی مشخصی داشته است و در قالب فرآیندی حرکت کرده که از سوی شخص رییس‌جمهور طراحی شده است.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه تمام تمرکز اعضای دولت بر رفع مشکلات کشور و پیشبرد سیاست‌های دولت یازدهم معطوف شده است، ورود به مباحث انتخاباتی از سوی قوه مجریه و اعضای آن جایگاهی ندارد. ترکان درباره انتقاد برخی رسانه‌ها به انجام فعالیت‌های حزبی سخنگوی دولت در قالب حزب اعتدال و توسعه، گفت: محمدباقر نوبخت از ابتدای فعالیت در دولت یازدهم همزمان دبیرکلی حزب اعتدال و توسعه را برعهده داشته، اما هیچگاه فعالیت‌های حزبی خود را به دولت ارتباط نداده است.

وی ادامه داد: باتوجه به رویکرد مجزایی که آقای نوبخت درباره انجام فعالیت‌های خود در دولت و حزب اعتدال و توسعه دارد، قطعاً روندی که از سوی وی دنبال می‌شود، به عملکردش در دولت لطمه‌ای وارد نخواهد کرد. مشاور ارشد رئیس‌جمهور یادآوری کرد: در صورتی‌که هر یک از اعضای دولت در حزب یا تشکل سیاسی خاصی حضور و یا فعالیت داشته باشند و این روند و رویکرد خود را با جایگاهی که در دولت دارند تلفیق نکنند، هیچگونه ایرادی بر آن‌ها وارد نیست و می‌توانند به فعالیت‌های حزبی خود ادامه دهند.»

روزنامه ابتکار

تحلیلی بر روزنامه‌های اصلاح‌طلب؛روزنامه ابتکار سه‌شنبه را به تیترهای «نامزدبازی با پول‌های کثیف» و «هیس مخالفان» اختصاص داد.

· نمایندگان غایب کجا هستند؟

روزنامه ابتکار در گزارشی به غیبت همیشگی بیش از 90 نماینده مجلس در جلسات بررسی بودجه پرداخته است و درهمین راستا نوشت«مجلس این روزها را به بررسی لایحه بودجه سال 94 مشغول است. دیروز دوازدهمین روزی بود که نمایندگان در صحن علنی به بررسی بودجه نشستند. با این که در دوره دولت‌های نهم و دهم، با ارائه دیرهنگام لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس، بررسی این موضوع در شرایطی فشرده و حتی تا شب عید به طول می‌انجامید، در دو سال اخیر نیز لایحه بودجه به موقع تقدیم مجلس شده است، خبری از تصویب به موقع آن نیست. در این میان آن چه بیش از هر چیز به چشم می‌آید، غیبت جمع زیادی از نمایندگان در جلسات بررسی بودجه است.

این روزها به طور تقریبی در هر جلسه صحن علنی مجلس در حدود 100 نماینده غیبت دارند. زمانی تأخیر 46 نماینده مجلس برای حضور در صحن علنی باعث شد که حداد عادل، رئیس وقت مجلس شورای اسلامی از این نمایندگان بخواهد از مردم عذرخواهی کنند. این روزها اما گویا قبح تأخیر و غیبت شکسته است؛ آن هم درست در روزهایی که یکی از مهم‌ترین لایحه‌های یک سال کاری مجلس در حال بررسی است. بررسی لایحه بودجه به کندی صورت می‌گیرد. فارغ از پیشنهادها و تذکرهای مکرر نمایندگان که خود نقش ترمز را برای روند بررسی لایحه بودجه ایفا می‌کند، شروع با تأخیر جلسات مجلس به دلیل به حد نصاب نرسیدن نمایندگان و نیز یک در میان برگزار شدن جلسات نوبت عصر باعث شده است روند بررسی بودجه در مجلس با تأخیر مواجه شود.

این تأخیر حتی صدای رئیس و نایب رئیس مجلس را که بسته به شرایط ریاست صحن علنی را در دست دارند، درآورده است. نکته جالب توجه این جاست که در بررسی غایبان هر نوبت صحن علنی مجلس به این نتیجه می‌رسیم که تعداد زیادی از غایبان بدون هماهنگی در جلسه حاضر نشده‌اند و عده دیگری نیز علیرغم تقاضای مرخصی یا مأموریت، درخواستشان به تأیید نرسیده است.»

روزنامه اعتماد

تحلیلی بر روزنامه‌های اصلاح‌طلب؛روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «نگران حزب لاریجانی نباشید» و «خیز تازه ظریف-کری برای توافق» اختصاص داده است.

· تکاپوی اعتماد برای حزب لاریجانی

در روزهای گذشته روزنامه اعتماد بر تشکیل حزب رهروان و ایجاد اختلاف میان محمدرضا باهنر و حامیان لاریجانی تمرکز داشته است.

روزنامه اعتماد در این سناریونویسی سیاسی به گفت‌وگو با کاظم جلالی پرداخته است و در همین راستا نوشت «شکاف فراکسیون رهروان بیشتر و بیشتر می‌شود؛ فراکسیونی که قرار است نام آن تابلویی بشود برای تأسیس حزبی اصولگرا با محوریت علی لاریجانی. حالا همین حزب‌سازی نزدیکان لاریجانی هم خودش مزید علت شده تا اختلافات میان رهروانی‌ها افزایش پیدا کند؛ اختلافاتی که بارقه ظهور آن از جریان استیضاح رضا فرجی‌دانا شروع شد، جایی که عده‌ای از رهروانی‌ها در صف موافقان او و عده‌ای دیگر در صف مخالفانش قرار گرفتند. آن روزها اما چیزی که دامنه اختلافات را بیشتر کرد تلاش‌های محمدرضا باهنر به نفع استیضاح‌کنندگان بود. حالا اما روایت باهنر از آن «لابی» ها هم خودش محل اختلاف جدیدی شده است.

او گفته بود که «مقصر» استیضاح فرجی دانا است. روی دیگر این حرف این است که اگر باهنر نمی‌خواست، استیضاح رأی نمی‌آورد. حالا اما کاظم جلالی، رییس فراکسیون رهروان و از نزدیکان علی لاریجانی در مجلس حرف‌های دیگری دارد. او که این روزها بیشترین تلاش را برای بر پا کردن بنای اولیه حزب رهروان از خود نشان می‌دهد در گفت‌وگو با «اعتماد» می‌گوید که اوضاع آن‌طور که باهنر هم گفته، نبوده است: «چون استیضاح خیلی لب‌مرزی بود هر کسی می‌تواند بگوید من نقش منفی را ایفا کردم یا به نوعی مسوولیت استیضاح با من بود.» ناراحتی جلالی از تلاش برای گره خوردن نام افراد با فراکسیون‌هاست: «نمی‌توان نقش فراکسیون‌ها را به نوعی به نام اشخاص و افراد گره زد و به نظر می‌رسد این کار غلط است و خود اشخاص هم نباید اجازه بدهند که به نوعی با برجسته‌سازی نقش افراد، نقش فراکسیون‌ها تضعیف شود.» او البته گلایه‌های بیشتری هم نسبت به سخنان باهنر دارد، مخصوصاً نسبت به اظهارات نایب‌رییس مجلس درباره حزب علی لاریجانی: «من هنوز متوجه نشدم که این تشکل چه منافاتی با اهداف آقای باهنر دارد.»

روزنامه شرق

تحلیلی بر روزنامه‌های اصلاح‌طلب؛روزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیتر «آمریکا به مهاجمان اسراییلی شلیک می‌کند» اختصاص داد.

· الزامات تغییر در سیاست داخلی دولت یازدهم

پس از فشارهای اصلاح طلبان به دولت پیرامون معاون سیاسی وزارت کشور، فاز جدیدی از فشارها آغاز شده است. روزنامه شرق معتقد است که مواضع اخیر حسن روحانی، جدی ترشدن پرداختن به سیاست داخلی را در دولت نوید می‌دهد.

حسین سخنور در همین راستا نوشت «دولت حسن روحانی تا اینجا میل بیشتری به حوزه‌های سیاست خارجی و اقتصاد از خود نشان داده اما دیدار تاثیرگذار رحمانی فضلی، وزیر کشور با نمایندگان تعداد زیادی از احزاب و تشکل‌های سیاسی، وعده دیدار با رییس قوه‌مجریه و به‌ویژه تاکید چندباره رییس‌جمهور بر «پایبندی به همه وعده‌های انتخاباتی»، منتقدان کم‌تحرکی دولت در سیاست داخلی را واداشته تا به اهالی پاستور فرصت بیشتری بدهند. ضمن اینکه رییس‌جمهور، پیش‌درآمد شرایط سال آینده را هم در همین موضع اخیر، روشن کرده است: «کار ما فقط اقتصاد و سیاست خارجی نیست. سیاست داخلی برای ما بسیار اهمیت دارد. یکی از وعده‌های دیگری که این دولت از روز اول به مردم داده است، این است که این دولت، دولت آشتی است و می‌خواهد گروه‌ها، جناح‌ها و افکار را به هم نزدیک کند؛ بنابراین حرکت ما باید به سمت اجرای برنامه‌ای باشد که به مردم وعده دادیم و مردم با رأی خودشان مصوب کردند. سال آینده بسیار حساس است، به‌ویژه از لحاظ سیاسی شما باید دوانتخابات مهم و ملی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را برگزار کنید. ان‌شاءالله هم امور سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ما به نحو احسن انجام شود.» او در عین حال، روی مساله دیگری هم دست گذاشت که به باور فعالان سیاسی، از دلایل نگرانی مسوولان این حوزه در دولت است: «همیشه یک‌اقلیت اندکی داریم، نباید نگران باشیم؛ به‌هرحال در این کشور دموکراسی و آزادی است و نظرات بیان می‌شود. نظرات همه هم یکسان نیست؛ بنا هم نیست در کشور ما همه چیزی را با صددرصد افکار اداره کنیم. ما باید با اکثریت قاطع قابل‌قبول، کشور را اداره کنیم. این مهم است که دولت در مسیری حرکت می‌کند که اکثریت قاطع مردم از این مسیر و راه حمایت می‌کنند.»

روزنامه آرمان‌ امروز

تحلیلی بر روزنامه‌های اصلاح‌طلب؛روزنامه آرمان‌امروز صفحه اول خود را به تیترهای «ورود «پول کثیف» از اقتصاد به سیاست» و «عیدی هسته‌ای» اختصاص داد.

· دلواپسی برای هاشمی‌رفسنجانی

«می‌آیم یا نمی‌آیم» کدام راه را هاشمی‌رفسنجانی انتخاب می‌کند. روزنامه آرمان‌ امروز از دلواپسی جناح مقابل از «می‌آیم» هاشمی‌رفسنجانی برای انتخابات ریاست خبرگان روایت می‌کند و در همین راستا نوشت«یک هدف دارند و تنها تفاوتشان درنامشان است که در هر مقطعی تغییر می‌کند و حالا هم معروف به دلواپسان‌اند، عبارتی دوپهلو و دومعنا. یعنی اگر می‌خواهند مظلوم‌نمایی کنند، دلواپس از دست رفتن آنچه می‌شوند که برای مردم باارزش است و اگر نخواهند از این موضوع استفاده کنند، باز هم دلواپس می‌شوند و این دلواپسی زمانی بر آن‌ها مستولی می‌شود که هم‌طیفی خود را در مظان اتهامی می‌بینند و برای رفع این نگرانی جست‌وجو می‌کنند تا موردی معروف پیدا کنند و با پررنگ کردن آن بر اتهامات خود سرپوش بگذارند.

به نظر می‌رسد حالا هم پرونده مهدی هاشمی بهترین بهانه برای دلواپسی‌هایشان شده است. انتخابات مجلس خبرگان هم که نزدیک است و آن‌ها به‌زعم خود، با یک تیر دو نشان خواهند زد. هم تصور می‌کنند در مسیر کاندیداتوری احتمالی آیت‌ا... هاشمی برای ریاست مجلس خبرگان اخلال ایجاد خواهند کرد و هم اینکه به اشتباه این تصور را دارند که می‌توانند روند قضایی پرونده مهدی هاشمی را متأثر از رفتارهای خود کنند.

انتخاب دیروز نوشت: «آیت‌ا... محی‌الدین حائری‌شیرازی می‌گوید: مسلماً باید مُرّ قانون درباره مهدی هاشمی اجرا شود، اگر آقای هاشمی ایراد گرفت، من همه حرف‌هایم را پس می‌گیرم! وی ادامه می‌دهد: این را تضمین می‌کنم که آقای هاشمی نتیجه دادگاه را، هرچه که باشد می‌پذیرد.» مطمئناً این بیان تاکیدی چندباره است بر پایبندی آیت‌ا... هاشمی به قانون. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بارها نشان داده است که قدمی خارج از قانون برنخواهد داشت حتی اگر درمورد فرزندش باشد. دلواپسان باید بدانند راهی که آن‌ها برای هجمه به آیت‌ا... هاشمی طی می‌کنند را سال‌های سال همفکران آن‌ها طی کرده‌اند و تنها موضوعی که عایدشان شده است، سرافکندگی نزد افکار عمومی بوده است.»

روزنامه ایران

تحلیلی بر روزنامه‌های اصلاح‌طلب؛روزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «نبرد تن به تن با داعش در زادگاه صدام» و «همنشینی دولتمردان و دانشگاهیان در جشن تکریم دانش» اختصاص داد.

· ناگفته‌ای از تذکر آیت‌الله مهدوی کنی به احمدی‌نژاد

روزنامه دولتی ایران در ستون «دیگه چه خبر؟» صفحه سیاسی خود به بازتاب تذکر مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی پرداخت و در همین راستا نوشت «عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز» گفت: «آغازگر فتنه 88 را احمدی‌نژاد و کلید آن را نیز مناظره معروف بین ایشان و میرحسین موسوی می‌دانم. ایشان بدون هیچ دلیل و سندی، نام آیت‌الله هاشمی و خانواده ایشان را برد. نام آقای ناطق و پسرش را برد. صدا و سیما نیز اجازه نداد تا این آقایان به این سخنان پاسخ بدهند و جامعه روحانیت نیز حاضر نشد از این دو بزرگوار که عضو مؤسس جامعه بودند دفاع کند». سید رضا اکرمی، در گفت‌وگو با «نامه نیوز» افزود: «البته باید بگویم که مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی شخصاً به احمدی‌نژاد تذکر داد و از رفتار او انتقاد کرد و به ایشان گفت چرا اسم افراد را بدون سند و مدرک بردید اما جامعه روحانیت مبارز حاضر نشد در بیانیه‌ای جداگانه این حرکت را محکوم کند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • مسافر ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    احمدی نژاد عامل و شروع کننده قتنه 88 نبود بلکه خودش و یاران منحرفش فتنه ای دیگر بودند که الحمدلله با تدبیر و مدیریت رهبر انقلاب، از آن جلوگیری شد و مردم چهره منحرف این جماعت را در قهر یازده روز و ماجرای تبلیغات احمدی نژاد برای مشایی به وضوح دیدند. فتنه 88 محصول خیانت فتنه گران در حصر و رییس دولت اصلاحات بود و انشاالله این جریان هم به مانند جریان نهضت آزادی از گردونه سیاست خارج خواهد شد.
  • آلبرت ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    با احمدی نژادت موافقم با اصلاحاتت موافق نیستم
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    یه سوال دارم، احمدی نژاد نظرش درباره فتنه 88 چیه؟ من هرچی سرچ کردم موضعی ازش ندیدم طرف اومده با حرفاش گند زده به جامعه بدهم رفته کنار هیچ حرفی نزده به این میگن وسط لحاف خوابیدن
  • یک احمدی نژادی ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    ساکت شوید لطفا
  • مهدی از قم ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    فتنه 88 حاصل تلاش عده ای بود که با اصل ولایت فقیه مخالف بودند و دستشان از قدرت کوتاه شده بود و اربابان صهیونسم انها .همان طور که نخست وزیر اسرائیل گفته بود میخواستند درسی به کل جهان اسلام بدهند که دیگر کسی هوس احمدی نژاد شدن نکند.تمام تلاش صهیونیست جهانی و عالیجنابان داخلی اگر نوکرهای بی جیره و مواجیب و احمق مثل این مسافر را نداشتند راه به جای نمیبرد.کاری نمیشه کرد چون تاریخ جهل بشر به درازای تاریخ خود بشر است
  • مجید ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    یاد روزهای اوایل دهه هفتاد افتادم! روزهای که در کوچه و بازار تمام مشکلات و اشرافی گری و...را مردم از هاشمی می دانستند! و نمی دانم چرا بعضی دوستان نادان در نقطه مقابل ایشان کاری کردند که در چند سال گذشته مرد ترد شده از جانب اکثریت مطلق مردم به صورت منجی مشکلات و....درامده! بس است نکنید و اینقدر ناخواسته با دشمنی با رفسنجانی باعث محبوبیت کاذب ایشان نشوید به خدا این هاشمی همان هاشمی 78 است که با زور و ....نفر سی انتخابات مجلس تهران شد!! نکنید و با سکوت و بایکوت خبری هاشمی را به روزهای میانی دهه 70 نزد مردم برسانید اگر می خواهید نباشد! در غیر اینصورت .........
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    نامه بی سلام هاشمی خطاب به رهبر که آسمان کشور را تیره و تار دیده بود و توصیه همسر هاشمی که به هنگام رای دادن گفت در فلان حالت بریزید تو خیابون.
  • ناشناس ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    انتخابات 88 فتنه اکبر بود و از سال 84 و شکست ایشان در انتخابات و با بیان جمله من بخدا واگذار میکنم کلید خورد .
  • ناشناس ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    گند آن کسانی به جامعه زدند که با تهمت دروغ تقلب مردم را به اردوکشی خیابانی دعوت کردند و کشور را به آشوب کشیدند و حرمت شکنان عاشورا را خدا جو نامیدند !
  • ناشناس ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    این مسافر کم سواد باز نطق کرد ! خخخخخ.
  • ناشناس ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    زنجیره ای ها از توافق هسته ای ذوق زده نشوند چرا که وندی شرمن گفته که تحریمها به بهانه حقوق بشر و حمایت از حزب الله و غیره ادامه دارند .
  • مهدی از قم ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    دوست عزیز نظر احمدی نژاد را در مورد فتنه و سرانش اگر میخواهی بدانی در همون مناظره معروف میتوانی ببینی.دیدی که درمورد جونیور و سینیور چی گفت ؟؟؟گند هم کسی زده که به امریکا برای تحریم کشورش مشاوره میده.کسی گند زده که مردم را کشاند به خیابان و شعار نه غزه نه لبنان داد.گند را کسی زد که نامه بدون سلام و وسلام را نوشت گند را کسی زد که قبل از اعلام نتیجه خبر از پیروزیش داد.گند را اون های زدند که امثال ریگی و ملک عبدوالله و نتان یاهو ازشون حمایت میکردند.گند رو اونی زد.....عموجون این ها جواب پرسشت بود اگر باز هم چیزی هست بگو تا جواب بدیم.بلاخره سنت ایجاب میکنه کنجکاو باشی دیگه
  • ناشناس ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    انشاءالله که عیدی هسته ای ملت رشید ایران توقف 10 ساله برنامه هسته ای کشور نباشد .
  • ناشناس ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    مسافر قیافه تو فردای انتخابات سال 96 دیدن داره ! خخخخ
  • ناشناس ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    این سوال انحرافی را دیروز مسافر ابله مطرح کرده بود فکر میکنم تو خود مسافر باشی که ناشناس کامنت گذاشتی .
  • مسافر ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    مسافر با اسم خودش سوال می پرسه و از چیزی نمی ترسه، در ضمن جواب شما به این بنده خدا خیی مسخره است، اون حرفایی که احمدی نژاد تو مناظره زد، قبل از فتنه بود و بعد از فتنه چیزی نگفتن در محکومیت فتنه و همون حرفای داخل مناظره رو هم رهبر انقلاب فرمودن اشتباه بوده و نباید زده می شد، برید خودتونو اصلاح کنید
  • مهدی از قم ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    تو مسافر باید خودت را اصلاح کنی.اگر احمدی نژاد مواضع تند میگرفت خود تو میگفتی که همش تقصیر احمدی نژاد است و باعث تحریک شده است که همین حالاهم میگید.اگر هم حرفی نمیزد که میگفتید چرا موضع نمیگیره و سوال های این ناشناس را مطرح میکردید.واقعا شما ادم را یاد اون پیر مرد و نوه و خرش میندازید.اهل سفسته
  • ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    لطفا روزنامه های زنجیره ای و خاندان هاشمی و خاتمی و روحانی و موسوی تعداد شهدای خودرا دردفاع مقدس و جنگ با داعش اعلام کنند . اگر یک شهید دارند اعلام کنند . ایران ایران و مردم مردم نکنند. فرصت طلبانی بیش نیستند . همه آنها پوچ و توخالی هستند و با مردم ایران نبوده اند .
  • محمد عاشق پیامبر ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    الحمدلله شکرخداوند متعال تمامی مشکلات مملکت از بیخ و بن حل شده و فقط مونده احمدی نژاد که ایشالا اونم اگر انسان بشه من موندم این روزنامه ایران واس کدوم بدبخت دیگه ای میخواد تیتر بزنه
  • جليل ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
    0 0
    من قسم مي خورم كساني كه با توافق هسته اي مخالف هستند يه مشت رانتخوار و زمينخوار هستند كه مثل من بدبخت غصه نون شبشون رو ندارند ،اگه يه جو انسانيت داري چاپ كن مشرق احمدينژادي ويژه خوار!
  • شاهد ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 0
    قسم تو رو باور کنیم یا دم خروس دولتیها رو....تو که غصه نون شبت رو داری میشه برای ما بیسوادها بفرمائید با توافق هسته ای چه چیزی گیر تو و من میاد ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس