کد خبر 393245
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴

ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در محور قنیطره و درعا در جنوب این کشور موفق شد به پیشروی ادامه داده و یک تپه راهبردی و برخی مناطق دیگر را به کنترل خود در بیاورد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری العهد نوشت: ارتش سوریه توانست تپه راهبردی "قرین" را در ریف درعا به کنترل خود در بیاورد. این امر بعد از کنترل نیروهای ارتش بر شهرک الهباری در ریف درعا میسر شد.

این دستاورد جدید در سایه پیشروی ارتش سوریه در چند محور در ریف درعا و نفوذ به استحکامات عناصر مسلح در عملیات شبانه و غافلگیر کننده بدست آمد. در این عملیات دهها نفر از این عناصر مسلح جبهه النصره و سایر گروههای تروریست کشته و بقیه به سمت شهر الحاره فرار کردند.

جنگنده های ارتش سوریه مواضع و محل های تجمع عناصر مسلح در شهرک مسحره و روستای الصمدانیه در ریف قنیطره، شهرک های عتمان و الفقیع در ریف درعا، محله الانذارات در حل، روستاهای الجانودیه، البشیریه و الغدفه در ریف ادلب و روستای العطشان در ریف حماه را بمباران کردند.همزان واحدهای توپخانه ارتش سوریه نیز مواضع عناصر مسلح در دو شهر الحاره و بصری الشام و شهرک ابطع در ریف درعا، محله الوعر در غرب شهر حمص و روستاهای البلاطیه و السعن و دیرفول در ریف شهر حمص را گلوله باران کردند.

گروه هماهنگ کننده مخالفان مسلح در سوریه براساس اخبار تقریبا تایید شده از فرار ابوساره الجزراوی قاضی شرعی گروه تروریستی داعش در شهر البوکمال سوریه به ترکیه خبر داد.

در همین حال، ابوعمر التونسی یکی از اعضای اصلی گروه تروریستی داعش بر اثر جراحت های ناشی از درگیری در منطقه بینیه درنزدیک گذرگاه میرا در منطقه القلمون کشته شد. شماری از عناصر گروه تروریستی جبهه النصره و گروه مسلح موسوم به "جنبش حزم" نیز در جریان درگیری با یکدیگر در اطراف ساختمان یگان 46 در ریف غربی شهر حلب کشته یا زخمی شدند.انفجار یکب دستگاه خودروی بمبگذاری شده در نزدیکی یکی از مراکز جبهه تروریستی النصره در شهر داره عزه در ریف غربی حلب منجفر شد.

این منطقه شاهد درگیری بین عناصر جبهه النصره و جنبش حزم با وجود توافق عدم درگیری بین آنها است.در همین حال، اهالی شهر الارتاب در ریف غربی حلب نیز آماده باش عمومی علیه گروه تروریستی جبهه النصره اعلام کردند.

شماری از عناصر مسلح نیز در جریان تلاش برای حمله به مواضع ارتش سوریه در مناطق باشکوی و دویر الزیتون در ریف شمالی حلب کشته یا زخمی شدند.گروههای مسلح با راکت محله های مسکونی شهر جرمانا در ریف دمشق را هدف قرار دادند که از تلفات یا خسارتهای آن خبری در دست نیست از سوی دیگر نیروهای کرد موفق شدند شهرک تل حمیس در استان حسکه در شمال شرقی سوریه را از کنترل گروه تروریستی داعش خارج کنند.

همزمان ارتش سوریه نیز دو شهرک خربه نور و حزنه و برخی مزارع اطراف جنوب شرقی شهر القامشلی را به کنترل خود در آورد.نیروهای ارتش همچنین بعد از بیرون راندن عناصر گروه تروریستی داعش، بر روستای تل احمد و ارتفاعات تل سطیع در یف حسکه مسلط شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SMM ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    0 0
    سلام دوستان مشرقی منتظر گزارش کامل شما درباره تحولات جبهه ی جنوبی و کلیه جبهه ها هستیم با تشکر
  • ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    0 0
    آقا ارتش سوریه دیگه تو جبهه ی جنوبی داره به طور کامل پیروز میشه منتظر گزارشات کاملیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس