کد خبر 392586
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷

با افزایش اندک دمای هوا در جنوب سوریه، ارتش این کشور عملیات خود در جبهه جنوبی را با هدف آزادسازی شهر «الحاره» در جنوب درعا از سر گرفت، در حالی‌که گروه‌های تروریستی در اغلب محورهای عملیاتی این جبهه همچنان زمین‌گیر هستند.

به گزارش مشرق، جدیدترین تحولات میدانی در جبهه عملیاتی جنوب سوریه که درحال حاضر مثلث ریف‌های دمشق – درعا – قنیطره را در برمی‌گیرد، تاکید می‌کند که گروه‌های مسلح تروریستی درپی عملیات‌های حساب شده و غافلگیرکننده ارتش سوریه زمین‌گیر شده و از بیم پیشروی ارتش سوریه به عمق مناطق تحت تصرف‌اشان از گروه‌های دیگر تروریستی درخواست کمک و یاری کرده‌اند.

سرمای هوا و برف و کولاکی که روزهای اخیر جبهه جنوبی را درنوردیده بود، ارتش سوریه و نیروهای دفاع مردمی این کشور را واداشته بود تا از شدت عملیات‌های خود در این جبهه بکاهد، اما به گرم شدن اندک هوا ارتش سوریه از روز گذشته مجدداً عملیات‌های خود را در این جبهه آغاز کرد.

بنابر گزارش‌های میدانی رسیده از جبهه جنوبی سوریه، ارتش سوریه روز گذشته (سه شنبه) از شهرک آزادشده «دیر العدس» در ریف درعا حملات سنگینی را علیه گروه‌های تروریستی در محور «کفرناسج – کفر شمس» با هدف پیشروی به سمت دو شهرک «حمریت و تل قرین» آغاز کرد.

این درحالی است که دیگر یگان‌های ارتش سوریه نیز حملاتی را علیه گروه‌های تروریستی در دو شهرک «تل غشیم و الهباریه» انجام داده و گروه‌های مسلح را وادار به عقب نشینی از مواضع خود کردند تا به این طریق پیشروی مهمی را در این محور به سمت «کفرناسج – کفرشمس» که هم اکنون هدف اول عملیات‌های ارتش سوریه است و از محورهای مختلف عملیات روی آن صورت می‌گیرد، انجام دهند.

به موازات این دو عملیات نیروی هوایی و توپخانه ارتش سوریه نیز مواضع گروه‌های مسلح در تپه‌های اطراف این دو محور عملیاتی را به شدت گلوله باران کرد تا عناصر مسلح را در آنها زمین‌گیر کند و مانع هرگونه اقدام نظامی از سوی آنها شود.

عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی دو شهرک «کفر شمس و کفر ناسج» با هدف آزادسازی شهر «الحاره» و تپه استراتژیک آن که در تصرف گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» است، صورت می‌گیرد.

آزادسازی تپه الحاره به این جهت برای ارتش سوریه از همیت بسیاری برخوردار است، چون این تپه با ارتفاع 1075 متر از سطح دریا و 200 متر بالاتر از شهر الحاره، از یک سو به شهر الحاره و از سوی دیگر به بلندی‌های اشغالی جولان اشراف کامل دارد و آزادسازی آن حوزه اشراف و رصد ارتش سوریه را تا شهرهای «الشیخ مسکین» و «نوی» در ریف غربی درعا توسعه می‌دهد.

براین اساس یک منبع میدانی سوری در این خصوص توضیح داد که عملیات‌های ارتش سوریه پس از دفع حمله سنگین گروه‌های مسلح تروریستی به شهرک «الهباریه» موجب زمین‌گیر شدن این گروه‌ها شده است.

این منبع آگاه میدانی سوری تاکید کرد که هم اکنون گروه‌های تروریستی بیم بسیاری دارند، مبادا شهرک کفر ناسج را از دست بدهند که مهمترین خط دفاعی شهر الحاره و مرکز ریف جنوبی درعا شمرده می‌شود.

منبع مذکور تاکید کرد که گروه‌های تروریستی به خوبی می‌دانند، آزادسازی شهر الحاره به معنای سقوط نظامی ریف جنوبی درعا برای این گروه‌هاست و با آزادسازی الحاره حتی دیگر نیازی به ورود ارتش به روستاهای اطراف آن نیست.

اما به موازات فعال شدن محورهای عملیاتی ریف جنوبی درعا، ارتش سوریه با انجام عملیات‌هایی در محورهای عملیاتی «الشیخ مسکین» در عمل ریف غربی درعا را هم فعال کرد تا در ریف جنوبی و شرقی درعا نیز یگان توپخانه ارتش سوریه تحرکات گروه‌های مسلح و راه‌های امداد و کمک رسانی آنها را هدف قرار دهد.

نیروهای هوایی ارتش سوریه نیز در چندین پرواز مواضع و تجمعات گروه‌های مسلح در دو شهرک «سملین و زمرین» در نزدیکی الشیخ مسکین را به شدت گلوله باران کرد، به گونه‌ای که منابع خبری نزدیک به گروه‌های تروریستی خسارات وارده از سوی نیروی هوایی به تروریست‌ها در این دو شهرک را بسیار سنگین توصیف کرده و از گروه‌های مسلح مناطق همجوار درخواست کردند، به کمک تروریست‌های این دو شهرک بشتابند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس