کد خبر 393900
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱

حزب‌ الله لبنان در مناطق التفاح و النبطیه مراسم یادبودی به مناسبت اربعین شهدای القنیطره برگزار کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری العهد نوشت: حزب‌ الله لبنان در مناطق مختلف این کشور مراسم اربعین شهدای عملیات القنیطره را با حضور جمع کثیری از مردان لبنان و خانواده‌هایی شهدا برگزار کرد.

به همین مناسبت مجلس یادبودی برای فرمانده شهید محمد احمد عیسی (ابو عیسی) در مجتمع سیدالشهدا در منطقه عرب صالم برگزار شد. محمد رعد رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان و تعداد دیگری از شخصیت‌ها و فعالان سیاسی و اجتماعی در این مراسم حضور داشتند. فاطمه دختر شهید در این مراسم سخنانی ایراد کرد و سپس قطعه‌ای ویدئویی از زندگی شهید پخش شد.

در منطقه یحمر الشقیف نیز مراسم چهلمین روز شهادت علی حسن ابراهیم (ایهاب) با حضور جمع کثیری از علما و شخصیت‌ها و فعالان اجتماعی و جمع گسترده ای از مردم این منطقه برگزار شد. در این مراسم نیز فیلمی ویدئویی از زندگی شهید و پدر شهیدش حسن ابراهیم پخش شد.

در عین قانا نیز مراسم یادبود چهلمین روز شهادت محمد علی ابوالحسن برگزار شد. این مراسم با پخش کلیپی از زندگی شهید و برپایی مراسم عزاداری حسینی صورت گرفت.

روز یک‌شنبه 28 دی، طی یک  حمله تروریستی از رژیم صهیونیستی به کاروان نیروهای مقاومت در منطقه "قنیطره” سوریه، 6 نفر از نیروهای حزب‌الله، از جمله "جهاد مغنیه” پسر کوچک شهید عماد مغنیه، یکی از رزمندگان و فرماندهان مقاومت به نام "محمد عیسی” و همین‌طور سردار "محمدعلی الله‌دادی” از فرماندهان سپاه  ایران، به شهادت رسیدند.

ساعت یازده و سی دقیقه 8 بهمن ماه 1393، در روز روشن و در حالی که رژیم اسرائیل در بالاترین هشدار امنیتی و اطلاعاتی قرار داشت، گروهان "شهدای القنیطره" وابسته به حزب‌الله، تعدادی از خودروهای نظامی اسرائیل را  در مزارع شبعا هدف قرار داد که به دنبال این عملیات رسانه‌های صهیونیستی از کشته شدن 2 نظامی خود خبر دادند.

این در حالی است که بسیاری از منابع خبری آمار تلفات صهیونیست‌ها را بسیار بیشتر از این رقم اعلام و تصریح کردند که اسرائیل دست به سانسور گسترده اخبار این عملیات زد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس