کد خبر 392597
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶

سه سال پس از آنکه یک نگهبان سفیدپوست، نوجوانی سیاه‌پوست را به ضرب گلوله از پای درآورد، دادستان کل آمریکا اعلام کرد مدارک کافی برای ایراد اتهام علیه فرد قاتل از سوی دولت فدرال وجود ندارد.

پرونده قتل «ترایون مارتین» بسته شد

به گزارش مشرق، حدود سه سال پس از آنکه «ترایون مارتین» نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی در تیراندازی یک نگهبان سفیدپوست در فلوریدا، جان خود را از دست داد، وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که شواهد کافی برای متهم کردن «جورج زیمرمن» وجود ندارد.

روز 26 فوریه سال 2012، مارتین 17 ساله ساله به ضرب گلوله مستقیم زیمرمن کشته شد. با وجود اعتراضات گسترده‌ای که به این اقدام صورت گرفت، زیمرمن در جولای 2013 از اتهامات تبرئه شد. در آن زمان هیئت منصفه ادعا کرد که اقدام زیمرمن دفاع از خود بوده است.

با این حال تشدید اعتراضات به خصوص توسط سیاه‌پوستانی که می‌گویند نیروهای پلیس و دولت رفتاری نژادپرستانه با آن‌ها دارند، موجب شد تا دولت فدرال پرونده‌ای برای بررسی این قتل باز کند.

به نوشته روزنامه گاردین، ایراد اتهام از سوی دولت فدرال نیازمند آن است که وزارت دادگستری ثابت کند که قتل با انگیزه نژادی صورت گرفته است. با این حال، «بنجامین کرامپ» نماینده خانواده مارتین اعلام کرده است که عصر روز سه‌شنبه وزارت دادگستری خانواده نوجوان مقتول را از پایان تحقیقات و عدم اعلام جرم علیه زیمرمن، مطلع کرده است.

خانواده مارتین هرچند از انجام تحقیقات «گسترده» توسط دولت آمریکا قدردانی کرده‌اند، اما می‌گویند از نتیجه تحقیقات «ناامید» شده‌اند.

مرگ ترایون مارتین آغازگر چند ماه تظاهرات و اعتراض به نژادپرستی نیروهای پلیس و سیستم قضایی آمریکا بود. زخم این اعتراضات چندی قبل با کشته شدن سریالی چند سیاه پوست و عدم تعقیب قضایی آن‌ها، بار دیگر سر باز کرد. تظاهرات‌ها در شهر فرگوسن از جمله این اعتراضات بود که با مرگ «مایکل براون» یک نوجوان سیاه‌پوست دیگر به ضرب گلوله یک افسر سفیدپوست کلید خورد و تا مدتی به بروز بحران در آمریکا منجر شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس