کد خبر 396630
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳

قاضی شهر فرگوسن پس از انتشار گزارش وزارت دادگستری آمریکا که از نژادپرستی نهادینه شده در نهادهای مجری قانون در این شهر پرده برداشت از سمتش استعفا کرد.

قاضی «فرگوسن» استعفا کرد

به گزارش مشرق، رسانه های آمریکایی بامداد روز سه شنبه گزارش دادند «رونالد براک میر»، قاضی شهر «فرگوسن»، در بحبوحه انتشار گزارشی که از نهادینه شدن رفتارهای نژادپرستانه نهادهای مجری قانون در این شهر پرده برمی دارند از سمتش استعفا کرد. 

بر اساس گزارش روزنامه «یو اس ای تودی»، نام آقای «براک میر» در گزارش تحقیقی هفته گذشته وزارت دادگستری آمریکا ذکر شده بود. «براک میر» در این گزارش متهم به صدور احضاریه های غیرضروری با هدف کسب درآمد، به خصوص علیه سیاه پوستان آمریکایی شده است.

در گزارش وزارت دادگستری آمریکا آمده است: «روشهای اجرای قانون در فرگوسن از تمرکز این شهر بر کسب درآمد و نه رفع نیازهای امنیت عمومی نشأت گرفته است.»

از جمله دیگر یافته های گزارش یادشده اذعان به نهادینه شدن رفتارهای نژادپرستانه پلیس در برخورد با متهان است.

این گزارش تحقیقی حدود هفت ماه پس از قتل نژادپرستانه نوجوانی 17 ساله در شهر «فرگوسن» از شهرهای ایالت «میسوری» آمریکا منتشر شد. این نوجوان سیاه پوست به نام «مایکل براون» در حالی توسط یک افسر سفیدپوست به قتل رسید که اسلحه ای به همراه نداشت و مطابق شهادت شاهدان عینی خود را تسلیم پلیس کرده بود.

قتل آقای براون به اعتراضات سراسری سیاه پوستان در سرتاسر آمریکا منجر شد. این اعتراضات بار دیگر بحث ها درباره تبعیض های نژادی علیه سیاه پوستان شهر فرگوسن را زنده کرد.

فعالان حقوق مدنی در آمریکا می گویند سیاه پوستان این کشور بیش از سفیدپوستان در مظان اتهام نهادهای پلیس و نهادهای مجری قانون قرار دارند. با آنکه احتمال ارتکاب جرم سفیدپوستان و سیاه پوستان مشابه است، سیاه پوست ها دو برابر سفیدپوستان مورد بازرسی قرار می گیرند، بیشتر از آنها دستگیر می شوند و با احکام سنگین تر در دادگاه روبرو می شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس