فواد ایزدی در خصوص انعکاس نامه رهبر انقلاب گفت: برخی از رسانه های مشهور غربی بخشی از نامه آقا را منتشر کردند و تحلیل خود را آوردند و همه را نیاوردند ولی پوشش خبری وجود داشت.

 به گزارش مشرق، فواد ایزدی، تحلیل گر مسایل بین الملل با حضور در اردوی جهاد اکبر اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل موضوع بحث خود را با اشاره به نامه رهبری به جوانان غربی آغاز کرد و گفت: در یک سال و نیم اخیر کار ما مطالعه آمریکا بوده است و زیاد کار شده است. این نامه به یک بهانه ای نوشته شد و بهانه آن در فرانسه اتفاق افتاد و آن هم بعد از حمله به مجله فرانسوی یک هجمه داشتیم که رهبری این تهدید را به فرصت تبدیل کردند.

وی با تأکید بر حضور جوانان در این نامه گفت: چرا مخاطب جوانان هستند؟ چون رهبری می فرمایند آینده این سرزمین را دست شما می بینم، بنابراین جوانان باید خودشان را جدی بگیرند، شما اگر درس نخوانید و مطالعه جانبی نداشته باشید قطعاً ضرر می کنید. مخاطب این نامه جوانان بودند. تصویری که از اسلام ارائه می شود خیلی بد است و به شدت هم تبلیغاتی. ما شاهد اسلام هراسی به شدت هم تبلیغاتی هستم.

استادیار دانشكده مطالعات جهان دانشگاه تهران درخصوص ترویج اسلام هراسی افزود: تفکر اسلام هراسانه می گوید که اسلام یک تفکری است که هیچ نقطه مشترکی با فرهنگ دیگر ندارد و عقب تر نسبت به فرهنگ دیگر، یک ایدئولوژیک سیاسی است و نقد آن هیچ پایه و اساسی ندارد.

وی درخصوص  29 صفحه استراتژی آمریکا  افزود: 102 بار در مورد اینکه آمریکا رهبر دنیا باشد صحبت شده. این نگاهی است که این ها نسبت به خود دارند. حال سوال این است که چرا این ها باید رهبر باشند؟ پس یکی از ریشه های اسلام هراسی نگاه شرق شناسانه است.

نویسنده کتاب دیپلماسی عمومی آمریکا در قبال ایران؛ نتیجه نگاه اسلام هراسانه باعث شده که 57 درصد مسلمانان را در فرودگاه ها جدا کنند و اگر صاحب مغازه مسلمان است از آن جا خرید نکنند. از ابزار متعددی استفاده می شود. در تلویزیون اصطلاح عرب، فرد بد ظاهر و بد خلق و جانی است. سریال ها  و کتاب های متعدد که هر سال منتشر می شود. یکی از سناتور ها گفته است من اگر مسئول ایالت شوم هر مسلمانی که وارد شود من دستگیر می کنم. آنها چون مسلمان ها را می کشند خب مردمشان انسان هستند پس ناراحتی  و اعتراض به مسئولین کشور می کنند ولی اگر این افرادی که کشته می شوند حساسیت کمتر می شود. می خواهند بگویند اگر ما مسلمان کشتیم خیلی انسان نیستند.

وی همچنین در خصوص انعکاس نامه آقا گفت: برخی از رسانه های مشهور غربی بخشی از نامه آقا را منتشر کردند و تحلیل خود را آوردند و همه را نیاوردند ولی پوشش خبری وجود داشت. رسانه و دولت مردان غربی نسبت به امام ادبیات بد به کار می بردند که باعث مشهوریت حضرت امام می شد مخصوصاً آنها که تحت ستم بودند. باید چیکار می کردیم؟ ساختارهای موجود را شناسایی می کردیم و یک شبکه ای را ایجاد می کردیم. یکی از ویژگی های درست این است که شما باید شبکه درست کنید و شناسایی کنید. این کار را ما نکردیم و باعث شده تاثیرگذاری اش تا یک حدی باشد. متن سخنرانی آقا نیاز به افرادی دارد که برای توضیح زبان بلد باشند. آثاری در خصوص پیامبر اکرم (ص) نیز یا بد ترجمه شده است و یا اصلا ترجمه نشده است. در رشته ارتباطات آمده است که برای انتقال پیام درست به مخاطب باید او را بشناسید. دانش و زبان می خواهد. تفاوت بین جوان ما و غرب، نگاه جوان ما به غرب کاریکاتوری است، از راه فیلم و ظاهری. اما کسی که آنجا زندگی کرده است اینگونه نیست و جذابیت و شیفتگی برایش ندارد. یک دینی که در آنجا وجود دارد مسیحیت است که می گوید که مسیح فرزند خداست و کلیساها جذابیتی برای اقشار جوان ندارد و کشیش ها مشکل جدی دارند که در آنجا مراسمی چون دیسکو برگزار می شود.

نویسنده کتاب منبع شناسی تروریسم و صلح؛ در خصوص فراگیری اسلام در جهان امروز افزود: دانشگاه لیویزنا در دانشگاه مکانی را چون کلیسا درست کرده بود که یهودی ها در شنبه 20 تا 25 نفر شرکت می کردند و نماز جمعه 400 الی 500 نفر می آمدند و نصف بیشتر دانشجویان مسلمان بودند. این برایشان خیلی سنگین بود که زمانی که محیطی را برای دانشجویان مسیحی خود ایجاد کرده اند تنها عده معدودی از مسیحی ها حضور پیدا می کنند.

وی ادامه داد: اوایل دوره 90 میلادی، خیلی از جوانان سیاه پوست را می دیدیم که اسمشان را عبدالله می گذاشتند و فکر می کردیم مسلمان است. در حالی که می گفت مسلمان نیست و تنها به دلیل علاقه ای که دارد این لقب را برای خود گذاشته است. هرچه مخالفت های ابرقدرت ها با مسلمانان بیشتر می شود. مردمانشان بیشتر ترغیب می شوند تا ببینند چرا حکامشان با اسلام مخالف است.یک سری خصوصیات در اسلام هست که در مسیحیت نیست و ادیان دیگر ندارند.

ایزدی افزود: دوستان در وزارت خارجه زحمت می کشند و افراد مخلص هم هستند اما چند مسئله مطرح است. طرف مقابل ذهنیتی غلط از ما پیدا کرده است که ما بخاطر تحریم ها پای مذاکره رفته ایم. درحالی که این درست نیست. یکی از افراد دولت می گوید که رشد اقتصادی بدون تعامل با خارج امکان ندارد. این مخالف سخن رهبری است یا دیگری که می گوید خزانه ها خالی است. این یک سیاه نمایی است. نمی گویم کشور مشکلاتی ندارد اما این افکار باعث شده فکر کنیم که ایران در گوشه ای قرار گرفته است و اگر می خواهید مذاکره نتیجه بدهد نباید اجازه ورودبه این افکار داد چون به شکست ختم می شود.

ایزدی در پایان با اشاره به  توافق نامه ژنو حرف خود را با هفت نکته به پایان رساند و گفت: بنده هفت نکته در مورد توافق ژنو نوشته ام که 4 مورد مثبت و 3 مورد منفی را بیان کرده ام. در متن توافق نامه آمده است که توافق طرفین نیاز است و طرف مقابل باید به این ها معتقد باشد. ایران اگر می گفت که غنی سازی 5 درصدی می خواهد، طرف مقابل طبق اصل توافق طرفین باید قبول کند. دلیل نتیجه ندادن این مذاکره همین عدم موافقت طرف مقابل است.

وی ادامه داد: مشکل دوم در حوزه تحریم فقط تحریم هسته ای است یعنی تحریم بانکی و نفتی سرجای خود باقی می ماند. این باعث شده که به توافق نرسیم. ما بر اصل این که اگر شما امتیاز می دهید ما هم امتیاز می دهیم پیش می رویم. بعضی ها می پرسند که آیا می شود توافق کرد؟ جوابش ساده است. زمانی توافق خواهیم شد که طرف منطقی عمل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    لغو همه تحریمهای ظالمانه در یک مرحله شرط اصلی هر توافقی میباشد.
  • ناشناس ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    مطرح کردن خزانه خالی بی تدبیری بود که در آستانه مذاکرات ژنو صورت گرفت .
  • حسن توکلی ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    اصلی ترین پیام رهبر به جوانان غربی در واقع اولتیماتوم دادن به آنها برای نزدیک بودن ظهور آقا امام زمان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس