ابتکار در کوران عدم مدیریت و مسئولیت‌پذیری رخداد ریزگردها به‌جای حضور در جلسات آسیب‌شناسی این مسئله زیست‌محیطی به «جشن آغاز دفتر انجمن اسلامی» در دانشگاه شریف رفت و برای رفع حصر آرزوهای خود را به زبان جاری کرد.

وزش ریزگردها سیاست بر سازمان محیط زیست/ اصرار بر سیاست؛ انکاربر ریزگردها/ آماده انتشار

گروه سیاسی مشرق - «ریزگرد»، «خوزستان»، «ابتکار»، «جشن». این واژگان پربسامد و آشنا برای خانم سیاسی کابینه دولت یازدهم است. شاید در اولین نگاه این عبارت «جشن پایان ریزگردها در خوزستان» تداعی‌کننده این مجموعه واژگان باشد ولی رفتارهای خانم معصومه ابتکار خبر از رخداد دیگر می‌دهد؛ ابتکار در کوران عدم مدیریت و مسئولیت‌پذیری رخداد ریزگردها به‌جای حضور در جلسات آسیب‌شناسی این مسئله زیست‌محیطی به «جشن آغاز دفتر انجمن اسلامی» در دانشگاه شریف رفت.

احیا انجمن

وزش ریزگردها سیاست بر سازمان محیط زیست// آماده انتشار«مقید کردن انجمن‌های دانشجویی به پسوند «اسلامی» غلط است» شکوری راد از فعالان فتنه 88 و از اعضای حزب منحله مشارکت در آغازین روزهای فعالیت این تشکل دانشجویی دورنمای فعالیت آنان را ترسیم کرد. در مقطع کنونی افراد اثرگذار جریان اصلاحات بر دامنه فعالیت‌های خود در دانشگاه‌های کشور افزوده‌اند تا بار دیگر آوای بازسازی جریان آشوب و هدایت‌گری جریان‌های دانشجویی از سوی اصلاحات با رویکرد «احیا انجمن‌های اسلامی» در دستور کار قرار بگیرد. بعدازظهر روز یک‌شنبه سید هادی خامنه‌ای تالار حافظ دانشگاه آزاد کرمان را قربانی سیاست‌بازی و سخنان ساختارشکنانه کرد و دیروز شکوری راد و معصومه ابتکار این شگرد را در سالن جابر بن حیان دانشگاه مهم شریف اجرا کردند.

معاونت سیاسی خانم ابتکار در دانشگاه / رفع حصر به‌جای رفع ریزگرد

«خانم ابتکار بهتر بود که معاون سیاسی رئیس‌جمهور می‌شد تا اثرگذاری‌اش بیشتر باشد، بهتر بود خانم ابتکار محیط‌زیست را هم به یک مسئول واقعی اجرایی واگذار می‌کرد تا بتواند مشکلات مردم را در کلان‌شهرها و در شهرهای آلوده و در نقاط مختلف کشور حل بکند.» بار دیگر سخنان نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی محقق شد. خانم سیاسی دولت و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در دانشگاه شریف اظهار داشت «دولت تلاش خود را برای رفع تمام حصرها و ایجاد فضای باز سیاسی می‌کند ولی این در اختیار روحانی نیست و قوای مختلف باید همکاری کنند» و همچنین رئیس سازمان محیط‌زیست با بیان اینکه دلواپسان نگران این بودند که ما امروز فقط بحث سیاسی داشته باشیم، گفت: «چندی پیش صحبتی که با وزیر آموزش‌وپرورش داشتم، وی این‌گونه گفت که ما هر چه خواستیم آموزش‌وپرورش را به شرایط بهتری ببریم مجلس با مصوبات خود دست ما را بست. این وضعیت در همه زمینه‌ها وجود دارد.» ابتکار با بیان اینکه دلواپسان طرح انحلال سازمان حفاظت از محیط‌زیست را می‌دهند، گفت: «این طرح را می‌توانیم از پیشرفته‌ترین طرح‌هایی بدانیم که تابه‌حال مطرح‌شده است! اقدام مجلس در حالی است که جنگ و محیط‌زیست موضوع بااهمیت جهان است»[1]

وزش ریزگردها سیاست بر سازمان محیط زیست/ اصرار بر سیاست؛ انکاربر ریزگردها/ آماده انتشاراما در برابر سخنان سیاسی معصومه ابتکار، دانشجویان به وی مشکلات زیست‌محیطی را یادآوری کردند و با ماسک در جلسه حضور پیدا نمودند.

دولت در تیرس سیاسی‌کاری ابتکار

«من تلاشم این است که به‌هیچ‌عنوان با هویت سیاسی خود «سیاسی‌کاری» نکنم[2]. ولی بالاخره این هویت سیاسی من است که اعتقاددارم» این سخنان معصومه در حالی بیان می‌شود که همراهان وی در پاستور بارها از تریبون‌های مختلف منتقدان دولت را مورد شماتت قرار دادند که در اوج مذاکرات هسته‌ای؛ طرح موضوعات جنجالی سیاست داخلی سبب گسست اجتماعی در سطح نخبگانی و آحاد مردم می‌شود و دامنه اثرگذاری آن بر مذاکرات هسته‌ای نیز خواهد رسید. سابقه تاریخی این رفتارهای خارج از حدود مسئولیت معصومه ابتکار به دوران حضور وی در شورای شهر تهران برمی‌گردد که به دیدار برخی از متهمان فتنه 88 می‌رفت.

پاستور نشینان در مواجهه با این الگوی رفتاری عجیب معصومه ابتکار باید دو رویکرد را در پیش بگیرند

1. پذیرش نگاه‌های افراطی معصومه ابتکار:

مهم‌ترین نگاه او در خصوص فتنه 88 است و دولت یازدهم خواهان بیان این سخنان در مجامع عمومی است و معصومه ابتکار سخنگوی «غیررسمی» دولت پیرامون فتنه 88 و کاهش فشار جریان اصلاحات بر بدنه دولت از طریق «گفتاردرمانی» است؛ در این صورت دولت به‌خوبی آگاه هست که سطح مطالبات اصلاحات همواره در حال افزایش است و دولت با پذیرش این رفتارها بر «لبه تیغ» راه می‌رود.

2. تذکر به معصومه ابتکار:

معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور در دولت یازدهم است؛ دامنه و حوزه فعالیت وی مشخص است. دولت یازدهم برای کاهش فشار اجتماعی حاصل از عدم مسؤولیت پذیری ابتکار به‌خصوص در نواحی جنوبی کشور و در همین راستا سخنان سیاسی افراطی وی برای آتیه سیاسی دولت «هزینه‌ساز» است و بنابراین برای جلوگیری از آن به «کنترل» و «تذکر» ابتکار خواهد پرداخت زیرا با توجه به راهبرد دولت برای سیاست خارجی، کابینه تدبیر و امید نیاز به ثبات داخلی دارد و این رفتارها نه تنها ثبات داخلی را به همراه نمی‌آورد، بلکه اعتماد بزرگان از دولت را دچار خدچه خواهد کرد.



[2] - واکنش ابتکار به حذف بودجه مقابله با ریزگردها در مجلس، روزنامه ایران 2/12/1393

[1] - http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931204001223


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    چرا ایشون رو استیضاح نمی کنند؟ دیگه چیکار نباید می کرد؟
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    خانم ابتکار شما از بیت المال حقوق در یافت میکنی که کار اجرای انجام دهی نه کار سیاسی اگر دنبال زد وبند سیاسی هستی که هستی لطفا مسولیت را واگذار کن به یک شخصی که دلسوز مردم هست تا مردم کشور را از ریز گردها نجات دهد
  • ویداخانم ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    مشرق عزیز90 کامنت دیشب و دیروز گذاشتم اما منتشرنکردی از شما دل چرکین ام آزرده ام ناخشنودم ناخرسندم اما نفرینتان نمیکنم خداوند حفظتون کندای نامردها
  • خرمقدس ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    یا غیاث المستغیثین الغوث الغوث خلصنا من الابتکار یارب
  • ناشناس ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    این خانم اگر بجای سیاسی کاری به وظیفه خطیر خود در حل مشکلات محیط زیست کشور رسیدگی نماید میتواند باعث ادامه حیات سیاسی دولت شود و در غیر این صورت کم کاری ایشان و سایر اعضاء کابینه عمر این دولت را 4 سال میکند .
  • مشرق ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    ما عذرخواهی می‌کنیم از شما سرکار خانم
  • ناشناس ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    در نوشتن کامنت در مشرق زیاد دقت کنید و منطقی بنویسید تا منتشر شود .
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    چون وزیر نیست
  • ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    دانشجویان نباید اجازه حضور انها را در دانشگاهها بدهند اینها وقتی با مخالفشان با بی ادبی برخورد می کنند پس نباید خودشان هم در دانشگاهها راحت باشند!!!!!!!!!!!
  • ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    رفع حصر؟؟؟ انشالله محاکمه و اعدام!
  • ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    0 0
    مثلا مشاور ارشد ایشان، (آقای کهرم)، رکورد دار بیشترین تعداد مصاحبه با BBC در میان مقامات حال حاضر دولتی است (میان آنها که هم اکنون سمت دارند گرچه بیشتر از نامبرده هم داریم.)
  • احمد ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    من موندم این آقایونی که ماسک زدن زمان احمدی نژاد که مسبب همه بدبختی های این مملکت هست کجا بودن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • احمد ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    من موندم این آقایونی که ماسک زدن زمان احمدی نژاد که مسبب همه بدبختی های این مملکت هست کجا بودن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • آشنا ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    0 0
    رفته بودن همون جایی که آقازاده راپرت مشکلات اقتصادی رو میدادتا تحریمها مملکت رو فلج کنه، رفته بودن اطلاعات محرمانه مقدار ذخایر نفتی فازهایی از پارس جنوبی را باگرفتن رشوه بدن به شرکتهای نفتی ( استات اویل و...) رفته بودن جهت هماهنگی با اونور آبیها برای برهم ریختن مملکت در انتخابات سال 88 که تبعات اون رو تا سالها باید مردم بدن خواستی بگو تا برات بشمارم بیغر....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس