کد خبر 391910
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷

در کمتر از یک هفته پس از اعلام موافقت واشنگتن برای فروش هواپیماهای بدون سرنشین به کشورهای هم پیمان، استرالیا اعلام کرد دوره آموزش کار با هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی را آغاز می کند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه آمریکا هفته گذشته اعلام کرده بود در قبال شرایطی با فروش هواپیماهای بدون سرنشین تولید آمریکا به دیگر کشورها موافقت می کند. این وزارتخانه فروش با نظارت دولت و تعهد کشور خریدار درباره نحوه استفاده از این نوع هواپیماها را از جمله این شرایط اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سیدنی، سخنگوی وزارت دفاع استرالیا روز دوشنبه به رویترز گفت:« البته هنوز برای آموزش کار با این هواپیماها تصمیم نهایی اتخاذ نشده ست اما به نظر می رسد درباره اعزام نیروهایی برای آموزش کار با این نوع هواپیما اقدام کنیم.»

اظهارات این مقام استرالیایی بیانگر آن است که کانبرا در پی خرید هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی است.سیاست آمریکا در فروش هواپیماهای بدون سرنشین، در چارچوب سیاست های سری واشنگتن قرار دارد اما با توجه به متقاضی زیادی که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در جهان دارد این سیاست پس از دو سال بحث و بررسی از طریق وزارت امور خارجه ابلاغ شده است.

شرکت جنرال اتومکس سازنده هواپیماهای پریدیتور و ریپر به همراه شرکت های نورتروپ گرومن، تکسترون و شرکت های اسلحه سازی دیگر در آمریکا، بارها از دولت خواسته اند محدودیت ها را در صادرات تولیداتشان به دیگر کشورها بردارند زیرا این محدودیت ها موجب شد تا کشورهای متقاضی، هواپیماهای مورد نظر خود را از اسرائیل و برخی کشورهای خارجی تهیه کنند و ادامه این روند می تواند به صنایع تسلیحاتی آمریکا آسیب برساند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس