کد خبر 396701
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳

دولت ژاپن به دنبال آن است تا با تسهیل شرایط برای شرکت های تولیدکننده هواپیماهای بدون سرنشین، گوی سبقت را از رقبای آمریکایی برباید.

به گزارش مشرق، دولت ژاپن درصدد است تا با بازنگری در برخی قوانین مربوط به صنعت هوانوردی به ویژه هواپیماهای بدون سرنشین، زمینه پیشی گرفتن شرکت های ژاپنی را از رقبای آمریکایی فراهم کند.

«کمیته انقلاب روباتیک» ژاپن به عنوان نهاد مشورتی نخست وزیر این کشور قرار است این بازنگری را انجام داده و متناسب با روند توسعه صنعت پهپادها، تدابیری را در نظر بگیرد.

در حال حاضر برخی قوانین موجود، برای شرکت های تولید کننده هواپیماهای بدون سرنشین در زمینه تحقیق و پژوهش، محدودیت های را ایجاد کرده است.

این شرکت ها معمولا فضاهای باز آزمایشی در اختیار نداشته و برای این منظور با محدودیت هایی روبرو هستند.

طبق قوانین ژاپن، پهپادها باید در اتفاع کمتر از 150 متر و در فاصله 9 کیلومتری از فرودگاه ها پرواز کنند.

همچنین پهپادهای صنعتی که برای سمپاشی مزارع به کار گرفته می شوند، باید توسط دو اپراتور هدایت شده و پیش از پرواز آنها، جوانب احتیاطی برای محافظت از محیط زیست در نظر گرفته شود.

یکی از کارگروه های مشورتی نخست وزیر ژاپن، از شرکت های تولیدکننده پهپاد خواسته تا ایده های خود را برای ایجاد فضاهای آزمایش هواپیماهای بدون سرنشین در توکیو و دیگر شهرهای بزرگ ارائه کنند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد که قرار است در شهر «فوکوشیما» مناطقی جهت آزمایش روبات ها و هواپیماهای بدون سرنشین ایجاد شود که تحت نظارت قوانین سختگیرانه نیستند.

«تاموتسو نوماکوچی» رییس این کارگروه گفت: ژاپن به دنبال آن است تا نگاهی به بازار جهانی هواپیماهای بدون سرنشین داشته باشد.

براساس این گزارش، ژاپن از دهه 80 میلادی، از هواپیماهای بدون سرنشین در صنعت کشاورزی و برای سمپاشی مزارع برنج استفاده می کند.

در حال حاضر بیش از دو هزار و 500 پهپاد در بخش کشاورزی ژاپن فعال است.

«کنجی اوتسوکی» سخنگوی شرکت «یاماها» ژاپن اعلام کرد: این شرکت در تلاش برای ساخت پهپادهایی است که امر نظارت و کنترل مرزها و همچنین مراقبت از لوله های انتقال نفت و گاز را به عهده بگیرد.

شرکت دیگر تولید کننده پهپاد با نام «سکوم» نیز به دنبال ساخت پهپادی برای حفظ ایمنی منازل شهروندان ژاپنی است.

همچنین بنا بر اعلام سخنگوی این شرکت، «سکوم» درصدد ساخت پهپادهای امنیتی است تا در بازی های المپیک 2020 توکیو مورد استفاده قرار گیرد.

طرفداران صنعت ژاپن سال 2015 را «سال عرصه هواپیماهای بدون سرنشین» نامگذاری کردند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس