کد خبر 390945
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴

کارشناس امور راهبردی سوریه تاکید کرد عملیات برق‌آسای ارتش سوریه طی روزهای اخیر علیه تروریست‌ها نقشه اسرائیل برای جنوب سوریه را ناکام گذاشته و با قطع مسیرهای کمک‌رسانی به تروریست‌ها در حلب، ترکیه و قطر را سردرگم کرده است.

به گزارش مشرق، «سلیم حربا»، پژوهشگر امور راهبردی سوریه در ارتباط با تحولات میدانی سوریه گفت: ارتش سوریه در روزهای اخیر دستاوردهای نظامی استراتژیکی را در دو جبهه شمال حلب و بخصوص جنوب سوریه با سرعتی برق ‌آسا محقق کرده است.

وی تاکید کرد: اهداف تاکتیکی که ارتش سوریه در جنوب سوریه محقق کرده دارای بعد راهبردی است به گونه‌ای که زمینه آغاز مرحله دوم عملیات نظامی در جنوب را فراهم کرد و بدین ترتیب رویای تروریست‌های تکفیری برای دستیابی به دمشق یا مزارع شبعا در لبنان برباد رفت و مهم‌تر از همه، اینکه طرح اسرائیل برای منطقه جنوب سوریه ناکام ماند.
سلیم حربا گفت: عملیات نظامی ارتش سوریه به سوی پاکسازی مناطق بیش‌تری از جنوب پیش می‌رود و تغییر موزانه قوا از سوی رژیم صهیونیستی یا اردن هرگز روی نخواهد داد.

پژوهشگر سوری گفت: عملیات ارتش سوریه که از دو روز پیش در جبهه شمالی آغاز شده نیز کم اهمیت‌تر از جبهه جنوبی نیست و ارتش سوریه در عملیاتی بی نظیر و برق آسا با آتش توپخانه‌ای خود مناطق شمال و شرق حلب را فتح کرد و این عملیات به سوی بازپس گیری مناطق قدیمی حلب پیش می‌رود و امکانش است که طی ساعات آتی شاهد محاصره کامل شهر حلب توسط نظامیان ارتش سوریه باشیم.

حربا تاکید کرد: از مهم‌ترین دستاوردهای عملیات راهبردی که ارتش سوریه در اطراف حلب و به سوی داخل شهر اجرا کرده این است که مسیرهای تدارکاتی که افراد مسلح برای دریافت کمک‌ها از آن استفاده می‌کردند تحت سیطره ارتش سوریه یا زیر آتش گلوله‌های توپخانه‌ای ارتش سوریه است به گونه‌ای که حامیان گروه‌های تروریستی در حلب بخصوص ترکیه و قطر آشفته و سردرگم شده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 0
    این سلیم جربا همون مخالف تحت حمایت عربستان نبود مگه....؟؟؟
  • ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 0
    خدارو شکر
  • محمدرضا ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    0 0
    ومن نصر الا من عندالله العزیز الحکیم.به امید فتح نهایی تحت پرچم امام زمان عج .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس