کد خبر 390468
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸

یک کارشناس رسانه، با اشاره به نوع رفتار و مواجهه دولت با رسانه ها، گفت:برخی از دولتمردان با امکاناتی که در اختیار دارد برای محدودکردن رسانه ها و جلوگیری از نقد، فشارهایی را بر رسانه ها اعمال می‌کنند.

به گزارش مشرق، مهدی فضائلی با انتقاد از رفتار دوگانه و متعارض دولت با رسانه ها، اظهارداشت: در نوع رفتار دولت با رسانه ها آنچه که در ظاهر و بر مبنای اظهارات جناب رئیس جمهور شاهدیم از یک طرف احترام و تکریم نقد و بالا بردن آستانه تحمل است که این مطالب مثبت، امیدوارکننده و ارزشمندی است؛ اما از سویی دیگر باز از زبان روحانی انتقادات و حملات جدی را نسبت منتقدان می بینیم که این رفتارها و سخنان رئیس جمهور دوگانه است و با هم انطباق ندارد.

کارشناس مسائل رسانه، با اشاره به توقیف هفته نامه ۹ دی، گفت: هرچند در دلایل توقیف این هفته نامه انتقاد از دولت نیامده است؛ اما این برداشت وجود دارد که رویکرد انتقادی نشریه ۹ دی نسبت به دولت در صدور چنین حکمی بی تاثیر نبوده است.

وی با بیان اینکه در نوع مواجه دولت با رسانه ها یک رفتار ظاهری و یک رفتار پشت صحنه سراغ داریم، گفت: یک مواجهه دولت با رسانه ها و مطبوعات به هیات نظارت بر مطبوعات بر می گردد، گرچه همه افراد هیات نظارت دولتی نیستند، اما سبقه دولتی بودن آن زیاد است، علاوه بر اینکه ریاست آن را نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برعهده دارد.

کارشناس مسائل رسانه، تاکید کرد: رویکرد هیات نظارت با رسانه ها یکسان نیست و  برخوردهای دوگانه و متعارض در آن اتفاق می افتد و حتی گاهی شاهدیم با رسانه ها معارض همراهی می کند، اما این انتظار از هیات نظارت بر مطبوعات وجود دارد که در نوع مواجهه با رسانه ها، برخورد واحد و یکسان داشته باشند.

فضائلی همچنین با اشاره به رفتار پشت صحنه دولت با رسانه ها، گفت: یک رفتاری هم از بعضی از دولتمردان در پشت صحنه شاهدیم که خیلی جدی است. در پشت صحنه دولت با امکاناتی که در اختیار دارد فشارها و اقداماتی را برای محدود کردن رسانه ها و جلوگیری از نقد آنها ااعمال می کند، که اینگونه رفتار و برخورد با شعارهایی که دولت تدبیر و امید مطرح کرده است، سازگار نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس