معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکی از تیم‌ها طی هفت سال اخیر ۹۰ نظامی و غیرنظامی را به شهادت رسانده است.

به گزارش مشرق، علی‌اصغر میرشکاری در نشست خبری افزود: عملیات دستگیری باند نخست از سوم دی ماه امسال شروع شده و تا دهم بهمن‌ماه ادامه داشت؛ که در پی آن 21 نفر دستگیر شدند. متهمان طبق اعترافاتشان از سال 86 تاکنون در استان ناامنی ایجاد کرده و در عملیات تروریستی تاسوعای حسینی سال 89 چابهار که منجر به شهادت 39 نفر از مردم این شهرستان شد نقش داشته‌اند. علاوه بر آن 42 نفر از مأموران امنیتی استان را در عملیات‌های مختلف خرابکارانه به شهادت رسانده‌اند. همچنین این تیم 9 غیرنظامی که سه معلم شهید "نوروزی، سرگزی و شهرکی" و همچنین شهید بسیجی "صبری" جزو آنها بوده‌اند را به شهادت رسانده‌اند.

وی ادامه داد: تروریست‌ها به هفت فقره تله‌گذاری انفجاری در منطقه بلوچستان اعتراف کرده و بازجویی جهت گرفتند اعتراف از آنها همچنان ادامه دارد. همه نوع فردی در تیم‌های دستگیر شده وجود دارد؛ ولی هیچکدام از آنها برخلاف شایعات مولوی اهل سنت نیست.

سخنگوی شورای تأمین استان در ادامه به ارائه جزئیاتنی از دستگیری تیم تروریستی دوم پرداخت و عنوان داشت: تاکنون هفت نفر از اعضای این تیم دستگیر شده‌اند که از آنها 500 کیلوگرم مواد منفجره شامل 20 نارنجک دستی، تعدادی سلاح و مقداری مواد منفجره دیگر کشف شده است. اعضای این تیم شهادت سه مأمور در حادثه حمله به پاسگاه "آسپیچ" سراوان، شهادت سه تن از پاسداران سپاه در سراوان و دو تن از مردم این شهرستان را بر عهده گرفته‌اند. این تیم شرارت و ناامنی در استان را از سال 91 شروع کرده بود.

میرشکار افزود: عملیات دستگیری این دو تیم تروریستی در تاریخ شرق کشور بی‌نظیر و بی‌سابقه بوده است، اشراف اطلاعاتی، تلاش نیروی انتظامی و مردمی و اعضای شورای تأمین استان مهمترین دلایل موفقیت این عملیات بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان از تهیه طرح جامع امنیتی برای تامین امنیت سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: در این طرح با تکیه بر شیوه نرم‌افزاری از جلب اعتماد اجتماعی، استفاده از مردم محلی و تهیه بانک اطلاعاتی از سوابق افرادی که با گروهک‌ها ارتباط داشته‌اند استفاده شده است. علاوه بر این در حال حاضر هم کسانی که به هر دلیل فریب خورده‌اند و به گروهک‌های مختلف پیوسته‌اند می‌توانند با ابراز پشیمانی از گذشته خود مشمول رأفت نظام شوند و امان‌نامه دریافت کنند. طی یک سال اخیر به 67 نفر از فریب‌خوردگان امان‌نامه داده شده و علاوه بر این تعدادی زیادی از این افراد هم درخواست دریافت امان‌نامه داده‌اند که پرونده‌های آنها در حال بررسی است.
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس