فرماندار ویژه لارستان و معاون استاندار فارس از دستگیری تمام عوامل گروه‌های تروریستی با ۱۰۰ کیلوگرم مواد منفجره در شهر لار خبر داد و گفت: این افراد که دارای تابعیتی غیرایرانی هستند، قصد ایجاد ناامنی در روز تاسوعا و عاشورا در شهر لار را داشتند.

 به گزارش مشرق، جلیل حسنی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به دستگیری عوامل تروریستی در شهر لار در روز عاشورای امسال اظهار داشت: آنچه در روز عاشورا اتفاق افتاد و سبب دغدغه فکری مردم شد، با هوشیاری نیروهای نظامی، امنیتی، اطلاعاتی و بسیج مردم قبل از هرگونه اقدامی خنثی شد.

وی با بیان اینکه با هوشیاری نیروهای نظامی، اطلاعاتی و امنیتی اجازه بمب‌گذاری و فعالیت‌های خرابکارانه به تروریست‌ها داده نشد، افزود: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته به هیچ وجه روزنه‌ای برای دستیابی تروریست‌ها به اهداف پلیدشان محقق نشد.

فرماندار ویژه لارستان با اعلام اینکه گروه تروریستی دستگیر شده در شهر لار، برنامه‌های خود را از خارج کشور دریافت کرده بودند، تصریح کرد: این افراد که دارای تابعیتی غیرایرانی هستند و قصد ایجاد ناامنی در روز تاسوعا و عاشورا در شهر لار را داشتند با 100 کیلوگرم مواد منفجره دستگیر شدند.

رئیس شورای تأمین لارستان با ابراز اینکه هدف اصلی گروه‌های تروریستی برهم زدن امنیت مردم و ایجاد اختلافات مذهبی در روز تاسوعا و عاشورا در سطح شهر لار بود، خاطرنشان کرد: این گروه تروریستی تصمیم به بمب‌گذاری و اقدامات خرابکارانه در چندین نقطه از شهر لار از جمله محله‌ها، حسینیه‌ها، مساجد و محل‌های تجمع مردم را داشتند.

وی با اظهار اینکه براساس اعترافات چند نفر از این تروریست‌ها که در روزهای اخیر دستگیر شده بودند، دو نقطه از شهر لار جهت بمب‌گذاری در نظر گرفته شده بود، گفت: نگرانی اصلی مسئولین از یک طرف برای برگزاری باشکوه مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) و از طرفی قانع کردن مردم در سرعت عمل در اجرای برنامه‌ها یا حتی تعطیل کردن برنامه‌ها و ایجاد پوشش امنیتی بود.

معاون استاندار فارس بیان کرد: تلاش همه مسئولین این بود که امنیت روانی جامعه بر هم نخورد چرا که احساس عدم امنیت از نبود امنیت بدتر است.

حسنی با ابراز اینکه استاندار فارس به‌دلیل جدی بودن خطر تأکید بر تعطیلی برنامه‌ها در روز عاشورا در شهر لار داشت، افزود: خوشبختانه با تشکیل جلسه شورای تأمین تمام نقاط شهرها و روستاهای منطقه لارستان تحت پوشش نیروهای مردمی بسیج و نیروی انتظامی قرار گرفت و نقاط حساس که در شهر لار دو نقطه تهدید شده بود از همه طرف احاطه و خیابان‌های منتهی مسدود شد.

فرماندار ویژه لارستان با اظهار اینکه طبق برنامه‌ای که اعلام شده بود گمان می‌رفت که با وسیله نقلیه به مردم آسیب بزنند، بدین ترتیب حلقه‌های حفاظتی تشکیل شد، گفت: با جلسه‌ای که امام جمعه لارستان، بیت آیت‌الله آیت‌اللهی(ره) و نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، موضوع آگاهی، هدایت و اقناع مردم به افراد ذی‌نفوذ محول شد.

وی با بیان اینکه مابقی عناصر گروه تروریستی تا عصر روز عاشورا دستگیر شدند، تصریح کرد: خوشبختانه مراسم سوگواری آقا اباعبدالله الحسین(ع) در کمال آرامش برگزار شد.

فرماندار ویژه لارستان در پایان از مردم این شهرستان، نیروهای امنیتی، اطلاعاتی، انتظامی و بسیج، شورای تأمین و سربازان گمنام امام زمان(عج) برای حفظ آرامش و هماهنگی تقدیر کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
    0 0
    متاسفانه در تمام مناطقی که اهل تسنن ساکنان هستند وهابیون چشم طمع دارند.
  • گنجی پور ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
    0 0
    دست بچه های امنیتی و مردم انقلابی در خنثی کردن توطعه ها درد نکنه .
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
    0 0
    حالا چرا لار؟!!!
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
    0 0
    چرا نمیگین افغانستانی بودن؟
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
      0 0
      از کجا میدونی افغانستانی اند؟
  • ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۲
    1 0
    خدا رو شکر که نقشه این تروریستا نقش بر آب شد الحمد لله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس