دیپلمات‌های اروپایی تاکید کردند که دولت‌های اروپایی احتمالا تا اواخر امروز پنج شنبه شرکت ملی نفتکش ایران را در فهرست تحریم‌های خود قرار خواهند داد.

به گزارش مشرق، دیپلمات‌های اروپایی در حالی از تصمیم احتمالی دولت های اروپایی برای اعمال تحریم‌های مجدد علیه شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران خبر می دهند که دومین دادگاه بزرگ اروپا جولای گذشته پس از اعتراض شرکت ملی نفتکش ایران به تحریم های اروپا، اعلام کرده بود که هیچ دلیلی برای قراردادن نام این شرکت در فهرست سیاه تحریم ها وجود ندارد.

ولی اتحادیه اروپا اعلام کرده است که به دنبال ابزارهای قانونی است تا نام این شرکت را در فهرست شرکت هایی که اموال و دارایی های آنها باید توقیف شود، نگه دارد.

یک دیپلمات اروپایی که نامش فاش نشده، در این باره تاکید کرد که مذاکرات در خصوص شرکت ملی نفتکش ایران، در پشت درهای بسته انجام می شود و تا ساعت 4 بعد از ظهر امروز به کشورهای اروپایی فرصت داده شده تا نسبت به بازگرداندن نام شرکت ملی نفتکش ایران به فهرست تحریم ها، اعتراض کنند.

تحریم هایی که در سال 2012 میلادی به خاطر برنامه هسته ای ایران، علیه این شرکت اعمال شده، مانع از هرگونه همکاری تجاری بین اتحادیه اروپا و این شرکت می شود. خدمات بیمه ای و بانکی برای این شرکت ایرانی نیز از سوی اتحادیه اروپا ممنوع اعلام شده است.

این تصمیم در شرایط حساسی خواهد بود که قدرت های جهانی و ایران در حال مذاکره برای پایان دادن به بن بست 12 ساله مساله هسته‌ای ایران هستند.

دیپلمات ها بر این مساله تاکید کردند که اتحادیه اروپا تحریم های جدیدی را اعمال نخواهد کرد، بلکه معیار خود برای اعمال تحریم های قبلی را تغییر می دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس