کد خبر 388883
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳

دولت‌های اروپایی مجددا شرکت ملی نفتکش ایران را در فهرست تحریم‌های خود قرار دادند.

به گزارش مشرق، دولت‌های اروپایی در حالی تحریم‌های مجددی علیه شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران تصویب کردند که دومین دادگاه بزرگ اروپا جولای گذشته پس از اعتراض شرکت ملی نفتکش ایران به تحریم های اروپا، اعلام کرده بود که هیچ دلیلی برای قراردادن نام این شرکت در فهرست سیاه تحریم ها وجود ندارد.

ولی اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که به دنبال ابزارهای قانونی است تا نام این شرکت را در فهرست شرکت هایی که اموال و دارایی های آنها باید توقیف شود، نگه دارد.

پیش از این یک دیپلمات اروپایی که نامش فاش نشده، در این باره تاکید کرده بود که مذاکرات در خصوص شرکت ملی نفتکش ایران، در پشت درهای بسته انجام می‌شود و تا ساعت 4 بعد از ظهر امروز به کشورهای اروپایی فرصت داده شده تا نسبت به بازگرداندن نام شرکت ملی نفتکش ایران به فهرست تحریم ها، اعتراض کنند.

تحریم هایی که در سال 2012 میلادی به خاطر برنامه هسته‌ای ایران، علیه این شرکت اعمال شده، مانع از هرگونه همکاری تجاری بین اتحادیه اروپا و این شرکت می شود. خدمات بیمه‌ای و بانکی برای این شرکت ایرانی نیز از سوی اتحادیه اروپا ممنوع اعلام شده است.

این تصمیم در شرایط حساسی خواهد بود که قدرت های جهانی و ایران در حال مذاکره برای پایان دادن به بن بست 12 ساله مساله هسته‌ای ایران هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس