کد خبر 388605
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱

یک روزنامه مطرح آمریکایی طی تحلیلی نوشت:تهدید نظامی، تحریم و حتی توافق هسته‌ای قادر به مهار توان هسته‌ای ایران نیستند.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در تحلیلی تحت عنوان اهداف «آمریکا در قبال ایران» نوشت:  رویکرد آمریکا در مذاکرات با ایران باید اطمینان کامل تایید شده از محدودیت بر توان هسته‌ای ایران در تولید بمب هسته‌ای و  برقراری نظارت شدید‌تر باشد.

این روزنامه آمریکایی نوشت: پیشتر در همین روزنامه طی یادداشتی اشاره شده بود که دولت اوباما اهداف مذاکره هسته‌ای با ایران را تغییر و به سمت  حذف توان بالقوه‌ای ایران در مسیر ساخت سلاح هسته‌ای" گام برداشته است اما در واقع این تحلیل نادیده انگاشتن ارزیابی‌های دستگاه‌های اطلاعاتی در سال 2007 مبنی بر توانایی ایران در ساخت سلاح های هسته‌ای بود.

واشنگتن پست سپس نوشت:متاسفانه حصول توافق هسته‌ای، تحریم و هجمه حمله نظامی نیز نمی‌تواند واقعیت‌ها را در قبال ایران انکار کند.

در بخش دیگر این گزارش آمده است: در سال 2005 که ایران تنها چند صد سانتریفیوژ داشت تاکید بر عدم غنی سازی اورانیوم  و توافق هسته‌ای با این کشور ممکن بود اما 10 سال بعد با بیست هزار سانتریفیوژ این کشور آن‌هایی که خواهان از بین بردن توان بالقوه ایران در مسیر سلاح هسته‌ای هستند در واقع هدفی بیهوده را در سر می‌پرورانند.

در انتهای این گزارش  و طی نتیجه‌گیری آمده است: تنها توافق مطمئن، تایید شده  و جامع می‌تواند از امنیت ملی آمریکا محافظت و در برابر ایران مسلح به سلاح هسته‌ای(!) مقابله کند.

منبع: تابناک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مجتبی ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    0 0
    اینو که خودمونم میدونیم، یه چیز جدید بگو!!!
  • ناشناس ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    0 0
    مقاومت هیچ وقت قابل مهار نیست و همیشه پیروز است!
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    0 0
    آمریکا در خواب بیند پنبه دانه
  • کاپیتان ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    0 0
    این روزنامه مطرح اسم نداره؟
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    0 0
    آفرین یه حرف خوب زدی زود موشکو بزن که جیگرمون تنگ شهداست کارتوام یکسره کنیم
  • آرش ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    0 0
    آخه شما با اینهمه منم منمتون چرا نمی فهمين ؟ بابا ما ایرانی هستيم ایرانی . آخه کی ميخواين بفمين ؟ ایرانی که ۳۶ ساله پیش شما رو که مثل کنه چسبیده بودین لهتون کرد ؟ روتون که رو نیست سنگ پای قزوينه .لااقل این ضرب المثل ما رو بفهمين.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس