کد خبر 388785
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷

پدیده گردوغبار در پلدختر واقع در استان لرستان به ۱۶ برابر حد مجاز رسیده و کیفیت هوا را به مرز بحران رسانده و زندگی مردم را مختل کرده است.

به گزارش مشرق، گردوغبار چند روزی است که آسمان پلدختر را فراگرفته و مردم برای تردد در این فضا با مشکل دید مواجه شده‌اند. هجوم ریزگردها، آسمان پلدختر را به سیطره خود درآورده و هوای این شهرستان خاک‌آلود و پرغبار است و فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی از حالت عادی خارج‌شده و تعطیل‌شده است.

مردم پلدختر به‌سختی نفس می‌کشند

فاطمه یعقوبی شهروند پل‌دختری اظهار داشت: مردم این شهرستان که 80 بار آماج حملات هواپیماهای جنگی عراق بودند و به هویزه ثانی لقب گرفتند چند سالی است درگیر گردوغباری هستند.

وی افزود: بروز پدیده گردوغبار و وجود ریز گردها عرصه را برای زندگی مردم این دیار تنگ کرده است.

شهروند پل‌دختری عنوان کرد: شدت ریز گردها در این روزها در پلدختر به اوج خود رسیده و نمود بیشتری به خود پیداکرده و این شدت به حدی است که با مه غلیظ اشتباه فرض می‌شود.

قطار ریزگردها به لرستان رسید +عکس

شدت ریز گردها ارائه خدمات عمومی در پلدختر را با مشکل مواجه کرده است


علی دینارند یکی از فرهنگیان شهرستان پلدختر نیز گفت: بروز پدیده گردوغبار روند عادی زندگی مردم این شهرستان را مختل کرده و روند کارهای و خدمات اجتماعی را با مشکل و اختلال مواجه ساخته است و سبب بروز بیماری از جمله مشکلات تنفسی در بین مردم شده است.

وی به گردوغبار روی خودروی خود و دیگر خودروها و مردمی که ماسک زده بودند اشاره کرد و اظهار داشت: مردم از مسئولان خواستار پیگیری مشکل و مقابله با پدیده طبیعی ریز گردها هستند.

روشنک‌ میر دیگر شهروند پل‌دختری نیز عنوان کرد: این مهمان ناخوانده به هر شکلی خود را از خلل و فرج و شکاف و درز در و پنجره‌ها بسته‌شده به داخل خانه رسانده و بر روی وسایل و اسباب و لوازم منزل می‌نشینند.

ریز گردها بر روی محصولات کشاورزی تأثیر منفی گذاشته است

وی بیان کرد: زندگی‌مان با خاک آغشته شده به‌گونه‌ای نفس کشیدن برای مردم سخت شده است و روی غبار نشسته بر زندگی‌شان دل نوشته می‌نویسند تا به گوش مردم و مسئولان برسانند.

‌غلام کریمی دیگر شهروند پل‌دختری به تسنیم گفت: از مسئولان می‌خواهیم مشکل‌های بحرانی محیط‌زیست، دیگر همانند سال‌های قبل، مورد غفلت واقع نشود و به دنبال حل این بحران‌های زیست‌محیطی کشور باشند.

وی اظهار داشت: تا دیر نشده تدابیر و راهکار عملی عاجلی برای برطرف کردن این معضل از سوی دولت اندیشیده شود زیرا استمرار این پدیده به‌جز به خطر انداختن سلامتی، به‌طور یقین پیامدهای دیگری همانند افت تحصیلی، مهاجرت، اثربخشی بر روی سلامت محصولات کشاورزی و ... نیز دارد.

قطار ریزگردها به لرستان رسید +عکس

شعاع دید در پلدختر به کمتر از 300 متر و وضعیت هوا به مرز بحران رسید

امیررضا محمدی‌نژاد رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان پلدختر بیان کرد: گردوغبار امروز پلدختر به بیش از 16 برابر حد مجاز، افق و شعاع دید در شهر به کمتر از 300 متر و کیفیت هوای پلدختر به مرز بحران رسید.

وی خاطرنشان کرد: افراد به‌ویژه بیماران ریوی و تنفسی باید از تردد غیرضروری در محیط بیرون از خانه خودداری کنند و به‌هیچ‌وجه در معرض هوای بیرون قرار نگیرند.

قدرت‌الله ترابی‌نژاد فرماندار پلدختر نیز گفت: در دو، سه روز گذشته مانند سایر شهرستان‌ها شاهد ریز گردها بوده‌ایم که روز گذشته شدت پیداکرده است که کارشناسانی به مناطق جهت تعیین خسارت اعزام‌شده‌اند.

وی افزود: روز پنج‌شنبه مدارس و ادارات شهرستان پلدخت
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس