نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ اراده‌ای نه در دولت‌های قبلی و نه در دولت فعلی برای حل معضل ریزگردها وجود ندارد و دولت تدبیر و امید باید بگوید تدبیرش برای رفع این معضل چیست تا امید را در دل مردم زنده کند.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق،‌ عیسی دارابی نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی درباره رفع معضل ریزگردهای استان خوزستان گفت: من دوسال پیش مصاحبه‌ای را درباره ریزگردها انجام دادم که سازمان محیط زیست کشور در مورد من موضع‌گیری کرد.

وی افزود: 11 نفر از نمایندگان خوزستان جلسه‌ای با خانم ابتکار در چند روز پیش داشتند و من هم به عنوان رئیس این مجمع حضور داشتم. در این جلسه خانم ابتکار گزارشی را ارائه داد که من به عنوان رئیس مجمع مطالبی را در آنجا مطرح کردم.

دارابی گفت: با توجه به شناختی که از مرز ایران و عراق و عمق خاک این دو کشور دارم مسائل را تشریح کردم و مشاورین خانم ابتکار هم این صحبت‌ها را تایید کردند. محور ریزگردهای استان خوزستان از مکه تا شلمچه است.

این نماینده مجلس ادامه داد: بیشترین ریزگردها در خاک ایران است و مقداری از آن در خاک عراق است. بادهایی که می آید ریزگردها را از سوی عربستان و سوریه و عراق وارد ایرن می‌کنند. وجود سدها و خشکسالی‌های مرتب باعث شده است که این ریزگردها زندگی مردم را مختل کند و تاثیرات بدی مانند امراض مختلف روی مردم بگذارد.

وی اظهار داشت: ورود مواد شیمیایی و اورانیوم ضعیف شده که از جنگ میان ایران و عراق باقی مانده به دهان مردم، فرار مغزها، هدر رفتن آب و شست‌وشوها و اسراف برق از دیگر پیامدهای این ریزگردها هستند.

دارابی گفت: هیچ اراده‌ای در دولت‌ها برای حل این معضل وجود ندارد.

وی افزود: در دولت قبل طرح 200 هزار هکتاری و کمربند سبز نوشته شد و وظایف وزارتخانه‌ها هم مشخص شد ولی کاری صورت نگرفت. محیط زیست هم یک دستگاه هشدار دهنده است ولی متاسفانه کسی به هشدارها توجه نمی‌کند.

این نماینده مجلس درباره اینکه این معضلات و کم‌کاری‌ها را به گردن دولت گذشته می‌اندازند، اظهار داشت: تمام دولت‌ها مقصرند و موضوع ریزگردها برای امروز و دیروز نیست و سالها گریبانگیر مردم است. حال اگر دولت قبلی هم کم کاری کرده باشد چرا این دولت کاری انجام نمی‌دهد و کوتاهی می‌کند. این دولت، دولت اعتدال و تدبیر و امید است باید بگوید که تدبیرش برای رفع معضل ریزگردها چیست تا امید را در دل مردم زنده کند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    کرمانشاه و ایلام و خوزستان فراموش شدن از دهه ی 80 تا به امروز درگیر این گرد و خاکیم البته خوزستان خیلی بیشتر ولی کسی به دادمون نمیرسه حداقل اگه راهی وجود داره بگین خود مردم یه کاری بکنن یه بسیج عمومی راه بندازین اگه بحث بودجه س از خود مردم منطقه کمک بخواین برای کمک مالی یا درخت کاری یا هر کار دیگه ای تحمل این وضع خیلی سخته مخصوصا وقتی با قطعی آب و گرمای تابستون همراه بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس