کد خبر 388148
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳

یک نماینده مجلس با انتقاد از سهل‌انگاری مسئولان برای اتخاذ تصمیماتی در خصوص کنترل آلودگی هوای استان خوزستان گفت: اگر خانم ابتکار توانایی مدیریت و برنامه ریزی برای کنترل آلودگی هوا را ندارد، به جای حرف، از سمت خود استعفا دهد.

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سیدشکرخدا موسوی نماینده مجلس، با انتقاد از کوتاهی مسئولان در رسیدگی به وضعیت آلودگی هوای استان‌های جنوبی کشور گفت: متأسفانه مسئولان به جای رسیدگی فوری به وضعیت کنونی مردم شهرهای خوزستان و اهواز، فرافکنی می‌کنند، چرا که ما در جلسه‌ای که با خانم ابتکار مسئول سازمان حفاظت محیط زیست داشتیم، وی مطرح کرد که مسئولان دولت‌های قبل باید برای کنترل وضعیت آلودگی هوای اهواز برنامه‌ریزی می‌کردند، در صورتی که خود خانم ابتکار ۸ سال مسئول سازمان حفاظت محیط زیست بود و در آن زمان نیز برای آلودگی هوای خوزستان اقدامی انجام نشد.

وی ادامه داد: بنابراین، در هر شرایطی باید تدابیر آن شرایط احصاء شود و هم‌اکنون نیز رئیس حفاظت محیط زیست باید این موضوع را جدی بگیرد، با برگزاری جلسات و کارگروه‌هایی که راه به جایی نمی‌برد نمی‌توان مشکل آلودگی هوای خوزستان را حل کرد.

مدیر کارگروه محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: ما درخواست کرده‌ایم که کمیته بحران با حضور ۵ وزیر مرتبط و دبیری سازمان حفاظت محیط زیست و حضور معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شود چرا که شرایط کنونی مردم در استان خوزستان یک بحران است.

موسوی ادامه داد: هیأت دولت تصویب کرد که مقداری آب به تالاب هورالعظیم انتقال داده شود اما متأسفانه تاکنون وزارت نیرو این کار را انجام نداده است، باید منشأ ریزگردها شناسایی شود و هر کاری که لازم است برای کنترل ورود آنها به کشور انجام شود.

وی با انتقاد از سخنان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص مؤثر نبودن اقدامات دولت‌های قبل در کنترل آلودگی هوای استان خوزستان گفت: اگر خانم ابتکار نمی‌توانند شرایط کنونی را مدیریت کنند بهتر است به جای مصاحبه، از سمت خود استعفا دهد، چرا که هم‌اکنون دو روز است مدارس در استان خوزستان تعطیل شده است و مردم در شرایط بسیار بدی تنفس می‌کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از به تأخیر افتادن سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به استان خوزستان گفت: قرار بود سخنگوی دولت و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هفته گذشته برای بررسی وضعیت موجود به خوزستان بیاید که تاکنون به تأخیر افتاده است، این نشان‌دهنده سهل‌انگاری و بی‌توجهی سازمان حفاظت محیط زیست و دولت به وضعیت مردم جنوب کشور است. مسئولان باید در مقابل ملت پاسخگو باشند.

موسوی افزود: در صورتی که اقدام مفیدی برای کنترل وضعیت کنونی صورت نگیرد، ناچار هستیم از راه‌های دیگر مانند طرح سؤال از وزرای مرتبط استفاده کنیم، چرا که اگر بنا باشد در خصوص آلودگی هوای خوزستان به دنبال مقصر باشیم، تمام رؤسای سازمان‌های حفاظت محیط زیست در این زمینه مقصر هستند.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    خانم ابتکار یک روز مهمان اهواز و غرب باش در این هوای آلوده اگه بلد نیستید با این همه پیشرفت علم جلوی آلودگی هوا و خشکسالی رو بگیرید لطفا بیشتر از این ویرانگر نباشید کار به کاردان بسپارید باور کنید بچه های خودتان هم در آینده دعاگوی شما خواهند شد پس عجله کنید لطفا!
  • ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    خانم ابتکار چرامعجزه نمی کنی!؟
  • احمد ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    این بنده خدا چه ابتکاری از خودش میتواند داشته باشد ؟!
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    خلوص نیت موج می زند در این اظهار نظر نماینده
  • ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
    0 0
    بابا درک کنید این رئیس را! بیاید اهواز که مریض شود؟!!!!!!!! انصاف است؟
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
    0 0
    عذرخواهی از مردم و استعفا استعفا استعفا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس