یک نماینده مجلس با انتقاد از به تأخیر افتادن یک هفته‌ای سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به استان خوزستان گفت: خانم ابتکار مشغول گربه‌سانان است و مردم اولویت دوم او هستند!

 به گزارش گروه اجتماعی مشرق، سید شریف حسینی نماینده مجلس، در خصوص وضعیت آلودگی هوای خوزستان گفت: هم اکنون شرایطی که در خوزستان وجود دارد به هیچ عنوان قابل قبول برای مردم نیست. اینکه خانم ابتکار دولت‌های قبل را مسئول بدانند که مشکل مردم حل نمی‌شود.

وی ادامه داد: دولت‌ها یکی پس از دیگری بر سر کار می‌آیند و طبیعی است که باید اقدامات دولت‌های گذشته را پیگیری کنند.

این نماینده مردم اهواز در مجلس در خصوص وضعیت آلودگی هوای استان خوزستان گفت: چنانچه 20 میکروگرم در مترمکعب ذرات معلق در هوا وجود داشته باشد تنفس انسان‌ها دچار مشکل می‌شود. در شرایطی که هم اکنون 327 میکروگرم در مترمکعب ذرات معلق در هوای خوزستان وجود دارد و در همین چند روز گذشته چیزی فراتر از 10 هزار میکروگرم در مترمکعب ذرات معلق در هوا وجود داشت که 70 د رصد بالاتر از حد نصاب است.

حسینی تصریح کرد: شرایطی که هم اکنون در استان خوزستان وجود دارد شرایط خاصی است مانند حادثه‌ای که اسمش زلزله و سیل است اما سیل و زلزله آنی است و مصدومان همان لحظه مجروح می‌شوند اما مجروحان گرد و غبار در سال‌های آینده مشخص می‌شوند.

وی افزود: دولت موظف است حالت خاص و اضطراری ایجاد کند و کمیته‌ای را که انتخاب کرده است مستقر و اعتبارات لازم را منظور کند و با تفویض اختیار کامل از هیأت وزیران یک کار کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای کنترل شرایط انجام دهد.

این نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: از 12 گرد و غباری که تاکنون وجود داشته است 10 گرد و غبار مربوط به کانون‌های داخلی کشور بوده است اگر چنانچه برخی می‌گویند باید با سایر کشورها هماهنگی انجام شود این موضوع فعلا ضرورتی ندارد و اگر کانون‌های موجود در کشور را کنترل کنند درصد زیادی از این آلودگی هوا کاهش پیدا می‌کند.

حسینی با انتقاد از به تأخیر افتادن یک هفته‌ای سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به استان خوزستان گفت: این موضوع نشان می‌دهد که خانم ابتکار مشغول گربه‌سانان است و  مردم در اولویت دوم قرار دارند.

وی ادامه داد: در دولت دهم مصوب شد که 200 هزار هکتار مالچ‌پاشی در استان خوزستان انجام شود اما تا به امروز حدود 25 هزار هکتار انجام شده است که این میزان تنها 12.5 درصد از 200 هزار هکتار است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: دولت باید اعتبارات لازم را برای این اقدام انجام دهد که این موضوع بر عهده وزارت نفت و مسئول اجرای آن سازمان منابع طبیعی است.

حسینی افزود: دومین موضوع پر آب کردن تالاب هور‌العظیم است که به صورت فیلتر در گذشته عمل می‌کرد  و از تشدید گرد و غبار جلوگیری می‌کرد اما شرکت نفت قسمتی از این تالاب را خشک کرده است و دکل‌های نفتی خود را در آنجا مستقر کرده است که باید وزارت نفت و شرکت ملی نفت هزینه‌های این خسارت ملی را به مردم پرداخت کند.

وی خاطر نشان کرد: سومین اقدام ایجاد کمربند فضای سبز در استان خوزستان و در مناطقی است که مالچ‌پاشی صورت می‌گیرد تا بتواند حرکت ماسه‌ها و شن‌های روان را کنترل کند. این 3 کار، کارهایی است که باید سریعا دولت آنها را اجرایی کند تا شاهد گرد و غبارهای اینچنین در کشور نباشیم.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مصطفی ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۰
    0 0
    خوب بیشعور ، به جای مصاحبه های فرت و فرت برو باهاش جلسه بذار ، فقط دنبال کولی بازی اند اینا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس