طبق اسناد آژانس امنیت ملی آمریکا که به تازگی توسط ادوارد اسنودن فاش شده‌اند ایران با تاکتیک یادگیری از حملاتی که به سامانه‌های خودش شده است به قدرت فوق‌العاده سایبری تبدیل گردیده است.

 گروه جنگ نرم مشرق_  اخبار ایران و تحلیل‌های پیرامون آن بطور مستمر در رسانه‌های خارجی - اعم از غربی و منطقه‌ای - منعکس می‌شود. نگاهی به موضوعات پرداخته شده درباره ایران می‌تواند تصویری کلی از نقاط تمرکز این رسانه‌ها در داخل و نحوه انعکاس و جهت‌دهی آن به فضای افکار عمومی در کشورهای خود و جهان ارائه دهد.


                                                                                      ****

 موفقیت تاکتیک تقیه ایران

مجله فرونت پیج در راستای سیاست ایران‌هراسی خود به اصل تقیه در اسلام اشاره کرده و می‌نویسد: در حالیکه اوباما بسیار مشتاق است تا با توافقی به پرونده هسته‌ای ایران خاتمه دهد، و دانسته یا نادانسته یکی از اصول اسلام به معنای تقیه را نادیده گرفته است. اسلام به مسلمانان اجازه می‌دهد تا یک برنامه اعلام شده و یک برنامه مخفی در زمان ضعف داشته باشند. به قولی دیگر، تقیه به معنای فریب کافران غیرمسلمان است. 

موفقیت تاکتیک تقیه ایران// در حال ویرایش
 
نویسنده این مقاله با اشاره به موفقیت ایران  در پرتاب ماهواره‌ به فضا می نویسد:  این موفقیت ایران باید هشداری برای دولت اوباما باشد چراکه فناوری ساخت ماهواره می‌تواند برای اهداف نظامی نیز استفاده گردد.  اما ایران یکبار دیگر از تاکتیک تقیه استفاده کرد و نظامی بودن این برنامه را تکذیب کرد.  اما اوباما در عوض نگران سخنرانی نتانیاهو در کنگره است.

به ادعای این مقاله، نتانیاهو که به کابوس کاخ سفید مبدل شده است می‌تواند از حربه فریب ایران پرده برداشته و دولت را مجبور کند که درباره مذاکرات هسته‌ای با ایران تفکری مجدد داشته باشد. اوباما که بارها تهدید کرده است هر گونه تحریم جدید ایران را وتو خواهد کرد، به نظر می‌رسد بجای آنکه درپی ممانعت از برنامه هسته‌ای ایران باشد  به وکیل مدافع این کشور تبدیل شده است.

نویسند این مقاله در بخشی دیگر از مطالب خود  به یکسری مدارک ساختگی علیه برنامه هسته‌ای ایران شاره می‌کند و می‌نویسد: ایران بارها از تاکتیک فریب استفاده کرده است. درسال 2002، گروهک منافقین مکان دو سایت هسته‌ای ایران، اراک و نطنز، را افشاء کرد. در سال 2004 شورای حکام سازمان بین‌المللی انرژی اتمی شواهدی دال بر نقض پیمان منع عدم گسترش توسط ایران یافت. در سال 2006، ایران مهر و موم سایت نطنز را باز کرد. در سال 2010، بازرسان آژانس به مدارکی اشاره کردند دال بر اینکه ایران در حال دستیابی به فناوریهای جدید است.
ایرانیها حالا فهمیده‌اند که دولت اوباما بدون توجه به دیگر ملاحضات فقط بدنبال دستیابی به توافق هسته‌ای با این کشور است. تاکتیک تقیه برای فریب سازمان بین‌المللی انرژی اتمی و گروه 5+1 و اصرار ایران بر ادامه برنامه هسته‌ای اش یک چیز را برای ما مشخص می‌کند و آن اینکه دولت اوباما در نهایت ایران هسته‌ای را خواهد پذیرفت. 



 نیویورک تایمز و اطلاعات غلط درباره برنامه‌های هسته‌ای ایران

پایگاه گلوبال ریسرچ در مقاله‌ای به تحلیل رویکرد جانبدارانه روزنامه نیویورک‌تایمز در قبال برنامه هسته‌ای ایران و رژیم صهیونیستی پرداخته و می‌نویسد: روزنامه نیویورک تایمز در پوشش سخنان حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران اینگونه گزارش داد: وی ادعا کردکه «تسلیحات اتمی انباشت شده توسط آمریکا و در ادامه گفت، آنهایی که در اختیار رژیم صهیونیستی است نتوانسته‌اند نگرانیهای این دو کشور را از حمله کاهش دهند».
 

موفقیت تاکتیک تقیه ایران / اوباما ایران هسته‌ای را خواهد پذیرفت// در حال ویرایش




نقش جمله «وی گفت» در اینجا چیست؟ نقش آن اطمینان حاصل کردن از این مساله است که این روزنامه از قول خود نمی‌گوید که این رژیم مجهز به این نوع تسلیحات است. این روحانی است که این حرفها را می‌زند و نه روزنامه نیویورک تایمز.  

نویسنده این مقاله می‌نویسد: فکر نمی‌کنم کسی درباره تلسیحات رژیم صهیونیستی شکی داشته باشد، اگر هم کمی شک وجود داشت توسط افشاگریهای مردخای وانونو به یقین مبدل شد. مدتی بعد از این افشاگری  مجله تایمز به نقل از موسسه کنترل تسلیحات از وجود 100 تا 200 کلاهک هسته‌ای در رژیم‌صهیونیستی خبر داد.
حال این رویکرد را با رویکرد روزنامه نیویورک تایمز در قبال تحقیقات هسته‌ای ایران و رژیم‌صهیونیستی مقایسه کنید. مقامات ایران بدون هیچ شکی بحث تسلیحاتی بودن برنامه هسته‌ای این کشور را رد کرده‌اند و آژانسهای اطلاعاتی آمریکا نیز بر این مساله صحه گذاشته‌اند. با این حال، این روزنامه به وجود برنامه تسلیحاتی هسته‌ای ایران بعنوان یک حقیقت و نه یک ادعا اشاه می‌کند. این روزنامه بارها در مقالات مختلف به تسلیحاتی بودن برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرده است.
نویسنده در پایان اینگونه نتیجه‌گیری می‌کند: زمانیکه بحث به تسلیحات هسته‌ای می‌رسد، بنظر می‌رسد که حقایق اساسی دستخوش بازنگری‌های سیاسی می‌شوند.


ایران از موضع خود در مذاکرات مطمئن است

پایگاه هیل در گزارشی به صحبتهای مارکو روبیو سناتور آمریکایی اشاره می‌کند و می‌نویسد: مذاکرات برای برچیدن برنامه هسته‌ای ایران با شکست مواجه خواهد شد. ایران سالهاست که هدف خود را رویارویی با غرب قرار داده است. آنها از موضع اعتماد به نفس سخن می‌گویند، چرا که بنظر آنها ایران در مسیر تعالی گام برمی‌دارد. به نظر آنها قدرتهای غربی برای توافق هسته‌ای التماس می‌کنند.
 
موفقیت تاکتیک تقیه ایران / اوباما ایران هسته‌ای را خواهد پذیرفت// در حال ویرایش

وی همچنین ادعا کرد: من با نظر اوباما مبنی بر عدم تمدید مجدد مذاکرات موافقم. اما باید این مساله را در نظر داشت که مذاکرات حربه ایران برای وقت‌کشی است.


راهبرد مخفی اوباما در قبال ایران از سال 2006 با رابرت گیتس شروع شد

به گزارش پایگاه میدل‌ایست فورم، مایکل دوران دستیار اسبق جورج بوش ادعا کرد که اوباما از بدو رئیس‌جمهور شدن راهبرد تعامل با ایران را دنبال می‌کرد.


موفقیت تاکتیک تقیه ایران / اوباما ایران هسته‌ای را خواهد پذیرفت// در حال ویرایش 
نویسنده این مقاله به نقد این صحبتها پرداخته و می‌نویسد: دوران احتمالاً فراموش کرده که این سیاست از زمان جورج بوش و رایس مشاور امنیت ملی وی شروع شد، زمانیکه جموری‌خواهان در انتخابات کنگره شکست خوردند و بوش مجبور شد تغییراتی در کابینه خود انجام داده و رابرت گیتس را که در آن زمان رئیس شورای کارگروه روابط خارجی بود به عنوان وزیر دفاع منصوب کند.

نویسنده این مقاله در ادامه به صحبتهای دوران درباره گزارش گروه تحقیق عراق اشاره کرده و می‌گوید: درست است که در بخشی از این گزارش که در سال 2006 منتشر شد از دولت آمریکا خواسته شد که با ایران و سوریه تعامل داشته باشد، اما نباید فراموش کرد که این گزارش دقیقاً کپی بود از گزارش شورای روابط خارجی در سال 2004 که توسط گیتز و برژینسکی تهیه شده بود.  

 
ایران امیدوار به در اختیار گرفتن سامانه اس-300 در سال 2015

پایگاه اسپوتنیک در گزارشی به نقل از مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه می‌نویسد: تهران امیدوار است تا در سال 2015 سامانه پدافند هوایی اس-300 را از روسیه تحویل بگیرد.
 
موفقیت تاکتیک تقیه ایران / اوباما ایران هسته‌ای را خواهد پذیرفت// در حال ویرایش

روسیه در سال 2007 برای ارسال 5 دستگاه سامانه پدافند هوایی اس-300 به ایران موافقت کرد، اما در سال 2010 پس از تصویب تحریمهای شورای امنیت از این کار امتناع ورزید.



ایران از حملات سایبری غرب نکاتی را یاد گرفته است

به گزارش پایگاه اینترسپت، دولت آمریکا اغلب نسبت به افزایش حملات سایبری پیشرفته از جانب دشمنان هشدار داده است، اما این‌بار توانمندی‌های ایران مایه نگرانی واشنگتن شده است.
 
موفقیت تاکتیک تقیه ایران / ایران اس-300 در سال 2015  /راهبرد مخفی اوباما در قبال ایران از سال 2006/// در حال ویرایش

طبق اسناد فوق سری آژانس امنیت ملی آمریکا در سال 2013، جامعه اطلاعاتی آمریکا نگران است که حملات پیچیده سایبری غرب باعث شده باشد که ایران با مطالعه و پیاده کردن آن تاکتیک‌ها توانمندی خود را بهبود بخشیده باشد. نگرانی ویژه این آژانس این است که ایران با بررسی حملاتی که علیه این کشور ترتیب داده شده است توانمندی پیشرفته‌ای را در بدست آورده باشد.

مطابق با این اسناد، حمله سایبری ایران به آرامکو شرکت نفتی عربستانی که باعث خرابی دهها هزار رایانه این شرکت شد اولین دست از این حملات پیشرفته ایران در سال 2012 محسوب می‌شود.
این اسناد که به تازگی توسط ادوارد اسنودن فاش شده‌اند می گویند که ایران با تاکتیک یادگیری از حملاتی که به سامانه‌های خودش شده است به قدرت فوق‌العاده سایبری تبدیل گردیده است. 
در سال 2012، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که اوباما از همان روزهای اول ریاست جمهوری‌اش دستور داد تا حملات سایبری علیه تاسیات هسته‌ای ایران انجام شود، بدون توجه به این مساله که ایران این تاکتیک ها را یاد گرفته و بیم آن می‌رود که در آینده از همان آنها علیه آمریکا استفاده کند.

به سیاست واقع‌گرایانه در قبال ایران ادامه دهید

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، سیاست دولت اوباما از حذف قدرت هسته‌ای ایران به محدوسازی توانمندی این کشور تغییر یافته است. اوباما رویکرد واقع‌گرایانه را برای برنامه هسته‌ای ایران در نظر گرفته است که شامل مجموعه‌ای از اقدامات از قبیل محدود‌سازی ظرفیت غنی‌سازی ایران و بازرسیهای سرزده می‌شود.
 
موفقیت تاکتیک تقیه ایران / ایران اس-300 در سال 2015  /راهبرد مخفی اوباما در قبال ایران از سال 2006/// در حال ویرایش

در سال 2005 که ایران تنها چند صد سانتریفیوژ داشت، تلاش برای حذف برنامه غنی‌سازی ایران امکان‌پذیر بود. اما، حال که این کشور 20000 سانتریفیوژ در اختیار دارد، این حرف دیگر هیچ‌جایی ندارد. مطابق با معاهده منع گسترش، ایران مثل آمریکا حق غنی‌سازی اورانیوم برای اهداف صلح آمیز دارد. پس هدف مذاکرات باید محدود سازی برنامه هسته‌ای ایران به اهداف صلح‌آمیز باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سپیده دانافر ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
    0 0
    شما آمریکایی های لجن که جنون گاوی دارید را به خاک سیاه مینشانیم و اتوریته شما را نابودمیکنیم
  • نسل سومی انقلاب ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
    0 0
    کلام همان سخن تاریخی حضرت روح الله(ره) است که آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.
  • parisa ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
    0 0
    javid bad IRAN sarfaraz
  • ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
    0 0
    امریکا دیر ولی خوب فهمیده که دنیا تغیر کرده اما نتانیا هو فعلا نیز درگذشته سیر میکند و انچه مبرهن هست قطار حرکت به سمت جلو در ایران با سرعت بالای در حرکت هست وهنرمند کسی هست که بتواند سوار این قطار شود نه سعی در توقف یا جلو گیری قطار نماید اگر بهترین حساب گران دنیا جمع شوند و برسی کنند خواهند فهمید هزینه ای که انها در این موضاعات متحمل شدهاند خیلی بیشتر از ان چیزی هست که ایران متحمل شده است
  • کریمی ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
    0 0
    مسلمان باید ادب داشته باشد حتی درقبال دشمن.. آنهم زن مسلمان...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس