کد خبر 386953
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۱

حضرت آیت‌الله سبحانی از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به صدور مجوز برای تک خوانی بانوان به شدت انتقاد کرد و گفت: این گله را به گوش این آقا برسانید، آیا تو اهل فتوا هستی؟؛ ما مجلس، قانون، شورای نگهبان داریم که باید این‌ها صحبت کنند نه تو.

به گزارش مشرق، آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امشب (پنج شنبه شب) در دیدار شهردار تهران از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به صدور مجوز برای تک خوانی بانوان به شدت انتقاد کرد.

وی افزود: بنده بسیار گلایه‌مند هستم که فرزند یک روحانی فتوایی درباره تک‌خوانی بانوان می‌دهد؛ یعنی تمام مشکلات ما حل شده و تنها این مشکل باقی مانده است که دختری بیاید و تک خوانی بکند؟ چقدر برای ما زننده است؛ این فتوا به کشورهای همانند امارات و دیگر کشورهای عربی می‌رود و بر می‌گردند می‌گویند که این‌ها دروغ می‌گویند و ادعا می‌کنند که اسلامی هستند؛ ولی نمی‌‌دانند که این حرف یک نفر است حرف نظام نیست.

حضرت آیت‌الله سبحانی خطاب به حاضران تأکید کرد: این گله را به گوش این آقا برسانید که آیا تو اهل فتوا هستی؛ ما مجلس، قانون، شورای نگهبان داریم که باید این‌ها صحبت کننده نه تو؛ جای گله است، ایشان از این کار استغفار کند، یعنی حرفش را پس بگیرد، معصوم نیست.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه 41 سوره حج، اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه افراد دانست و گفت: 22 بهمن یکی از مصادیق این آیه است؛ خدا در این روز همه چیز را به مؤمنان و متدینین داد.

وی افزود: در نظام سابق برای افتتاح یک مدرسه اسلامی باید بسیار تلاش می‌کردیم؛ ولی خدا در 22 بهمن سال 57 همه امکانات کشور را در اختیار متدینین، علما، دانشمندان و مسلمانان قرار داد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به مجاهدت‌های امام راحل برای پیروزی انقلاب اسلامی، این نظام و انقلاب اسلامی را نعمت الهی دانست و بیان داشت: هر نعمتی در کنار خود نیاز به شکر دارد؛ شکر انقلاب این است که نظام خود را تحت اصول اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و پرداخت صدقه حفظ کنیم.
 
وی تصریح کرد: اگر شکرگذار نباشیم و کوتاه بیایم خدا این نظام را از ما می‌گیرد؛ متأسفانه امروز در جامعه مشکل بی حجابی و بد حجابی حل نشده است؛ چرا که امر به معروف و نهی از منکر نیست؛ دولت، قدرت و ثروت داریم که باید اسلام را پیاده کنیم.

آیت‌الله سبحانی در ادامه با تأکید بر این‌که اکنون گلدسته و گنبد شناسنامه مسجد شده است، خواستار توجه شهرداری‌ها نسبت به این موضوع شد و بیان داشت: مساجد دارای گلدسته و گنبد باشند؛ چرا که افراد غیر ایرانی مسجد را به همراه گلدسته و گنبد می‌شناسند.

وی یادآور شد: وقتی مسجدی گلدسته و گنبد نداشته باشد، افرادی که از کشورهای دیگر می‌آیند خیال می‌کنند که ما نسبت به ساخت مسجد بی اعتنا هستیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در پایان سخنان خود به شهردار تهران توصیه کرد: کوشش کنید در هنگام تخریب منازل مسائل دینی را رعایت کنید؛ بدون رضایت افراد دست به تخریب نزنید، البته فرد نیز نباید بسیار پرتوقع باشد.

منبع: رسا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • عبدالرزاق ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    یاشاسین حضرت علامه سبحانی
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    از بس علما محکم برخورد نکردن با بی حرمتی های متعدد بعضی نهادها و سازمان ها دیگه راحت قبح شکنی میکنن این دولت و دولت های قبل هم نداره علما باید محکم برخورد کنن که حساب کار بیاد دست اینجور افراد اینا دینو بازیچه گرفتن و یه روز علیه قصاص و قرآن حرف میزنن یه روز میخوان خانما رو بیارن ورزشگاه وسط مردا یه روز خوانندگی بین نامحرم ما انقلاب کردیم دین حاکم بشه یا رفتارهای زمان شاهی به یه شیوه ی دیگه برگرده!؟
  • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۶
    0 0
    عاشق آیت‌الله سبحانی هستم بسیار عالم و باتقوا هستند خدا حفظشان کند وزیر منظورشان را فهمیدی؟ دولت فهمیدی؟
  • ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    چرا حضرات علما بر اساس اطلاعات غلط سخن می گویند . تک خوانی نیست. ضمنا مشکالت کشور ما تک خوانی یک دختر نیست که شما به ان می پردازید. فقر و سیاست غلط و ... است.
  • آذری ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    خدا حفظش کنه درود بر آیت الله سبحانی عزیز الحمدلله که اینطور علمای دلسوز و ولایتمداری در این مملکت آقا امام زمان علیه السلام داریم. الحمدلله
  • ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    نفس این کار بسیار قبیح است و استفاده از زنان خواننده بازگشت قهقرایی است. ولی ظاهرا مجوز برای همخوانی صادر شده و نه تکخوانی که مسبوق به سابقه هم هست.
  • مهدی ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    بابت اون حضرت آیت الله خدا حفظش کنه ولی چرا یه جمله تا حالا در مورد اختلاس ها و دزدی ها و زنان خیابنی و رشا و ارتشا و ربا و .. .در جامعه اساامی موضع نمیگیرند.حرام های خدا مشخص و حلالش مشخص است.آیا حرتم برای عده ای حرام و برای بقیه حلالداست؟
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    اشتباه مثبت دادم چون گفتی همخوانی بوده ولی تک خوانی بوده اون زنیکه به صورت تک خوانی میخوانه ودرضمن آیت الله سبحانی به حرف وزیرارشاد هم اعتراض داشته
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    راه ظهور نزدیکتر شده است.
  • یک شیعه که دلش خون است ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    حضرت ایت اله سبحانی.آیا از وجود جریان شدید رباخواری درکشور توسط اشخاص خونخوار وبرخی بانک های دولتی واسلامی خبر دارید یا نه .
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    خدا مراجع تقلید رو حفظ کنه...
  • ایرانی ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    آقا جان وقتی روحانی هاوشیخ هاکارشان را درست انجام نمیدهند انتظار بدتر از این هم باید داشت آیا مساجد فقط برای نماز خواندن است؟ اینهمه هزینه ساخت ونگهداری مساجد میشود فقط 3بار در روز درشان باز است هیچ شیخی در ساعات غیر نماز در مساجد پاسخگوی مشکلات نیست اگر مساجد 24ساعته باز باشند برنامه های جذاب دینی داشته باشند به حرف جوانها گوش بدهند برای جوانه برنامه داشته باشند چه میشود؟ بخدا به این مردم خوب خیانت میکنید فقط حرف بیهوده میزنید و هرگز دلسوز مردم بیچاره نیستید
  • سیدساداتی ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    فقط و فقط و فقط استیضاح استیضاح استیضاح ........
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    تاراج بیت المال هم خیلی کار زشت و ناپسندی است.
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    ... این موضوع شامل انتشار آلبوم "تو را ای کهن بوم دوستت دارم" نیز می‌شود که آلبومی با هم‌خوانی استاد محسن کرامتی، استاد برجسته آواز و ردیف‌دان موسیقی دستگاهی ایران، از هنرمندان خوشنام و متعهد موسیقی ایران و خانم نوشین طافی می‌باشد. درستش اینه که یه عده ای برن تو سیستان و بلوچستان کشته بشن که یه عده ای یگه ای توی شمران مشغول غارت و عیاشی خودشان باشند. این وضع مملکت ایران است بعد از سی چند سال پس از انقلابی که برای ایجاد حکومت اسلامی شده است. هنوز هم می گویید انقلاب پیروز شده؟ اگه می گید بله ، خوب بازهم ادامه بدید! آمریکایی ها که بدشون نمیاد :-)
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    حالا همه مشکلات حل شده فقط مونده گیر دادن به همخوانی یک زن که اون هم حل شه بهشت میشه...
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    مجوز برای همخوانی صادر شده نه تکخوانی که امری رایج است. چرا در جامعه اسلامی ترویج دروغ می شود؟
  • ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    لطفا فتوای محکمی هم علیه دزدی رشوه و ارتشا قاچاق پارتی بازی در ادارات احکام ظالمانه و ....صادر نمایید.
  • سعید ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    مردم با بصیرت ایران اسلامی آگاه هستند و آگاه تر باشند که این آقایان وزرا اگر هر وقتی با علمای قم دیدار دارند برای این است که به مردم بگویند ما با علما هماهنگ هستیم در صورتیکه این کار صرفا برای فریب مردم است و بعد از آن دیدارها کار خودشان را انجام میدهند .
  • ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    دین ستیزی
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    http://www.mashreghnews.ir/fa/news/179645/ انتقاد آیت‌الله سبحانی از نوسان قیمت‌ها
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    به بهانه مشکلات عدیده نمی شود شمارا در طغیان و عیاشی هایتان رها کرد
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    ای بد محاسبه گران هم خوانی یعنی خواندن یک زن با یک مرد چه تفاوتی هست ؟ خواندن زن با مرد یا خواندن تنهایی یک زن؟ می خواهید چه کسی را فریب دهید؟
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    چشمت را بازکن البته اگر خدا نبسته و احکام سرقت و ارتشا را در قرآن بخوان احکام افساد رابخوان در جایی که نص هست نیازی به فتوا نیست با این دروغ ها و بهانه تراشی ها نمی توانید صورت مساله را پاک کنید
  • برادر شهید ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
    0 0
    اصلا فکر نمیکردم یه روزی یکی از وزرای دولت آقای روحانی، اونم آقای جنتی اینجور رودر روی ملت وایسه و بگه به مراجع اطلاعات غلط میدن و وزارتخانه تحت امرش گستاخانه و توهین‌آمیز بیانیه! بده که مراجع کانلیزه هستند. آقای جنتی شما راچه شده است برادر. شما که خوش سابقه و انقلابی و منتسب به بیت روحانیت و خود روحانی هستید. والله قسم دوستتان دارم، از زمانی که مسئول دفتر حزب جمهوری اسلامی در کرمانشاه بودید! من به بخشهای دیگر کاری ندارم اما در حوزه کتاب و کتابخوانی که آقای شجاعی بعد از مدتها نابسامی آنجا، خوب سروسامانی به اداره کتاب داده بود و حتی مخالفان هم بهانه‌ای برای علم‌کردن نداشتند، ببینید چه آشی پخته شده. چرا سری به موسسه خانه کتاب نمیزنید و مخارج هنگفت و بدون بازده حداقلی آن را بررسی نمیکنید. چرا درباره یک قلم قرارداد دومیلیاردوپانصدمیلیون ریالی با (ف.ق) که مثلاً قرار بوده کتابخانه شخصی اش را به موسسه اهدا کند و اعلام رسانه ای شده و...و همچنین رقم قراردادهای .... نمیپرسید؟ چرا به وضعیت سردبیر ایبنا با کتاب موهنش که خودتان دستور اخراجش را داده بودید، نمی رسید. درباره قراردادهای همزمان ایشان با وزارت ورزش و کتابخانه مجلس و....پرس و جو کنید. جناب وزیر متاسفانه شما خودتان کانالیزه شده اید و در دام برخی فتنه‌خواهان افتاده اید. برایتان بصیرت و عاقبت به خیری آرزو میکنم.
  • ایرانی اصل ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    جواب به آقای ایرانی بزرگوار وقتی دولت هزینه های فرهنگی را قطع میکند انوقت همه هزینه ها به فو تبالیست ها داده میشود چه کار میشود کردآیا آخوندی که تو میگی زن و بچه نمیخواد حقوق نمیخواد یه طرفه قضاوت نفرمایید
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
    0 0
    اینها اینقدر پوست کلفت شده اند که دست به این اعمال میزنند و گر نه اگر رییس جمهور محترم با عمل او مخالف بود وزیر ارشاد جرات نمی کرد دست به این کار بزند تمام سیاستهای کلی را رییس جمهور به او دیکته میکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس