با توجه به نزدیکی سفر دکتر روحانی به قم و همچنین نارضایتی مراجع معظم تقلید از سیاست های فرهنگی دولت حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور در سفری غیرمنتظره برای دیدار با مراجع معظم تقلید روز گذشته به قم سفر نمود.

به گزارش مشرق، مشاور فرهنگی رئیس جمهور که به منظور دیدار با اکثر مراجع معظم تقلید به قم سفر نموده بود فقط موفق به دیدار با آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله علوی‌گرگانی شد.
 
هفته گذشته چهار مرجع تقلید و برخی از علما و چهره های مذهبی نسبت به هنجارشکنی ها و عدم رعایت موازین شرعی در وزارت ارشاد تذکرات شدیدی را خطاب به علی جنتی ایراد داشته بودند که این سخنان در آستانه سفر دکتر روحانی به قم برای وزیر فرهنگ و ارشاد بسیار سنگین تمام شد.
 
پایگاه ۵۹۸ در این باره نوشت: با خبر شدیم با توجه به نزدیکی سفر دکتر روحانی به قم و همچنین نارضایتی مراجع معظم تقلید از سیاست های فرهنگی دولت، حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور در سفری غیرمنتظره برای دیدار با مراجع معظم تقلید روز گذشته به قم سفر نمود.
 
مشاور فرهنگی رئیس جمهور که به منظور دیدار با اکثر مراجع معظم تقلید به قم سفر نموده بود فقط موفق به دیدار با آیت‌الله نوری همدانی و آیت‌الله علوی‌گرگانی شد و علی رغم درخواست ایشان برای دیدار با برخی دیگر از مراجع معظم تقلید از جمله حضرت آیت الله مکارم شیرازی، دیداری صورت نپذیرفت.
 
همچنین دو دیدار انجام شده نیز به درخواست دیدار کنندگان به شکل خصوصی و بدون حضور خبرنگاران صورت گرفته است.
 
این در حالی است که یک روز بعد از اعتراض گسترده علما و مراجع تقلید نسبت به سیاست های فرهنگی دولت یازدهم بویژه وزیر ارشاد، علی جنتی در اظهاراتی عجیب در اصفهان به این واکنش ها پاسخ داد و مدعی شد "اطلاعات مراجع تقلید و معترضان به رویکردهای فرهنگی دولت از روی اطلاعات غلط است!" و اتهام کانالیزه شدن مراجع تقلید و قضاوت آنها بر مبنای اطلاعات نادرست موجب ناراحتی برخی از علما گردیده است.


منبع: رجا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    0 0
    عوام خودتون هستید! دیدارها قبل از مسافرت هماهنگ میشود نه بعد از مسافرات
  • سید مهدی ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    0 0
    مرجعیت بیدار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس