کد خبر 385667
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن بعد از انتشار فیلم سر بریدن یک تبعه ژاپنی گفت از این جنایت وحشیانه داعش بسیار خشمگین است و ادامه داد هرگز این تروریست‌ها را نخواهند بخشید. وی هم‌چنین افزود ژاپن در راستای مبارزه با داعش با دیگر کشورها هم‌کاری خواهد کرد و در این راستا به ائتلاف آمریکا علیه داعش خواهد پیوست.

شینزو آبه:به ائتلاف ضدداعش می‌پیوندیم
به گزارش مشرق، دولت ژاپن امروز (یک‌شنبه) اعلام کرد فیلم منتشر شده داعش از سر بریدن دومین گروگان ژاپنی به احتمال زیاد صحت دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «یوشیده سوگا» سخنگوی دولت ژاپن امروز گفت «بعد از بررسی‌های بسیار به نتیجه رسیدیم به احتمال قوی ویدیوی داعش از سر بریدن گروگان دوم ژاپنی صحت دارد».

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن بعد از انتشار این فیلم گفت از این جنایت وحشیانه داعش بسیار خشمگین است و ادامه داد هرگز این تروریست‌ها را نخواهند بخشید. وی هم‌چنین افزود ژاپن در راستای مبارزه با داعش با دیگر کشورها هم‌کاری خواهد کرد و در این راستا به ائتلاف آمریکا علیه داعش خواهد پیوست.

پس از انتشار این فیلم، مقامات سیاسی دیگر کشورهای جهان نیز اقدام داعش در بریدن سر گروگان ژاپنی را محکوم کردند.

«دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس قتل گوتو را وحشتناک و شرورانه عنوان کرد و ادامه داد «این اقدام یادآور می‌شود که داعش نمادی از شیطان است».

هم‌چنین «فیلیپ هاموند» وزیر دفاع انگلیس گفت قتل گوتو را محکوم کرده و به خانواده وی تسلیت گفت.

هم‌چنین «باراک اوباما» رییس جمهور امریکا این اقدام را شنیع خواند. دبیر کل سازمان ملل نیز این اقدام را تقبیح کرد.

روز گذشته داعش  فیلمی منتشر کرد که سر بریدن «کنجی گوتو» خبرنگار ژاپنی اسیر داعش را به تصویر کشید. هم‌چنین روز شنبه معاون وزیر امور خارجه ژاپن که در اردن به سر می‌برد از به بن‌بست رسیدن مذاکرات برای آزادی گروگان خود خبر داده بود.

پیش از این قرار بود ژاپن با کمک اردن، برای آزادی گروگان خود اقدام کند. بر اساس توافق پیشین اردن یک زن عراقی زندانی به نام «الریشاوی» که چند سال پیش از این به دلیل اقدام به عملیات نا موفق انتحاری در اردن دستگیر شده بود، قرار بود با گروگان ژاپنی مبادله شود اما این مبادله انجام نگرفت و روز گذشته داعش با انتشار ویدیو، از سر بریدن و قتل گروگان دوم خبر داد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مانی ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
    1 0
    این کسانی که اکنون جنایات داعش رامحکوم میکنندزمانی که این گروهک تروریستی باحمایتهای پیداوپنهان همین افرادمردم مظلوم عراق وسوریه راسرمی بریدندچرااعمال وحشیانه داعش رامحکوم نمی کردندولی حالا که این وحشی های دست اموزانهارانیزگازمی گیرندمحکوم می شوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس