کد خبر 650604
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸

وزارت امور خارجه و دولت ژاپن امروز (سه شنبه) اعلام کردند که یک خبرنگار آزاد این کشور توسط پیشمرگ های کرد در شمال عراق بازداشت شده است.

به گزارش مشرق، دولت ژاپن با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرده است که «کوزوکی تسونوکا» خبرنگاری بوده که اخبار مربوط به حمله نیروهای عراقی برای بازپس گیری موصل از چنگ نیروهای تروریستی داعش را پوشش می داده است.
 
همزمان «یوشیهیدا سوگا» سخنگوی دولت ژاپن نیز در مصاحبه با خبرنگاران در توکیو گفت که این خبرنگار اخبار مربوط به جنگ های عراق را پوشش می داده و این بار نیز در حال خبر رسانی در باره آخرین تحولات مرتبط با جنگ موصل بوده است.
 
او تصریح کرد: ما دقیقا اطلاع داریم که وی توسط نیروهای کرد در عراق بازداشت شده است.
 
خبرگزاری کیودو هم روز سه شنبه گزارش کرد که این خبرنگار در بازداشت بسر می برد اما دولت هنوز نمی داند که چرا وی دستگیر شده است.
 
«سوگا» هم می گوید که سفارت این کشور در عراق در حال ارتباط با پیشمرگ های کرد است تا به این خبرنگار دسترسی داشته باشد.
 
وی افزود که هیچ جرمی برای وی تعریف نشده و دستگیری وی نامعلوم است و دولت نمی داند این فرد به چه اتهامی در بازداشت بسر می برد.
 
عملیات موصل از 17 اکتبر جاری (26 مهر) با فرمان حیدرالعبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در استان نینوا آغاز شده است .
این شهر از دهم ژوئن 2014 با توطئه برخی جریان های داخلی و دولت های منطقه، به دست داعش افتاده بود.
در عملیات آزاد سازی موصل که با شعار «موصل برای آزادیت آمده ایم» آغاز شده، نیروهای ارتش، پلیس، الحشد الشعبی، یگان مبارزه با تروریسم، واکنش سریع، نیروهای پیشمرگ کرد و عشایر نینوا در این عملیات شرکت دارند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
    1 0
    دولت اقلیم کردستان چند وقت پیش اعلام کرده بود که پوشش زنده خبری از جبهه ها به دلیل لو رفتن مواضع خودی و دریافت این اطلاعات ارزشمند توسط داعش این کارو رو ممنوع اعلام کرده بود این خبرنگار هم می بایست به این قانون احترام می گذاشت حالا هم عواقبش گردن خودش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس