سناتور باب منندز گفت: اگر تحریم‌ها وضع نشوند، ما دو راه پیش رو داریم، گزینه نظامی یا پذیرش ایران هسته‌ای. اما، با وضع تحریم‌ها راه سومی نیز وجود خواهد داشت.

گروه جنگ نرم مشرق- اخبار ایران و تحلیل‌های پیرامون آن بطور مستمر در رسانه‌های خارجی - اعم از غربی و منطقه‌ای - منعکس می‌شود. نگاهی به موضوعات پرداخته شده درباره ایران می‌تواند تصویری کلی از نقاط تمرکز این رسانه‌ها در داخل و نحوه انعکاس و جهت‌دهی آن به فضای افکار عمومی در کشورهای خود و جهان ارائه دهد.

***

منندز بدنبال تعویق تحریم‌های جدید علیه ایران تا ماه مارس

به گزارش پایگاه هیل، سناتور باب منندز در حال بررسی امکان تعویق تحریم‌های جدید علیه ایران تا ماه مارس می‌باشد. این اقدام وی با هدف افزایش حمایت دموکرات‌هایی انجام می‌شود که هنوز نسبت به این لایحه مردد هستند.

منندز بدنبال تعویق تحریم‌های جدید علیه ایران

وی در مصاحبه با روزنامه استار- لدگر گفت: اگر تحریم‌ها وضع نشوند، ما دو راه پیش رو داریم، گزینه نظامی یا پذیرش ایران هسته‌ای. اما، با وضع تحریم‌ها راه سومی نیز وجود خواهد داشت.


کنگره نباید نقش پلیس بد را در پرونده هسته‌ای ایران بازی کند

روزنامه لس‌آنجلس تایمز با تاکید بر تاثیر منفی تلاش‌های کنگره برای وضع تحریم‌ها علیه ایران و دعوت از نتانیاهو بر تمرکز دولت آمریکا بر پرونده هسته‌ای تهران می‌نویسد: دعوت از نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی بخودی خود مساله مهمی نیست. آنچه اهمیت دارد تلاشی است که کنگره و علی‌الخصوص جمهوری‌خواهان برای مداخله در مذاکرات هسته‌ای با ایران انجام می‌دهند. مهمترین نشانه این مساله نیز تصمیم کنگره برای وضع تحریم‌های جدید علیه ایران است. طرفداران این تصمیم ادعا می‌کنند که هدف آنها از ارائه این لایحه افزایش احتمال دست‌یابی به توافق هسته‌ای است. آنها می‌خواهند نقش پلیس بد را در برابر اوباما بعنوان پلیس خوب بازی کنند. اما، منتقدان معتقدند که کنگره بیش از آنکه نگران شکست مذاکرات باشد، نگران موفقیت آن است.

منندز بدنبال تعویق تحریم‌های جدید علیه ایران

اجماع جهانی برای اقدام نظامی علیه ایران با وضع تحریم‌های جدید از بین خواهد رفت

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان معتقدند که در صورت وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، پرونده هسته‌ای این کشور هیچگاه بسته نخواهد شد. همچنین در صورت وضع چنین تحریم‌هایی، اجماع جامعه بین‌المللی برای اقدام نظامی علیه ایران شکل نخواهد گرفت. اگر گفتگوهای هسته‌ای با ایران به علت تحریم‌های جدید با شکست مواجه شود، نه تنها رژیم تحریم‌ها بلکه اجماع جهانی برای حمله نظامی به ایران نیز از بین خواهد رفت.

منندز بدنبال تعویق تحریم‌های جدید علیه ایران

علیرضا نادر تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل در موسسه رند در این باره گفت: کاهش تحریم‌ها بیش از افزایش فشار می‌تواند در حل مشکل هسته‌ای ایران مثمر ثمر باشد. تحریم‌های جدید فقط فضای بی‌اعتمادی و در نتیجه تقابل را افزایش خواهد داد.


افسر اسبق سیا به جرم افشاء اطلاعات متهم شناخته شد

به گزارش واشنگتن پست، افسر اسبق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) که در یک عملیات سری مسئول ارائه نقشه‌های هسته‌ای اشتباه به ایران بود بخاطر افشاء اطلاعات محرمانه متهم شناخته شد.

منندز بدنبال تعویق تحریم‌های جدید علیه ایران

جفری استرلینگ برای اولین در سال 2010 بخاطر ارائه اطلاعات به خبرنگار روزنامه نیویورک‌تایمز برای استفاده در کتابی با عنوان دولت جنگ (State of War) متهم شد. استرلینگ که در اوایل سال 2000 از سازمان سیا اخراج شده بود شکایتی علیه این سازمان بخاطر آنچه وی تبعیض خواند طرح کرده بود. مدعی‌العموم نیز انگیزه این کار خلاف قانون وی را انتقام گرفتن از روسای قبلی خود عنوان کرده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    نتیجه گزینه نظامی چیزی جز این نخواهد بود: نابودی اسرائیل توسط ایران و به خاک مذلت نشاندن آمریکا و نوکرانش
  • حمید رضا رحیمی ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    اگر شما تنها یک گزینه نظامی دارید ما هزاران طرح برای شما داریم درسته به کشور ما خسارت مادی وارد میشه اما این سختی این خسارت پایان امپراطوری ظالمانه شماست یا صاحب الزمان ما آماده ایم
  • محمودs ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
    0 0
    کم کم دار یم به اجماع جهانی بر ای نابودی اسر ائیل نزدیک می شویم امانتیجه گزینه نظامی محو فور ی وآنی این غده سر طانی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس