کد خبر 382347
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳

روزنامه یو اس ای تودی گزارش داد: پلیس آمریکا به رادارهایی مجهز شده است که می تواند از آنها برای مشاهده داخل خانه ها استفاده کند؛ پیشتر تنها ارتش آمریکا از چنین تجهیزاتی استفاده می کرد.

به گزارش مشرق، دست کم 50 نهاد مجری قانون از جمله اف بی آی و آژانس فدرال مارشال از این رادارها استفاده می کنند. روزنامه یو اس ای تودی همچنین گزارش داد: برخی نهادها دو سال است که بدون اعلان عمومی از این رادارها استفاده می کنند.

از سال 2012، آژانس فدرال مارشال دست کم 180 هزار دلار برای خرید این تجهیزات هزینه کرده است. با کمک این رادارها می توان دریافت چه تعداد افراد در یک خانه حضور دارند و از طریق امواج رادیویی می توان محل استقرار آنها را نیز شناسایی کرد .

کریستوفر سوگیان از کارشناسان اتحادیه مدنی آمریکا اعلام کرد: استفاده از چنین فن آوری مداخله در حریم خصوصی افراد محسوب می شود تا وارد شدن به خانه ها با اجازه صاحبان آنها. او افزود استفاده مخفیانه از این تجهیزات از بروز بحث هایی در میان افکار عمومی جلوگیری می کند.

او همچنین گفت: « آنچه که در خانه های ما رخ می دهد از نظر قانون در بالاترین سطح حفاظتی قرار دارد . اگر پلیس زنگ در شما را بزند و خواستار ورود به خانه شما شود می دانید آنها در پی یافتن چیزی در خانه هستند و شما می توانید مخالفت خود را با این کار اعلام کنید . زمانی که پلیس از چنین ابزاری استفاده می کند شما نمی دانید که آنها در حال جستجو در خانه شما هستند.»

همچنین فن آوری های پیشرفته دیگری وجود دارند که به پلیس اجازه می دهد اطلاعاتی را از مکالمات تلفنی شما به دست آورند.

به گزارش یونایتد پرس، سوگیان همچنین گفت:« زمانی که نهادهای مجری قانون بدون اطلاع دادن به کنگره و دادگاه ها از چنین ابزارهایی استفاده کنند در واقع قوانین را نقض می کنند.»
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس