کد خبر 380777
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵

ک تاجر مالزیایی که متهم به پرداخت رشوه و ارائه خدمات غیراخلاقی به فرماندهان ارتش آمریکا بود، ساعاتی پس از محکومیت دومین فرمانده ارتش آمریکا، گناهکار شناخته شد.

به گزارش مشرق، روزنامه نیو استریت تایمز مالزی نوشت: 'لئوناردو گلن فرانسیس' مدیر عامل یک شرکت ارائه خدمات دریایی در بنادر آسیایی به اتهام پرداخت رشوه به ازای دریافت اطلاعات طبقه بندی شده از برخی فرماندهان ارتش آمریکا محکوم شد.

تحقیقات پرونده این فساد نشان می دهد که این تاجر مالزیایی به منظور فراهم کردن شرایط عقد قرارداد با ارتش آمریکا به برخی از مقامات نیروی دریایی ارتش آمریکا اتاق های لوکس هتل، بلیط هواپیما و برخی خدمات غیراخلاقی دیگر ارائه کرده است.

این تاجر مالزیایی به 25 سال حبس و همچنین پرداخت 35 میلیون دلار جریمه محکوم شده است.

این حکم ساعتی پس از آن صادر شد که 'دانیل دوسک' یکی دیگر از فرماندهان ناو آمریکایی در ارتباط با این پرونده در دادگاهی در 'سانتیاگو' آمریکا گناهکار شناخته شد. 'دانیل دوسک' ششمین فرد از مقام های ارشد ارتش آمریکاست که تاکنون در ارتباط با این پرونده محکوم شده است.

چندین فرمانده ارتش آمریکا در ارتباط با این پرونده متهم بودند که شش تن از آن ها تاکنون گناهکار شناخته شده و پرونده چند فرمانده دیگر نیز در دست بررسی است.

'جوز لوئیس اسناچز' 42 ساله نیز چهارشنبه هفته گذشته به پذیرش 100 تا 356 هزار رینگیت (30 تا 100 هزار دلار) رشوه از سوی این شرکت دریایی به رهبری 'لئونارد گلن فرانسیس' تاجر مالزیایی محکوم شده بود.

وی این رشوه را به ازای فاش کردن برخی اطلاعات طبقه بندی شده و ارایه آن به شرکت 'دفاع دریایی گلن' دریافت کرده بود. این اطلاعات در خصوص زمانبندی عبور و مرور کشتی ها بوده است.

شرکت 'دفاع دریایی گلن' با استفاده از این اطلاعات توانسته بود خدمات کشتی های ناوگان هفتم آمریکا که در بنادر تایلند، فیلیپین، مالزی و سنگاپور پهلو می گیرند را به ارزش 200 میلیون دلار از آن خود کند.

نیروی دریایی آمریکا پیش از این به دلیل رسوایی مالی، قراردادهای خود را با این شرکت دفاعی که در سنگاپور ثبت شده است ، لغو کرده بود.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس