کد خبر 381232
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹

رییس بخش اطلاعات امنیتی نیوزیلند روز شنبه گفت که صفحات شبکه اجتماعی 'فیسبوک' که به نفع گروه تروریستی داعش خشونت را تشویق می کند، عامل افزایش خطر تروریسم است.

به گزارش مشرق، 'ربکا کیترایج' رییس بخش اطلاعات امنیتی نیوزیلند، گفت که شبکه فیسبوک می تواند باعث شکل گیری حامیان جدیدی برای داعش شود.

وی که معتقد است سطح خطر در نیوزیلند از 'بسیار پایین' به سطح 'پایین' رسیده است، گفت که اگر چه این افزایش سطح خطر زیاد مهم نیست، اما جای نگرانی دارد.

به نوشته تارنمای روزنامه 'نیوزیلند هرالد'، ' رییس بخش اطلاعات امنیتی نیوزیلند معتقد است تروریست های داعش و القاعده از ابزارهای روابط عمومی به طور گسترده ای استفاده می کنند تا به جذب حامی در جهان بپردازند.

مدیر ارشد شبکه توئیتر چندی پیش به شبکه 'راشا تودی' گفته بود سازمان های اطلاعاتی آمریکا به مدیران تمام شبکه های اجتماعی، بویژه توئیتر و فیسبوک دستور داده اند به هیچ وجه صفحات مربوط به تکفیری های داعش را حذف نکنند.

این درحالی است که شبکه اجتماعی فیسبوک با رصد مطالب کاربران خود هر صفحه ای را که در خصوص موضوعاتی باشد که با سیاست های این شبکه منطبق نیست مانند طرد رژیم صهیونیستی بلافاصله حذف می کند.

رییس بخش اطلاعات امنیتی نیوزیلند در ادامه خاطرنشان کرد که مسافت و جغرافیا که پیش از این محافظت کننده نیوزیلند در برابر اندونزی بود، دیگر قادر به تامین ما نیست. داعش و القاعده به طور موثری از فناوری ها و روابط عمومی بهره می برند.

وی همچنین از لیستی 30 الی 40 نفره از شهروندان نیوزیلند خبر داد که تحت نظر هستند و امکان اینکه برای جنگ به سوریه بروند و یا اقداماتی در نیوزیلند انجام دهند، وجود دارد.

'ربکا کیترایج' تصریح کرد که شبکه اجتماعی فیسبوک نقش عمده ای در افزایش تروریسم داشته است و خواستار اقدام انگلیس و آمریکا برای تعقیب برخی از کاربران این شبکه اجتماعی شد که نظریات حمایتی از تروریسم ارایه می کنند.

گفت می شود 'دیوید کامرون' نخست وزیر انگلیس روز گذشته در دیدار با 'باراک اوباما' رییس جمهور آمریکا از وی خواسته است با تحت فشار گذاشتن فیسبوک و توئیتر زمینه شناسایی تروریست ها را برای آژانس های اطلاعاتی انگلیس فراهم کند.

یک تروریست نیوزیلندی هفته گذشته در صفحه فیسبوک خود، نوشت: اکنون زمان بیداری است. تفنگ ها و چاقوهایتان را بردارید. پوتین هایتان را به پا کنید. به طور فشره آموزش ببینید.

فیس بوک مدعی است که صفحات مشتمل بر محتویات مرتبط با تروریسم پس از اطلاع یافتن پاک شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس