این برنامه تنها با مشاهده ی 10 لایک در فیس بوک می تواند شخصیت و رفتار افراد را بهتر از همکاران و همسایه ها (با دیدن 70 لایک )، بهتر از والدین (با دیدن 150 لایک) و حتی بهتر از همسر (با دیدن 300 لایک) مشخص کند.

به گزارش مشرق، محققان دانشگاه کمبریج و استنفورد آمریکا، برنامه ای را طراحی نموده اند که به کمک تنها یک شبکه ی اجتماعی می تواند شخصیت و رفتارهای کاربران را بهتر از نزدیکان و خویشاوندان و حتی همسر فرد، تحلیل و توصیف کند.

به نوشته نیویورک تایمز  "، دانشمندان این مدل را برروی کاربران شبکه ی اجتماعی فیس بوک آزمایش نمودند. در این آزمایش، 17 هزار نفر داوطلب شدند. آنها اجازه دادند که محققان تمامی موضوعاتی که آنها به اصطلاح، لایک کرده اند را مشاهده کرده و به برخی از سوالات درباره شخصیتشان پاسخ دادند. در همین زمان، خویشاوندان این داوطلبان نیز در اتاقی دیگر تلاش می کردند هر چه دقیقتر رفتار های شخص داوطلب را آنالیز و توصیف کنند.

برنامه مخصوص، پاسخ هر یک از داوطلبان را بررسی، ارزیابی و با لایک های گذاشته شده توسط او جمعبندی می کرد. در نهایت مشخص شد که این برنامه تنها با مشاهده ی 10 لایک در فیس بوک می تواند شخصیت و رفتار افراد را بهتر از همکاران و همسایه ها (با دیدن 70 لایک )، بهتر از والدین (با دیدن 150 لایک) و حتی بهتر از همسر (با دیدن 300 لایک) مشخص کند.

منبع: صدای روسیه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس