کد خبر 378595
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، وحدت داخلی را پایه و اساس وحدت خارجی خواند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی ظهر جمعه در نخستین همایش سراسری معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی که به مناسبت هفته وحدت در محل پژوهشکده امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی برگزار شد، هفته وحدت را وقت مناسبی برای تقویت و اشاعه گفتمان وحدت در جامعه خواند و گفت: حل مشکلات جهان اسلام با وحدت امکان پذیر است.

وی افزود: در نظریات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، وحدت نه یک تاکتیک بلکه استراتژی عنوان شده است و برای نجات اسلام و مسلمین راهی جز وحدت وجود ندارد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با تاکید بر اینکه بدون وحدت کشوربه توسعه دست نخواهد یافت، گفت: اهداف داخلی وحدت مهمتر از اهداف خارجی آن است. سه ارزش امنیت، عدالت و توسعه در جامعه‌ای اتفاق می‌اقتد که در آن وحدت وجود داشته باشد. کسانی که مدام بر طبل اختلافات می‌کوبند بزرگترین خطر آفرینان برای عدالت، امنیت و توسعه هستند.

حجت‌الاسلام یونسی وحدت داخلی را پایه و اساس وحدت خارجی خواند و گفت: تا این ارزش به یک گفتمان مسلط در ذهن و عمل تبدیل نشود، مشکلات اساسی جهان اسلام نیز حل نخواهد شد.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات سیاسی منطقه باید مشکلات داخلی خود را حل کنیم که راهکار آن انجام کار فرهنگی و پذیرش یکدیگر است. باید ابتدا در داخل کشور به وحدت برسیم تا بتوانیم منادی وحدت در جهان باشیم.

منب: پایگاه اطلاع‌رسانی دولت
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یارو ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
    0 0
    خدا وکیلی حرف نزن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس