نماینده مردم تهران در مجلس گفت: فتنه‎گران و مخالفان نظام برای مجلس خبرگان آینده برنامه‎ریزی کرده‌اند و صریحاً گفته‌اند که خبرگان آینده خبرگان رهبرساز است.

به گزارش مشرق، حجت‎الاسلام سیدمحمود نبویان بعد از ظهر امروز در همایش فصلی شورای نگهبان در همدان با بیان اینکه مردم در حماسه 9 دی در دفاع از انقلاب و ولایت جانانه وارد صحنه شدند، اظهار کرد: خلق این حماسه توسط مردم ولایتمدار و انقلابی ایران‎زمین در برچیدن بساط فتنه بجا و بهنگام بود.

وی با بیان اینکه قیام مختار ثقفی خیلی باارزش بود اما به وقت نبود، گفت: شهدایی که در این قیام تقدیم اسلام شد بیش از شهدای کربلا بود اما بهنگام نبودن آن باعث شد امام حسین(ع) در واقعه عاشورا تنها بماند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به انواع و اقسام فتنه‎ها علیه ایران اسلامی، با طرح این سئوال که باید دید چرا این قدر فتنه علیه نظام اعمال می‎شود؟ ابراز داشت: از همان روزهای اول انقلاب، آمریکا به دشمنی با ایران اسلامی پرداخت به طوری که تمام دارایی‎های ایران را بلوکه کرد.

*16 هزار ترور در کشور رخ داد/12 هزار توسط منافقان

وی عدم انتقال خریدهای نظامی انجام شده در دوران شاه به ایران از سوی آمریکا را در راستای مقابله با نظام دانست و ادامه داد: تحریم‎ها، فشارها و ترورهای شخصیت‎های انقلابی و تأثیرگذار نیز از دیگر ابعاد دشمنی آمریکا با ایران اسلامی است.

نبویان ادامه داد: 16 هزار ترور در کشور از سوی مخالفان انقلاب رخ داده که 12 هزار مورد آن منافقان بوده به طوری که طی یک شب 72 تن از بلندپایه‎ترین مسئولان مملکت را به خاک و خون کشیدند.

وی تحمیل هشت سال جنگ به کشور و حمایت همه‎جانبه و گسترده از صدام با کمک 37 کشور دنیا را نیز ناشی از دشمنی آمریکا با ایران قلمداد کرد و با طرح این سئوال که مگر ملت ایران چه گناهی مرتکب شده که باید این همه فشار را تحمل کند؟ گفت: مگر ایران زیاده‎خواهی داشته و یا به کشوری تعرض کرده است؟

*دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی به خاطر ماهیت آن است

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ما با آمریکا کاری نداریم، اما آمریکای جهانخوار دست از سر آن بر نمی‎دارد! بیان داشت: ریشه تمام این دشمنی‎ها به خاطر ماهیت انقلاب اسلامی است که تمام معادلات نظام سلطه را بر هم زده است.

وی ادامه داد: بنا به فرموده رهبری، از سال 68 در هر 10 سال دشمن فتنه‎ای جدید را برای ایران برنامه‎ریزی کرده که یک مورد آن در سال 78 و وقایع کوی دانشگاه و مورد دیگر فتنه 88 بود.

نبویان با گریزی به تحریم‎های شدید دشمن علیه انقلاب اسلامی گفت: آمریکا در صد سال اخیر 60 کشور جهان را تحریم کرده اما هیچ کشوری به اندازه ایران تحریم نشده است.

وی با بیان اینکه مدعیان حقوق بشر و پیشرفت، دست به کشت و کشتار می‎زنند، ابراز داشت: برخی تصور می‎کنند دشمنی آمریکا با ایران به خاطر مسائل هسته‎ای است در صورتی که بحث هسته‎ای 11 سال که ایجاد شده اما دشمنی آمریکا با ملت ایران سابقه طولانی دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: ترس دشمن از ساخت بمب هسته‎ای توسط ایران ـ که البته این موضوع کذب محض است ـ دیگر تحلیل دشمنی آمریکا با نظام است در صورتی که اگر موضوع این باشد چرا با کشورهایی که بمب هسته‎ای دارند برخورد نمی‌شود!

*تئوری ولایت فقیه و جهان‎بینی اسلامی دو پیام انقلاب به جهان

وی با اشاره به آیه‎ای از قرآن کریم خاطرنشان کرد: قرآن به صراحت می‎فرماید که دشمنان اسلام هیچ گاه دست از دشمنی با این دین برنمی‎دارند.

نبویان در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی دو پیام به دنیا مخابره کرد، یکی از آنها را ایجاد جهان‎بینی جدید به نام «جهان‎بینی اسلام» دانست و پیام دوم را طرح «تئوری ولایت فقیه» عنوان کرد.

به گفته وی از نظر اسلام، جهان‎بینی مدرن در تمام ابعادش باطل است زیرا «مدرنیته» در تقابل محض با اندیشه اسلامی قرار دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس در تشریح این مطلب افزود: معنای لغوی واژه «مدرن» به معنی «جدید» است اما در اصطلاح مباحث جامعه‎شناختی به این معنا نیست.

وی گفت: اگر به زعم برخی واژه «مدرن» در بعد جامعه‌شناختی آن به معنای «جدید» است چرا در حال حاضر باید عمل شنیع همجنس‎بازی در دنیا مرسوم شود در صورتی که این کار زشت مربوط به قوم لوط یعنی 4 هزار سال قبل بوده است.

نبویان با تأکید بر اینکه عمر یک باور و تئوری ربطی به مدرن و غیر مدرن بودن آن ندارد، ابراز داشت: از نظر غرب، اندیشه وقتی مدرن است که «سکولار» باشد.

*سکولاریسم به معنای دنیاطلبی است

وی «سکولاریسم» را به معنای «دنیاطلبی» دانست و ادامه داد: برخی به اشتباه آن را جدایی دین از سیاست معنا می‌کنند در صورتی که این موضوع یکی از نتایج دست چندمی سکولاریسم است.

نماینده مردم تهران در مجلس در این دیدگاه و رویکرد دینی ، هیچ پدیده‎ای نیست که خدا در آن نباشد، گفت: در این دیدگاه از یک سو به مبدأ و از سوی دیگر به معاد وصل می‎شویم اما در مکت سکولار این موضوع منتفی است.

وی با طرح این سئوال که کدام یک از رشته‎های دانشگاهی اسلامی است؟ با کنایه گفت: البته یک دانشگاه در کشور هست که به طور کامل اسلامی است به نام «دانشگاه آزاد اسلامی»!.

نبویان با بیان اینکه قرآن برای بوسیدن نیست بلکه به تمام نیازهای بشری پاسخ گفته است، ابراز داشت: مفاهیم و آموزه‎های این کتاب آسمانی باید در تمام شئونات زندگی افراد به ویژه مسئولان جاری و ساری باشد.

*هیچ تئوری به جز «ولایت فقیه» در جهان دارای «برهان» نیست

وی در ادامه با اشاره به «تئوری ولایت فقیه» گفت: هیچ تئوری به جز «ولایت فقیه» در جهان دارای «برهان» نیست و این موضوع باید مد نظر قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گذر از تمام فتنه‎های سنگین را به خاطر ولایت فقیه دانست و ادامه داد: با وجود تحمیل گردنه‎های سخت به ایران اسلامی، به خاطر درایت ولی فقیه همواره پیروز میدان بوده‎ایم.

وی از موفقیت‎های ایران اسلامی با وجود سختی‎ها و دشواری‎ها سخن راند و گفت: ایران در تولید پهبادها، هوافضا، نانو، رشد علمی، سلول‎های بنیادین، تولیدات نظامی و... جزو رتبه‎های برتر جهان است که اینها همه با وجود انواع تحریم‎ها اما به مدد نظام ولی فقیه ایجاد شده است.

نبویان با اشاره به تأثیر جمهوری اسلامی در جهان افزود: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، اسرائیل به هر کجای دنیا که حمله می‎کرد پیروز می‎شد اما بعد از انقلاب، در حمله به هر کشوری با شکست مواجه می‎شود.

*آمریکا با نظام ولایی ایران سر ستیز دارد

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا با نظام ولایی ایران سر ستیز دارد، گفت: بعد از رحلت امام خمینی(ره) به دولت سازندگی بها داده شد تا روشنفکران و تکنوکرات‎ها علیه اسلام کار کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس از نظریه قبض و بسط سروش سخن گفت و اینکه او مدعی شده دیگر حرف مراجع اعتباری ندارد.

وی افزود: اصلاح‎طلبان پا را تا حدی فرا گذاشتند که اعلام کردند قرآن سخن خدای متعالی نیت و پیامبر(ص) آن را از خود آورده است!.

نبویان ادامه داد: آنها جسارت و جرأت را تا حدی رسانده بودند که معصوم بودن ائمه(ع) را زیر سئوال می‎بردند و می‎گفتند وقتی سخن از اصلاحات می‎شود قرآن نیز باید اصلاح شود زیرا پر از تناقض است!.

وی گفت: اعتراض به خدا و حتی فتنه‎گر خواندن آن، نقد به قرآن کریم، قبول نداشتن وحی و اینکه قرآن ناشی از احساسات حضرت محمد(ص) بود و اگر ایشان بیشتر عمر می‎کردند قرآن نیز شاید دو جلد می‎شد! از افاضات اصلاح‎طلبان و دوم خردادی‎ها بود!.

*خاتمی رأس فتنه بود/ رهبری خاتمی را «باغی انقلاب» خواندند

نماینده مرم تهران در مجلس شورای اسلامی خاتمی را رأس فتنه دانست و ادامه داد: این فرد با آگاهی کامل و با هدف براندازی نظام در جریان فتنه 88 نقش‌آفرینی می‎کرد.

وی ابراز داشت: در روزهای بستری مقام معظم رهبری در بیمارستان، چهار نفر واسطه شدند که خاتمی به عیادت ایشان رود اما رهبر فرزانه انقلاب فرمودند که من او را «باغی انقلاب» می‎دانم و اجازه ملاقات ندادند.

نبویان با بیان اینکه میزان صداقت افراد در ولایت‌پذیری را باید در عمل دید نه پشت تریبون؛ خواستار توجه به این مهم شد.

وی گفت: برادر خاتمی در سال 84 می‎گفت «چه کسی گفته اصلاحات شکست خورده؟ این جریان آن قدر پیروز شده که امروز به خود حق می‌دهیم اگر در رأس حکومت امام غایب معصوم باشد در ملأ عام او را نقد و استیضاح کنیم!».

*عناصر فتنه حتی قانون اساسی جدید نوشته بودند

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه این اظهارات سخیف و مغرضانه نشان از آن دارد که اینان با اسلام و اصل آن مشکل دارد، بیان داشت: در جریان فتنه، عناصر اصلی فتنه حتی قانون اساسی جدیدی را نوشته بودند که این کار معنایی جز تلاش آنها برای براندازی نظام اسلامی نداشت.

وی ادامه داد: در قانون اساسی فتنه‎گران هر جا نامی از اسلام آمده، حذف و حتی اندک ارتباطی با اسلام منجر به حذف آن اصل شده بود.

نبویان با بیان اینکه برخی عمامه به سرها و آنانی که نخست وزیر امام بودند، حتی یک کلمه فتنه را محکوم نکردند که خود نیز آبی بر آسیاب دشمن ریختند، خواستار توجه به این مهم شد.

وی با گریزی به برنامه‌ریزی فتنه‎گران از سال 78 برای براندازی نظام گفت: بانی فتنه 78 تاج‎زاده معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات بود یعنی در جمهوری اسلامی یک وزارتخانه می‎تواند منشأ فتنه باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: سال 76 وقتی خاتمی رأی آورد حجاریان تئوری فتح سنگر به سنگر را مطرح کرد و گفت؛ حالا که قوه مجریه را گرفته‎ایم باید قوه مقننه را نیز از آن خود کنیم.

وی ادامه داد: آنها متوجه شدند تا زمانی که جایگاه رهبری را در دست نگیرند نمی‎توانند به اهداف خود برسند پس در این جا فتنه جدیدی شروع شد.

*هدف فتنه زدن اصل ولایت فقیه است

نبویان گفت: از آن جا که عزل و نصب رهبری توسط مجلس خبرگان انجام می‎شود و چون به آن نفوذ نداشتند، بر روی وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی به عنوان بازوان رهبری متمرکز شدند.

وی تئوری قتل‌های زنجیره‎ای را در راستای همین امر دانست و از اینکه امروز یونسی وزیر اطلاعات شده ابراز تعجب کرد!.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ایجاد فشار از پایین و چانه‎زنی از بالا را از دیگر رویکردهای جریان فتنه خواند و ادامه داد: آوردن مردم و دانشجویان به کف خیابان به منظور مجبور کردن نظام برای باج دادن از دیگر اهداف این جریان بود.

وی ابراز داشت: این قضیه تا بدان جا پیش رفت که در جریان کوی دانشگاه موفق شدند سردار فرهاد نظری عزل می‌شود و رهبری نیز مجبور می‎شوند نیروی انتظامی را در اختیار موسوی لاری وزیر کشور بگذارد.

نبویان با بیان اینکه در این دوران فشار یکی یکی بر رهبری زیاد شد، گفت: وضع تا بدان جا پیش می‎رود که رهبر فرزانه انقلاب دیگر تحمل نمی‌کنند و در سخنرانی عمومی خود می‌فرمایند «اگر اندکی دیگر فشار آورده شود، ایران را کربلا خواهم کرد.».

وی افزود: عبور از فتنه‎های سنگین با درایت مقام معظم رهبری و حضور به موقع مردم در دفاع از نظام و ولایت محقق شده که باید مورد توجه باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لوایح دوقلو به منظور افزایش اختیارات رئیس جمهور تا حد عزل و نصب رهبری و کاهش قدرت شورای نگهبان در انتخابات مجلس، آن را دسیسه دیگری از سوی فتنه‎گران دانست که البته این حربه نیز عملیاتی نشد.

*آقای روحانی! حواستان به اطرافیانتان باشد

وی ادامه داد: فتنه‎گران و مخالفان نظام همین الآن هم برای مجلس خبرگان آینده برنامه‎ریزی کرده‌اند و صریحاً گفته‌اند که خبرگان آینده خبرگان رهبرساز است.

نبویان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کتاب «ایران و جهانی شدن» محمود سریع‎القلم و پیشگفتاری که روحانی به این کتاب در تأیید آن زده، گفت: در این کتاب راه پیشرفت کشور در گرو قرار گرفتن زیر مجموعه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... آمریکاست!.

وی ادامه داد: سریع‎القلم در این کتاب آورده که برای پیشرفت باید دست از اسلام، تفکر شیعی و امام و رهبری برداریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روحانی باید برای نگارش چنین کتابی از سوی مشاورش پاسخگو باشد!، خطاب به او گفت: آقای روحانی! ما می‎دانیم شما همفکر اینان نیستید ولی آیا پیشگفتار خود بر این کتاب را نخوانده زدید یا خواندید؟

وی افزود: سریع‎القلم در این کتاب مدعی شده مدیریت کلان کشور باید دست صاحبان سرمایه، صنایع و اشراف باشد و در طول تاریخ انقلاب سه نفر شامل آیت‎الله بهشتی، رفسنجانی و خاتمی فقط این خصوصیت را داشتند.

نبویان ادامه داد: از نظر او افرادی چون امام راحل و رهبری چون صاحب سرمایه نیستند نمی‎توانند مدیریت کلان کشور را در دست گیرند!.

وی در پایان از رئیس جمهور خواست حواسش بیشتر به اطرافیانش باشد و از آنانی که با نظام و ولایت فقیه مشکل دارند، مشاوره نگیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس