یک روزنامه کانادایی از سرمایه‌گذاری جدید دولت این کشور برای مخالفان جمهوری اسلامی در مسیر ایجاد بستر ارتباطی جدید سایبری و برخی امکانات نرم‌افزاری خبر داد.

پروژه جدید کانادا برای مخالفان نظام کلید خورد

به گزارش گروه جنگ نرم مشرق، روزنامه کانادایی «گلوب اند میل» طی گزارشی به «تلاش اوتاوا در زمینه وقف منابع مالی بیشتر در جهت ادامه پروژه‌ای برای ارتباط مستقیم با شهروندان ایرانی» خبر داد.

«پروژه دیپلماسی مستقیم» قبلا «گفت‌وگوی جهانی برای آینده ایران» نام داشت و هم اینک کشورهایی چون ایران، سوریه و روسیه را هدف قرار داده است.

بر اساس این گزارش،دولت محافظه کار کانادا قرار است امروز سه شنبه سرمایه گذاری جدید خود را در این  پروژه که از سوی دانشکده مانک وابسته به دانشگاه تورنتو  اجرا می‌شود، اعلام کند.

این پروژه پیشتر و در آستانه انتخابات 2 سال قبل ایران در سال 2013 میلادی و روی کار آمدن حسن روحانی رییس جمهور فعلی ایران آغاز شده بود و روشی برای دور زدن تهران در زمینه امور سایبری و ارائه فضایی برای مخالفان و (به اصطلاح)فعالان حقوق بشر جمهوری اسلامی بود.

به نوشته این روزنامه کانادایی ،در آغاز پروژه نام برده به ابزار‌هایی  چون «روحانی سنج» (نرم افزاری برای تعیین رضایتمندی مردم از رییس جمهور ایران)، «مجلس سنج» (نرم افزاری در زمینه رصد وقایع مجلس ایران) مجهز بود که در ادامه ارتقاء نیز یافته است.

این گزارش می‌افزاید،این پروژه در ابتدا «گفت‌وگوی جهانی برای آینده ایران» نام داشته و قرار است در آینده فن‌آوری‌های را برای دور زدن اینترنت ایران و ایجاد حساب توییتر به زبان فارسی و حتی یوتیوپ در نظر گیرد.

«جانیس استین» استاد دانشگاه تورنتو در این زمینه گفت که در مرحله‌ بعدی قرار است بخشی به عنوان «میدان دیجیتال عمومی» که مکانی برای صداهای مختلف ‌با ابزارهایی ویژه است فراهم آورده شود.

یک مقام رسمی دولت کانادا نیز در این زمینه تاکید کرد که در این پروژه «ایران» در نقطه کانونی قرار دارد و سکویی برای کمک به افرادی است که با محدودیت‌های اینترنتی مواجه هستند و در واقع وسیله‌ای برای به چالش کشیدن حکومتی‌ سرکوبگر است.

گفتنی است، در وبگاه این پروژه ضد ایرانی آمده است: «چنین موقعیتی ابتکاری است که کانادا از آن حمایت کرده و آن‌را گفت و گوی جهانی براى آینده ایران نامیده است. این بخش اساسی دیپلماسی مستقیم کانادا در ایران است.»

«گفت گوی جهانی ، که با فن آوری دور زدن سانسور اینترنت میسر شده است، با موفقیت به دست صدها هزار تن از مردم در درون ایران از طریق تارنمای گفت گوی جهانی رسیده است، کانال‌های یوتیوب و توییتر، و صفحه‌ای فعال فیسبوک به آن اختصاص داده شده‌اند و شرکت‌کنندگان را وارد یک مکالمه‌ای باز و شفاف درباره‌ای تنوع مسائل مورد علاقه‌شان کردند.»

«کانادا مفتخر است که از دانشکده‌ای امور جهانی مانک دانشگاه تورونتو در سازمان دهی مداوم گفت گوی جهانی درباره  آینده‌ ایران حمایت ‌کند و این آغاز اصلی برای ایرانیان و بحث درباره  آینده کشورشان است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۷
    0 0
    كانادا از دشمنان قسم خورده نظام اسلامي است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس