دادگاه های غربی در این روزها به بهانه آزادی بیان مشغول محکومیت فردی هستند که به کاریکاتوریست هتاک دانمارکی حمله کرده بود و از سوی دیگر سیاستمدار هلندی را از اهانت به مقدسات اسلام تبرئه کردند و به نفع اسلام ستیزی رای صادر کردند.

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق؛ "محی الدین محمد جیل" مسلمانی است که سال گذشته قصد ترور کاریکاتوریست دانمارکی با سلاح سرد را داشت؛ در دادگاه به ده سال زندان محکوم شد. وی قصد ترساندن کسی را داشت که در سال 2005 با کشیدن کاریکاتوری موهن به پیامبر اکرم، به مقدسات دین اسلام توهین کرده و خشم جامعه جهانی مسلمانان را برانگیخته بود.

این کاریکاتوریست مورد علاقه و حمایت دولتمردان غربی که "کرت وسترگارد" نام دارد، هیچ آسیبی ندیده و محی الدین نیز گفته بود که قصد ترساندن وی را داشته است.

محکومیت محی الدین به ده سال زندان در حالی صورت می گیرد که "گیرت وايلدرز" که یک سیاستمدار هلندی است و متهم به اظهار سخنان نفرت برانگيز عليه مسلمانان بود، با عنایت دادگاه هلندی تبرئه شد. اظهارات موهن او نیز به دین اسلام و کلام الله قرآن، خشم جامعه مسلمین را برانگیخته بود.

وی در اظهاراتی اسلام را با نازیسم و قرآن را با کتاب هیتلر برابر دانسته است. این سیاستمدار افراط گرای هلند به رویکردهای ضد مهاجرت خود شهرت یافته و پیشنهاد کرده برای روسری مسلمانان مالیات درنظر گرفته شود. مسلمانان هلند اعتقاد دارند اظهارات مستمر و منفی وایلدرز درباره اسلام صدماتی به جامعه مسلمان این کشور وارد کرده و رویدادهای ناشی از انزجار بسیاری برای مسلمانان هلند رخ داده است.

دادگاه آمستردام حکم داد که سخنان آقای وايلدرز در چارچوب آنچه بحث مشروع سياسی محسوب می شود، قرار می گيرد. به دنبال اين رای، گيرت وايلدرز حکم دادگاه را پيروزی برای آزادی بيان در هلند توصيف کرد. این درحالی است که این مساله، بیشتر پیروزی اسلام ستیزی و اهانت به اعتقادات دیگران در غرب قلمداد می شود.

غربی ها مدعی هستند که دارای آزادی بیان هستند و در سایه این آزادی اهانت های بسیاری را به مقدسات مسلمین روا می دارند. البته ظاهرا اهانت به مقدسات در جامعه غرب جرم محسوب نمی شود و در این باره سوالی که غربی ها لاجرم باید پاسخ دهند این است که: برای درگیری های قومیتی میان مذاهب کاتولیک و پروتستان که در ایرلند وارد سومین روز خود شده است چه پاسخی دارند؟

آیا عواملی که منجر به خشم یک جامعه مذهبی می شود را به بهانه آزادی بیان باید نادیده گرفت؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
    0 0
    جالبه اسم وایلدرز منو یاد کلمه وایلد به معنای وحشی میندازه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس