کد خبر 375763
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳

وزیر امور خارجه کشورمان درباره لیبی گفت: ما از هر راه‌حلی که منجر به آرامش و حاکمیت مردمی در این کشور شود حمایت می‌کنیم و برای هرگونه کمکی در این راستا آمادگی خواهیم داشت.

به گزارش مشرق، خانم نجلاء حروش وزیر تجارت و صنایع دستی تونس صبح امروز -سه‌شنبه- طی دیدار با محمدجواد ظریف وزیـر امور خارجه کشورمان، پیرامون همکاری‌هـای دوجانبـه و مسائل منطقه‌ای به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

ظریف در این دیدار، با بیان اینکه تجربه انتخابات تونس، حاصل توافق و همگرایی اقشار مختلف مردم تونس بود، حمایت تونس از آرمان فلسطین را مورد تقدیر قرار داد و افزود: برخوردی که با مطالبات حداقلی مردم فلسطینی در قالب پیش نویس قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت شد‌، ثابت می‌کند که تنها راهی که فلسطینی‌ها برای احقاق حقوق خود دارند، راه مقاومت است.

وی با اشاره به خطر افراط گرایی و تروریسم به عنوان درد مشترک همه کشورهای منطقه، بر ضرورت مشارکت و ایفای نقش فعال از سوی همه کشورهای منطقه در مبارزه با این پدیده شوم تأکید کرد.

وزیر خارجه کشورمان همچنین ضمن ابراز خرسندی از برگزاری قریب الوقوع هفته فرهنگی تونس در ایران، افزود: برای جمهوری اسلامی ایران روابط با تونس بسیار ارزنده است و از توسعه این مناسبات و همکاری‌ها در سطوح دوجانبه و منطقه‌ای استقبال می‌کند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به پیشرفت‌های علمی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران گفت: این ظرفیت‌ها در خدمت همه دوستان ما در منطقه است و ما در همه زمینه‌ها از جمله در زمینه انتقال فناوری‌های نوین به کشور تونس، آماده همکاری هستیم.

ظریف همچنین در خصوص لیبی اظهار داشت: ما از هر راه‌حلی که منجر به آرامش و حاکمیت مردمی در این کشور شود حمایت می‌کنیم و برای هرگونه کمکی در این راستا آمادگی خواهیم داشت.

وزیر تجارت و صنایع دستی تونس نیز با اشاره به اهمیت روابط با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای دوست و برادر همچون جمهوری اسلامی ایران برای کشورش، ضرورت گسترش همکاری‌های دوجانبه در همه زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، تجاری، گردشگری، علمی و فرهنگی را مورد تأکید قرار داد.

حروش همچنین بر موضع کشورش در حمایت از حق جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای و همچنین تلاش برای حل و فصل مسائل موجود از طریق مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد.

وی تأکید کرد: مسئله فلسطین همواره مورد اهتمام تونس بوده و امیدواریم همه کشورهای منطقه به صورت یکپارچه و واحد در کنار فلسطین ایستادگی کنند.

وزیر تجارت تونس همچنین ضمن تجلیل از پیشرفت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های علمی و فناوری‌های نوین، نسبت به استفاده از این ظرفیت و تجربه ابراز امیدواری کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس